Twin Hammers voorstelling + info wanted gearbox

Discussie in 'Electro offroad' gestart door guzzio, 22 okt 2016.

  1. guzzio

    guzzio

    Lid geworden:
    22 jul 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    België
    Het guys. Omdat Bigscales hoe langer, hoe meer niet meer welkom zijn om rc parcours, dan uiteindelijk de stap gezet naar elektro. Voor mezelf en voor mijn zoon heb ik een Vaterra Twin Hammers gekocht. Reden, ik vind ze gewoon bloedmooi! Er zijn wel betere race buggy's te koop, maar goed, ik vind ze gewoon super! Beiden 2dehands gekocht, maar ze dienen wat aangepast te worden naar mijn zin ...

    Enkele vraagjes.

    1) Probleem 1: de gearbox verlegt nogal stroef. Dient zo'n gearbox gesmeerd te worden en zo ja, met wat? Ik denk aan PTFE-spray, siliconespray, MOS2 high velocity smeerolie ...

    2) Eén van de twee Twin Hammers was uitgerust met een sterke -maar o zo trage- 55 T motor. Die is vervangen door een Traxxas Titan T12 motor. Benieuwd. Probleem 2: de nieuwe motor draait wel in vooruit, maar reageert niet op achteruit ... in welke richting dien ik te zoeken? Het 'binding' met de zender is mijn idee goed uitgevoerd ...:weetnie:

    Misschien onnozele vragen, maar ik ben echt nog niet thuis in elektro. Bigscale is eenvoudig, met veel mechanische delen en een minimum aan elektro ... moet nog veel leren over lipo's en dinges.

    Hoor het graag. Thanks. Daan vanuit het natte, regenachtige België.

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
  2. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    ik heb een tube lagervet staan dat ik in de diffs strijk.

    als het goed is voor zware tandwielkasten dan zal het zeker in de rc wereld voldoen.

    leuke wagen trouwens!

    beetje axial yeti achtig :koud:
     
  3. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Heb ook pas een Twin Hammers gekocht. Vind juist dat de gearbox erg soepeltjes loopt. Als die van jou stroef loopt, zou ik eerst een skijken of het motortandwiel niet te strak op het spurtandwiel gemonteerd is. Als je gas los laat rolt hij dan nog even door of staat hij zowat meteen stil, dan klopt er iets niet. IK heb een 3100kv motor van Hobbywing besteld, deze ga ik gebruiken op 3s, lekker veel koppel en genoeg snelheid.
     

Deel Deze Pagina