Tweede vliegtuig

Discussie in 'Beginners' gestart door Viper 01, 27 jan 2017.

  1. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Hallo piloten,

    Ik heb sinds kort een Mini Apprentice S en heb bijna mijn eerste solovlucht. Alleen de mensen op mijn club zeggen dat ik al over een half jaartje naar een ander vliegtuig kan omdat ik nog jong ben en goed leer. Ik zou me graag willen richten op het stunten.

    Bedankt en ik wil dit graag weten omdat ik dan weet hoeveel ik moet sparen.

    Finn
     
  2. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant

    Ik zou graag willen weten wat voor vliegtuig voor mij is geschikt als tweede vliegtuig

    Finn
     
  3. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    Ik denk dat de mensen op je club daar het beste een advies over kunnen geven. Het is raadzaam om een model te nemen wat zij ook kennen zodat je niet voor verassingen komt te staan met zowel bouwen als vliegen.
     
  4. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Dit is eigenlijk het enige en beste antwoord mogelijk.
    Deze mensen kennen jou, jouw vliegkunsten en jouw persoonlijke situatie en hebben hier een veel beter beeld bij dan wij vanachter een toetsenbord.
    Want eerlijk gezegd is mijn eerste ingeving dat wellicht het beeld tussen wat zij zien als 2e vliegtuig niet overeenkomt met wat jij denkt als 2e vliegtuig + stunten.
     
  5. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties! Ik zal het aan mijn clubleden gaan vragen.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2017
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    stunten kan ook met een trainer ;-)

    Leer je vaak nog meer van ook..
    en ligt er een beetje aan wat jij als stunten ziet.
    looping, roll etc doet een trainer ook wel.
     
  7. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Zulke dingen ja en die kunnen ook met mijn Apprentice
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Finn,
    Spaar zo'n 1000 euro, dan heb je zeker genoeg :D.
    Veel vliegplezier gewenst.
    Wil
     
  9. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Maar..

    Ik kan toch niet zo lang blijven vliegen met mijn apprentice tot ik 1000 euro heb.
     
  10. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Bedankt voor je reactie Willy
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Kijk in de 2e hands hoek.. dan zie je waar veel kisten voor weggaan.
    Alleen met tweede hands heb je kans dat je problemen van een ander overkoopt

    Een normale sportkist zal 2e hands ergens op de 200 of 300 euro zitten
    Beetje afhankelijk van kist, motor en electronica

    Ga je naar bijzondere kisten, dan kunnen de bedragen zeer stevig worden..
     
  12. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    en waarom niet? of duurt je dat te lang?

    toen ik vele jaren geleden begon met rc-modelvliegen moest ik eerst een model bouwen (standaard toen taxi, charter of westerly), dan werd dat getest door de instructeur en kreeg je er les mee. Na vele maanden lessen haalde je dan je brevet en mocht je los met dat toestel. In de tussentijd bouwde je het opvolg model (puma of vergelijkbaar) van een bouwdoos of vanaf tekening. Als dan je trainer helemaal aan gort gevlogen was stapte je onder begeleiding van een instructeur over naar die opvolger. Tegen die tijd was je meestal al 2 tot 3 jaar verder.

    De spullen zijn nu in verhouding tot die tijd niet meer zo duur, je hoeft dus niet meer die 1000 euro te sparen, om een nieuw opvolg model te kunnen bekostigen.
    Zeker als je zelf een houten model kan en wil bouwen en dan raad ik toch nog altijd die oude Puma aan als hoogdekker en later als laagdekker. Of je neemt iets uit de serie van de calmato's die zijn veelal al vliegklaar of bijna klaar om te vliegen.
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat was natuurlijk een grapje Finn, ik denk dat je dat inmiddels wel door hebt. Zelf ben ik een gevorderd-beginner. Mijn perikelen kun je lezen in het topic "het tweede jaar". Daarin staan alle ups en downs. Misschien heb je er wat aan, misschien ook niet. Een goede leraar is heel erg belangrijk, heb ik ervaren. Realiseer je dat een goede vlieger, lang niet automatisch ook een goede leraar is. Lesgeven is een vak apart (ik zit zelf in het onderwijs).Heb je eenmaal een goede leraar gevonden, dan kan hij je het best adviseren bij je volgende aankoop. Ik heb in het begin steeds tweedehands gekocht, maar zoals hier al aangegeven, daarbij een paar keer een miskoop gehad.
    In Waalwijk is een winkel die ook tweedehands vliegtuigen verkoopt. De winkelier is uiterst deskundig en eerlijk. Hij geeft het advies dat voor jou het best is.
    Veel mensen leren vliegen met een You Can Fly en een Calmato, maar er zijn zo vreselijk veel verschillende toestellen. En, niet te vergeten, hoeveel geld heb je te besteden. Ik hoop dat ik je hiermee een klein beetje heb kunnen helpen. Het is een geweldige hobby.
    Groeten, Wil
     
  14. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Een model hoeft echt niet duur te zijn, spaar eerst eens voor een leuke zenderset. Dan heb je de basis. Kan ook 2e hands, er wordt genoeg aangeboden hier op het forum.
     
  15. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Haha Wil ik had het echt niet door. Ik heb een goede instructeur en die helpt mij goed. In dat Waalwijkse winkeltje kom ik regelmatig. Op de fiets ik woon er vlakbij. Dat is echt superhandig. Hij helpt mij met alles.

    Geld... nu heb ik rond de 100 euro te besteden maar ik heb al een lader, een goede zender, een mini apprentice en een combat die zn eerste vlucht nog moet halen.
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Eigenlijk kun je het best met je leraar aan de kabel vliegen, totdat je het toestel onder de knie hebt. Bij mij was dat moeilijk vanwege praktische redenen.
    Ben je eenmaal zover, dan ga je samen verder met het volgende vliegtuig. Op een gegeven moment zal hij zeggen, dat je de meeste toestellen zelfstandig kunt vliegen. Aan de kabel leren vliegen is het goedkoopst.
    Ik vergeet nog iets: in het begin zou je ook nog met een simulator kunnen oefenen, om het stickgevoel te ontwikkelen.
    Wil
     
  17. Viper 01

    Viper 01

    Lid geworden:
    27 jan 2017
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Noord-Brabant
    Mijn tweede vliegtuig duurt nog wel even voor ik die ga kopen. Ik heb eigenlijk nog geen eens gevlogen met mijn apprentice
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Aha, zo te lezen ben je op de goede weg: goede leraar, goede winkelier. Misschien heeft Dennis een geschikt tweedehands toestel voor je staan?
    Verder kun je beter 2e hands op dit forum kopen dan op Marktplaats.
    Als je deze oude gek :D eens wilt zien stunten (ik bedoel stuntelen :D) kom dan zondagmiddag naar Vliegclub Maasdriel als mijn gast.
     
  19. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Haha,
    die 1000 euro heb je nu niet nodig. Wat je nu nodig hebt (en wat TC01 ook aangaf is "sticktijd". Gewoon lekker veel vliegen en niet alleen als de condities ideaal zijn. Is er wat wind, is het wat kouder => vliegen!
    Er zijn zo verschrikkelijk veel goeie toestellen te maken en te kopen.

    Wil je zelf wat bouwen en heb je het vliegen al wat onder de knie, en wil je het toch budgetvriendelijk houden: een zlin van Von W, of een Hornet (http://www.modelbouwforum.nl/threads/hornet-van-noel-rozelle-rcm.213923/). Er zijn genoeg leuke dingen te bouwen voor 100 euro! Of ergens een opknappertje scoren en met liefde restaureren.
     
  20. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Finn, ik weet niet wat je precies wil, maar ga lekker vliegen met je huidige model. vlieg hiermee totdat het van ellende uit elkaar valt. Je hebt al een combat modelletje gebouwd vanuit die bouwdoos. Ga nu op zoek naar een tekening van een robbe Puma 2. Bestudeer daar de tekening van en ga alle onderdelen zelf maken en post alles hier in een bouwdraadje, dan kunnen wij je op die manier helpen met de bouw. Je kan dan de kosten spreiden door telkens het materiaal te kopen wat je nodig hebt voor de stap waar je mee bezig bent.
     
    Arnoud Snel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina