Tweede Kerstdag: wedstrijd werpzwevers in Malden

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door moerman, 22 dec 2012.

  1. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ook dit jaar is er gelegenheid om op 2e kerstdag naar het Maldens Vlak te komen voor een gezellige modelvliegwedstrijd!
    Al bijna 40 jaar op rij wordt er door de Nijmeegse Luchtvaart Club dan wedstrijd gevlogen, weer of geen weer. De modellen waarmee gevlogen wordt zijn werpmodellen, ook wel "chucks" genoemd. De modellen worden met een bovenhandse speer worp gelanceerd, waarna ze na korte maar hoge stijgvlucht rustig weer richting de grond zweven. De bedoeling is dat de vliegtuigen zo lang mogelijk in de lucht blijven, maar omdat ze niet bestuurbaar zijn vanaf de grond is dit een hele uitdaging. Het ligt voor de hand dat de persoon wiens vliegtuig het langst in de lucht blijft wint.

    Er zullen ongetwijfeld ook een aantal mensen met radiobestuurde DLG's vliegen, maar dit is dan niet als wedstrijd.

    De wedstrijd begint om 11:00u en er wordt gevlogen tot ongeveer 15:00u. Daarna zal de warmte opgezocht worden in restaurant de Zweef-inn voor een lekkere warme choco of een heerlijke bak erwtensoep terwijl de prijzen verdeeld zullen worden onder de deelnemers.

    Adres en route
    Zweef-Inn, Groesbeekseweg 55a, 6581 BJ Malden

    Als u ons adres invoert in een navigatiesysteem zult u tot de ontdekking komen dat u te vroeg op uw bestemming aankomt. Gewoon nog 500 meter doorrijden en dan vindt u ons aan uw linkerhand.

    Hier nog wat sfeerplaatjes van eerdere winterse chuck wedstrijden:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    gave foto's! Ik ga er zeker bij zijn, lijkt me erg leuk. Vraagje; je mag de chucks ook dlg-en? of is het echt de bedoeling om ze met een ''bovenhandse-speerworp'' te werpen?
    Groet, Vincent.
     
  3. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
  4. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    haha!tja, da's de charme van vrije vlucht...Ik had inmiddels al antwoord gehad, dus de werpstift kon erin!;)
    vandaag de eerste dlg worpen gedaan en ik vond het wel goed gaan.Filmpje staat op jullie facebook...
     
  5. de materiaalverzamelaar

    de materiaalverzamelaar

    Lid geworden:
    27 sep 2006
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Rotterdam
    Het ging mij veel te goed :)
    Cheers

    Bart
     
  6. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.813
    Locatie:
    Vlaardingen
    Openingstijden & contact | Zweef Inn

    Hebben jullie een sleutel van het restaurant, volgens de website is het namelijk gesloten op 2de-Kerstdag.

    Zie ook

    http://www.modelbouwforum.nl/forums/hlg-dlg/177849-malden-2e-kerstdag.html
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  7. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Tjonge, wat een heerlijke vliegmiddag was het vandaag! tegen mijn verwachting in, was het super, geen heftige wind en veel heftige bellen, soms echte thermiek-tornado's!
    Het chucken was absoluut dikke pret, ondanks dat mn dlg-chuck in 3 delen mee naar huis ging..gelukkig nog wel even kunnen laten zien dat ze het goed deed; 1 vlucht van 79 sec. gooide haar zo n belletje in! Tijdens het rennen eigenlijk al besloten om deze dan maar te offeren aan de vlieggoden, want ik had de indruk dat ze al ver boven het bos zat...Op dat moment dondert ze onderuit en zie ik dat ze toch nog redelijk voor de bomen zat, dus toch maar weer gaan rennen:wink:
    De vlucht hierna was iets minder fijn; 1 sec.(bedankt voor het afronden, Loetje!) en drie-delige chuck.....Maar wat een lol!
    Kortom, een heel leuk dagje weer, bedankt!
     
  8. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Beste modelvliegers,

    Ook in 2014 is er natuurlijk weer de jaarlijkse chuckwedstrijd op tweede Kerstdag in Malden. Info vind je in de eerste post van dit draadje. Ik kan zelf niet, zoals altijd is mijn oudste zoon op tweede kerstdag jarig, maar er zijn zat mensen die wel komen, ook van dit forum.

    Dus: Veel plezier op Tweede Kerstdag!

    Wout
     
  9. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    De winnaars van afgelopen wedstrijd! Ik was er zelf dus niet bij, maar misschien dat iemand anders nog wat hierover kan melden?

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina