TT-01 kopen?

zoals de titel al verluid wil ik graag een TT-01 rc auto kopen, ik ben nu al bijna 2 jaar aan het zoeken naar de juiste wagen (nu weer sinds 3 weken actief aan het zoeken).

Ik vroeg mij af of het daadwerkelijk een verstandige koop is zo`n TT-01.

Ik heb verder geen verstand van tandwielindeling, of andere ingewikkelde zaken, dit zal de tweede rc wagen zijn die ik koop, de eerste was 6 jaar geleden en die heb ik toen de sloot ingereden (-.-)

Ik wil met de auto over de skeelerbaan rijden bij mij in de buurt, ik kan hier zelf een baan op uitzetten van pylonen o. i. d.

Mijn oog is gevallen op deze wagen van conrad.nl
Tamiya 1:10 on-road elektro-auto BMW Schnitzer M3 Evo TT-01 4WD TT-01 Bouwpakket in de Conrad online shop

tips zijn altijd welkom :D

Edit: ik zou deze wagen graag willen gebruiken om eventueel na wat oefenen te gebruiken voor een aantal lokale racen, ik woon in regio Den-Haag, Delft

TT-01 is ideaal voor parkeerplaats omdat de spur en pinion goed beschermd
zijn tegen vuil en evt steentjes die je op een parkeerplaats veelvuldig
zult tegenkomen.
Ook is het een hele leuke wagen om indoor mee te racen veel clubs hebben een tt-01 klasse, iedereen rijd dan met dezelfde wagen wat de kompetitie erg spannend maakt.
Op een outdoor cirquit zul je echter in de stock klasse veel snelheid te kort komen en zul je toch op zoek moeten naar een snaaraangedreven auto.

Bij de HFCC kennen ze geloof ik een TT01 klasse. Verdiep je er eens in wat de eisen zijn aan motor en regelaar en ga er eens kijken. Zeker als je een beetje die richting op wilt kan je er beter voor zorgen dat alles klopt.

en eerlijk gezgd vind ik het een beetje veel geld om je in te schrijven bij een club, ik zou liever zelf de races in de gaten houden, en mij inschrijven zodra ik op die baan aanwezig ben.

Het oefenen kan ik thuis doen, met een eventueel getekende baan

Ik ben zelf ook naar een TT-01 aan het kijken, omdat hier veel wedstrijden voor georganiseerd worden.
In je eerste post link je wel naar een normale TT-01, er is ook een TT-01E versie die wat nieuwer en betere onderdelen heeft, maar niet veel duurder is.
En ik heb begrepen dat de TT-01 R weer niet toegestaan is in de stock TT-01 klasse, omdat dat een race versie is (dus voor mij valt die dan af).

Altijd grappig dat mensen op een forum per PB adviezen sturen, waar is een forum voor?

en eerlijk gezgd vind ik het een beetje veel geld om je in te schrijven bij een club, ik zou liever zelf de races in de gaten houden, en mij inschrijven zodra ik op die baan aanwezig ben.

Het oefenen kan ik thuis doen, met een eventueel getekende baan

Mja.... wat is die 100 euro per jaar waarmee je ieder weekend en mogelijk iedere avond op een schoon circuit kunt rijden? 1x op een parkeerplaats rijden en je auto ziet er niet uit en is zeker geen oefening voor een circuit.
Naast dat kan je vaak niet zomaar met een wedstrijd mee doen, daar is vaak een clublidmaatschap voor nodig.

Doe gewoon normaal en plaats je berichten hier of ben je een handelaar?
(personen die aanbiedingen en adviezen per PB geven zijn in mijn ogen handelaren die proberen de forumregels te omzeilen)

TT-01

bedankt voor alle reacties, ik ga zeker aan de gang met de reacties, en blijf ze geven, het helpt mij de goeie eerste keuze te maken :-)

HFCC Den Haag

Toerwagen Stock

Chassis: 2 of 4wd toerwagen
Banden: merk en type vrij (grip verhogende middelen zijn natuurlijk verboden)
Motor: 23t Clubmotor (Ansmann Clash) volgens hand-out principe
Regelaar: merk en type vrij
Minimum gewicht: 1400 gram
Body: merk en type vrij
Overbrenging: max 1:5

HFCC Reglement

Kijk ook eens naar een TB-03 incl Lagers, Olie Dempers en Kogeldiffs of een TA-05 eveneens met ...

Voor de aanschaf prijs completere auto's als een TT-01 en absoluut auto's om redelijk met mee te komen bij wedstrijden.

Ook de Team Magic E4JS is een complete auto voor een redelijk bedrag, het nadeel van deze auto is het verkrijgen van onderdelen, er zijn maar weinig winkels/webshops die Team Magic onderdelen voeren.

Heb zelf het afgelopen weekend een indoor wedstrijd met de bouwdoos uitvoering gereden (gekocht via ebay voor zeer weinig) en was zeer onder de indruk.

Andre

HFCC Den Haag

Toerwagen Stock

Chassis: 2 of 4wd toerwagen
Banden: merk en type vrij (grip verhogende middelen zijn natuurlijk verboden)
Motor: 23t Clubmotor (Ansmann Clash) volgens hand-out principe
Regelaar: merk en type vrij
Minimum gewicht: 1400 gram
Body: merk en type vrij
Overbrenging: max 1:5

HFCC Reglement

Kijk ook eens naar een TB-03 incl Lagers, Olie Dempers en Kogeldiffs of een TA-05 eveneens met ...

Voor de aanschaf prijs completere auto's als een TT-01 en absoluut auto's om redelijk met mee te komen bij wedstrijden.

Ook de Team Magic E4JS is een complete auto voor een redelijk bedrag, het nadeel van deze auto is het verkrijgen van onderdelen, er zijn maar weinig winkels/webshops die Team Magic onderdelen voeren.

Heb zelf het afgelopen weekend een indoor wedstrijd met de bouwdoos uitvoering gereden (gekocht via ebay voor zeer weinig) en was zeer onder de indruk.

Andre

Welk model is nu populair in wedstrijden? Elektro's (welke modellen) of overheersen de brandstof auto's?

Als ik een offtopic bericht naar een topicstarter wil sturen dan mag ik dat. Heeft niets te maken met handelaar zijn of regels omzeilen. Ben geen handelaar en hanteer de regels juist door offtopic berichten niet op het forum te plaatsen.....
Genoeg gezeurd!!

Als je 100 euro contributie per jaar al veel vind vraag ik me af of je de juiste hobby hebt gekozen. een tt-01 kopen is 1, maar je tt-01 raceklaar maken gaat je veel meer kosten.
Denk bv aan stalen lagers, alu cardan as, olie gevulde schokdempers, alu stuurinrichting,
een komplete auto aan reserve onderdelen, lipo accus en ga zo maar door.
Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar zou eerst is op een rijtje gaan zetten wat je allemaal nodig hebt.
Op marktplaats kom je soms leuke aanbiedingen tegen, bv iemand die stopt met de hobby.

Welk model is nu populair in wedstrijden? Elektro's (welke modellen) of overheersen de brandstof auto's?

Dat is bij alle verenigingen anders.

Lingen (Duitsland) Electro onroad F1 ( Corally ) Toerwagen (Schumacher Mi4CX en Tamiya TA-05)
Deventer Electro onroad F1 (Tamiya F103, F104W) en Toerwagen (Xray, Tamiya TRF)
Raco2000 Utrecht Brandstof Offroad en Onroad.
Amca Apeldoorn Eigenlijk alles op onroad gebied.
......

Eigenlijk dus afhankelijk van waar je woont en wat je wilt gaan rijden !

Andre

Back