[tutorial] Foto.modelbouwforum.nl foto’s upload en plaatsen

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Satoer, 26 jun 2005.

  1. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Ik heb nog nooit iets gedaan met foto's plaatsen op een forum, tot nu toe nog geen behoefte hieraan gehad, maar mogelijk in de toekomt wil ik hier wel gebruik van gaan maken!! Nu wilde ik mijzelf registreren hiervoor, hierbij bleek dat het forum-foto-album extern van het modelbouwforum staat.

    Mijn vraag: ben je "verplicht/mag/juist niet" dezelfde "gebruikersnaam" te gebruiken als op het forum? Uiteraard dezelfde vraag voor je "wachtwoord"!!! Zijn beide data-base direct aan elkaar gelinked???

    m.vr.gr. Per.
     
  2. fbortel

    fbortel

    Lid geworden:
    15 mrt 2006
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Hengelo (o)
    Ja, hoe?
     
  3. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    ik heb alle instructies opgevolgd over hoe je een foto moet plaatsen bij een bericht,

    foto uit het album klikken,dan vergroot hij,dan op eigenschappen en dan de bestandsnaam blauw maken en kopieren klikken en er gebeurt helemaal niets..en waar ik het bericht met de foto wil plaatsen ook niet met img en url.

    kan iemand mij nog eens uitleggen wat er hier fout gaat,want ik ben al de hele middag bezig...

    Groeten Drestar
     
  4. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Bestands naam selecteren (bij Adres: (URL))en met rechts klikken :arrow: kopiëren

    De link staat nu op het clipboard.
    Vervolgens in een posting waar je foto wilt hebben: [CTRL] + [V] drukken. (of rechts klikken :arrow: plakken)
    En daarna voor de link [​IMG]

    Dus:
    Code:
    [img]http://www.linknaarfoto.nl/foto.jpg[/img]
    Succes!
    (testen in het testforum aub)
     
  5. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen





    ja het werkt!

    ik had het al doorgekregen via iemand anders hier,
    er stond in de uitleg niets bij over Ctrl + V

    dat was het hele probleem!!

    als ik dat eerder had geweten was het vrij simpel geweest...

    maar toch bedankt voor je nadere informatie!

    I am very :D


    Groeten Andre
     
  6. tieske

    tieske

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Roermond
    Mooie handleiding, werkt goed maar ik mis iets.
    Ik heb net een eigen album aangemaakt en nu zou ik graag eerder geplaatste foto's in dit album zetten zodat ik ze makkelijk terug vind. Is dit mogelijk of kun je alleen foto's in je eigen album zetten op het moment dat je ze upload.

    groetjes tieske
     
  7. Milcoi

    Milcoi

    Lid geworden:
    22 jun 2005
    Berichten:
    532
    Locatie:
    Breda
  8. jos van't bos

    jos van't bos

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    127
    Locatie:
    sinaai
    na het uploaden van mijn foto's en na het kiezen van men album

    komt er "There was an error while processing a database query " op men scherm met als tittel KRITIEKE FOUT

    wat moet ik nu doen ?
     
  9. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Hoi,

    Hoe houd ik mijn foto's scherp ?
    Als ik een foto maak van 640 x 480 is deze ong 300 kB
    Als ik hem dan ga bewerken , wordt het een hele slechte foto als ik aan de 75KB wil komen .
    Wat is hiervoor de oplossing ?

    Henk
     
  10. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    @helihenk :oops:
    Als ik foto.s plaats heb ik geen enkele moeite
    Ik bewerk ze met irfanview :roll:
    Gratis te downloaden van het internet
    En de kb zijn verhoogd je mag nu groter
    mvg
    Frederik :D :D
     
  11. Zoef de Haas.

    Zoef de Haas.

    Lid geworden:
    2 okt 2003
    Berichten:
    877
    Locatie:
    Den Haag
    Mijn manier om de foto's te verkleinen doe ik als volgt, eerst open ik het origineel in paint, dan kies ik bestand en dan opslaan als:... hiervoor kies ik dan JPG. Deze foto is dan al van zich zelf al een stuk kleiner geworden, wel moet je er dan een andere bestandsnaam voor nemen anders vind je hem niet meer terug. Dit bestand open ik dan met irfanview en kies de grootte voor plaatsing. Meestal is deze foto dan ca. 75 kb geworden en kan er zo op. Na het laden in foto upload kan je hem weer oproepen en door op de foto te klikken wordt deze vergroot weergegeven. Op deze vergroting klik je dan met rechts, ga naar eigenschappen en copiëer daarvan de link, zodat de foto ook op dit formaat op het forum verschijnt.

    Groetjes Hans.
     
  12. ward

    ward

    Lid geworden:
    2 jul 2006
    Berichten:
    163
    Locatie:
    Roeselare (West-Vlaanderen)
    foto.modelbouwforum.nl
    amaaaai, jullie zijn kraks of ik- er- niets- van: :evil:

    Na het lezen hoe alles tewerk gaat,.... afgeprint om zeker te zijn tijdens mijn registratie en inloggen.
    Joeps :D verzend registratie oké
    je accoount is nu actief en je ............!
    Mijn compuetre afgesloten, moest dringen een oproep beantwoorden.
    Veel later terug op het foto-forum. Gebruiksnaam en logwoord...... "fout". :roll: volgende maal fout,fout,fout....... :evil: :evil:
    Nu mij terug hergeregistreert 8O bestaat al :evil: :evil: neem een andere.....!

    Ja, nu zullen sommigen nog langer moeten wachte op mijn foto's tenzij ik stapje per stapje uitleg krijg van een krak op computer gebied.

    p.s. daaromtrend nog geen nieuws op mijn e-mailadres gekregen niettegstaande het al zeker een week is geleden.

    groetjes
    Ward
     
  13. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Tegenwoordig kun je ook rechtstreeks foto's uploaden in het topic he.. Dus als je een bericht schrijft, iets naar beneden gaan, staat er een mogelijkheid tot het uploaden van een foto.

    Robert
     
  14. ward

    ward

    Lid geworden:
    2 jul 2006
    Berichten:
    163
    Locatie:
    Roeselare (West-Vlaanderen)
    Bedankt Robert,
    ben toch handiger met figuurzagen, houtbewerken, snijden, lijmen....miniatuur-constructie's.....

    Maar,
    :help: , 'k kunnen er echt niet aandoen, 't probleem zit niet bij het aanklikken van uploaden, maar met de rest , waar zijn die foto's in mijn elektronisch apparaat geborgen.
    Enfin, ik heb raad gevraagd aan vrienden die me zouden verder helpen, 't probleem zit in het feit dat ik niets van computers begrijpt. En deze hulp zal een soort lessenpakket computer moeten worden. 'k geloof dat het ook wat met plakken en, en..snijden,..en overbrengen en wat weet ik veel... Ik zie er alvast naar uit, weet je !
    Hoe ik hier op dit forum zelfstandig, ja.... euh....met een heel klein beetje hulp van een collega bent geraakt, vind ik nu al een hele computeroverwinning van me.
    De aanhouder wint......niet ? En ik ga ervoor!
    Tot strakskens
    groetjes
    Ward
     
  15. ward

    ward

    Lid geworden:
    2 jul 2006
    Berichten:
    163
    Locatie:
    Roeselare (West-Vlaanderen)
    Yes, Yes, Yes
    Mijn schrijven van daarnet is nog niet geheel koud geworden, toen een collega bij me kwam plaats nemen.
    Na een kote uitleg over mijn probleempje bij foto.modelbouw, tikte hij mijn gegevens in.
    Kortom, ik ben heringelogd onder een andere naam.
    Hoera--Eureca, 't is ons gelukt.
    Het downloaden moet ik morgen volgens het lijstje afwerken op mijn eigen toestel.
    Groetjes
    Ward :D :D :D
     
  16. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Aan Robert en Satoer.

    Ontzettend bedankt voor een heldere tutorial!

    Ik heb inmiddels de drie pagina's een paar keer doorgenomen. Ik mis een woordje over de instelling van het vinken van

    HTML , BBcode, Smilies.

    Vooral het gedoe met de BBcode heeft mij de das omgedaan. Van schrik, omdat het upoloaden van foto's niet lukte heb ik mijn eigen computer bekeken , maar niets raars gevonden. Bij toeval vond ik dat BBcode niet moet worden aangevinkt(dubbel negatief geformuleerd!).

    Nu loopt alles als een trein, zelf mijn Avatar is gelukt!

    Gerben Wassenaar
     
  17. hallo mensen ik probeer al een lange tijd fotos te laten zien maar ik krijg ze er niet op ik snap het niet volgens deze uitleg maarja mischien lukt het oooooit :p

    groetjes daniel
     
  18. hans materman

    hans materman

    Lid geworden:
    12 sep 2005
    Berichten:
    691
    Locatie:
    utrecht
    goeiedag allen ,

    ik ben en zal altijd een ei blijven , maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar .
    dan maar geen foto's plaatsen .

    groetjes hans
     
  19. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Hans,

    Met de handleiding van Satoer zou het toch eigenlijk een eitje ( :wink: ) moeten zijn.

    Waar gaat het mis dan? als we weten waar het mis gaat kunnen we je vast en zeker verder helpen.

    Groetjes, Danny.
     
  20. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    toch ook maar navragen welke instelling hij heeft gebruikt! Dat gedoe met de BBcode zit me nog dwars, omdat je het niet in de gaten hebt.

    Alle andere deelprocedures gaan goed en zijn goed uitgelegd.
     

Deel Deze Pagina