Triest dodelijk ongeluk in Maleisië met Heli

Verschrikkelijk.... :-( zo wordt je weer even keihard met je neus op de feiten gedrukt wat zo'n "toy" kan aanrichten.

Wel waardeloos dat het door de media die benaming krijgt meegegeven. Geeft naar mijn idee een verkeerde kijk op dit soort machines. Maakt het allemaal iets te onschuldig naar mijn idee. Helemaal omdat het hier een Trex 700N betreft.

Hoe dan ook... Ongelovelijk tragisch. Niet alleen voor de famillie maar ook voor de betreffende vlieger...

Inderdaad verschrikkelijk erg , ik ben ook weg van helicopters maar heb al veel gedacht als ik filmpjes zie van ja zelfs de beste piloten waarom vliegen ze altijd zo dicht bij en zo laag bij de grond .
Als je de echte 3D toppers bezig ziet die vliegen soms op top snelheid enkel meters van hun ( of publiek ) af .
Zelf maken die zo goed als geen fouten maar er kan zo veel mis gaan !
Sterkte aan al de betrokken partijen zou ik maar zeggen .

Grtjs RIP . Blitske

Als mensen met opzet objecten naar de heli's gegooid hebben en iets daadwerkelijk de heli geraakt heeft wat vervolgens de crash veroorzaakt heeft is dat helemaal te tragisch en krankzinnig voor woorden...

:( :nooo:
Er zouden dingen naar de heli's gegooid zijn, waardoor de heli waarschijnlijk gecrashd was.
[URL="
heli gimmick tragedy.. - YouTube[/URL]
Zou kunnen, maar ook een stuurfout of technisch probleem kan tot gevolg hebben dat de heli onbestuurbaar wordt en het aanwezige publiek in vliegt als daar niets tussen is om die "speelgoed helikopter" tegen te houden.

Zeker die grotere modellen kunnen gewoon dodelijk zijn als je er klappen van krijgt.
Ga maar na dat zo'n rotorblad van 69 a 70cm toch gauw zo'n 25 a 30 rotaties per seconde doet. Of als je crasht en er blijft een blad heel, probeer die eens stuk te slaan om een idee te krijgen hoeveel kracht er nodig is om dat te doen.
Het geeft me zelf ook wel te denken als ik met een 600 op een afgezonderd veld sta te vliegen, wel gaaf maar als het mis zou gaan.. hoewel dat met wel meer dingen zo is natuurlijk, maar het is goed er rekening mee te houden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back