Twinstar II Servo keuze.

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door sven, 11 jun 2006.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Hoi allemaal,

    Ik heb eindelijk een beetje budget over om mijn twinstar II uit de doos te halen, maar ik zit met een vraag.

    Ik heb destijds eens een stel Towerpro SG-90 servos gekocht, maar deze zijn VEEL kleiner dan de uitsparingen die ze voorzien hebben in de romp en vleugels. Dus ik begon me af te vragen, kunnen deze servos wel et geweld van de twinstar II aan? Houd er wel rekening mee dat hij op 2 met hoge spoed gepropte 1750KV fietsbellen gaat vliegen. 8)


    Grts,
    Sven
     
  2. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik denk dat ze het aan zouden kunnen maar als je de gok niet durft te nemen... Ik heb in meerdere multiplex modellen gws park servo's gehad, past perfect en erg robuust. De 18 gram is aardig wat maar een beetje gewicht vind ik is dat soort vliegtuigen niet erg.
     
  3. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe

    :D :D :D
    ik sluit me aan bij nando .
    anders heb je met vervoer direkt schade [servo tandwielen gestript]
    groeten wiebe.
     
  4. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Moet kunnen, mijn twinstar vliegt met >300watt vermogen. Wat ik wel heb gedaan is de servoscharnieren met tape uitvoeren.

    De constructie uit de doos (schuim scharnieren) is niet slecht, maar het kost de servos bijna 300mA aan stroom om de roeren uberhaupt (statisch) te bewegen. Met tape is dit 50 mA.
     
  5. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Tape leek mij inderdaad ook een stap in de goede richting, maar ik heb et al eens met tape geprobeerd, en dat liet om een of andere reden steeds los. De verf bleef ook al niet zo lekker zitten. Wat doe ik fout?

    En schade aan de servo tandjes door vervoer? Wat doen jullie met je vliegtuigen? :? Mijn halve vloot vliegt op SG-90 servos, die zijn niet te slopen door ze gewoon in de auto te laden. :p
     
  6. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Gewoon packing tape, transparant, bij hema/hubo etc etc.

    Ennu.....sommige mensen zijn gewoon niet zo handig met inladen :p
    Het toppunt van (censuur) ...zware servo's inbouwen omdat ze anders de tocht naar het veld niet overleven. Zoiets verzin je gewoon niet :lol: .
     
  7. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    nou frank dat is wel heel erg kort door de bocht .
    maar ik kom genoeg mensen tegen die niet kunnen vliegen omdat met vervoer een servo stuk is gegaan .
    of door een harde landing in hoog gras achter de rolroerren blijven haaken.
    van de tafel gewaaid .
    dit hoeft voor de meenste mensen niet van toepassing zijn
    maar ik zie dit vaak genoeg bij ons op het veld.
    groeten wiebe.
     
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Als ik zie hoe sommige mensen 80 vliegtuigen in een klein seatje proppen, kan ik et gerust geloven dat er wel es een servo kapot gaat. :roll:

    En op min club hebben ze geen tafels voor modellen, en al helemaal geen lang gras. ;)
     
  9. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    ik moet zeggen... nice flat spin :)

    Maar ik zou die 9g towerpro's er gewoon in proppen. HS 81 kan ook maar die zijn net zo kwestbaar :)
     
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Sjee, dat is wel ERG absurd, Theo! :D

    Ik ben ook vanplan om iets met de motoren te doen (Mixer met rudder op bijde motor kanalen, onder een schakelaartje gezet op de zender). Maar ik denk niet dat ik zulke effecten krijg door 1 motor vol en 1 motor uit te gooien. :p Maar zon uber hammer moet me wel lukken denk ik. ;)

    Lang verhaal kort, ik zet er wel die SG-90 in, als er 1 kapot getrokken wordt merk ik et vanzelf wel. :p Ze kosten toch geen drol.
     

Deel Deze Pagina