Twister Storm 3D ?

Niek

Forum veteraan
PH-SAM
In het nieuwe Hobby-in krantje wordt de Twister Storm 3D genoemd.

Ik kan er alleen verder niet veel over vinden, heeft iemand wat meer informatie of ervaring met dit ding?

Zo te zien is het model ook nog erg nieuw en maar pas uit.
Op Google heb ik wel wat plaatjes en specificaties kunnen vinden.
Lijkt mij op competitie voor de King en Belt CP.
Wordt verkocht als kompleet RTF setje met lader, lipo, etc.etc.
Op het eerste gezicht geen topkwaliteit, maar waarschijnlijk heel leuk om het helivliegen te proberen/starten.
Hobby-in verdiept zich meestal wel aardig voordat hij iets aanbied.
Vind het trouwens wel geinig dat ze toch wat meer met heli's gaan doen, heb er een jaar geleden nog een babbeltje met hem over gehad :).

Eric

Belangrijk wordt dan ook verkrijgbaarheid reserve onderdelen.. (als ik er 1 zou kopen) ;)

Goedkoop hoeft per definitie niet altijd rotzooi te zijn...., na veel upgrades/modificaties misschien weer wel..., voorbeelden genoeg denk ik ;)
Je krijgt uiteraard gewoon waar je voor betaald, en dat zal hobby-in ook best wel aangeven.
Jezelf verdiepen kost tijd, en voorraad of een assortiment aanmaken/opbouwen kost vaak te veel geld.
Wat hij nu verkoopt heeft weinig te maken met wat wij echt interressant vinden, dat is waar..., wie weet komt dat nog eens.

Eric

Ik heb er vorige maand eentje aangeschaft!!
Ben een beginnende heli vlieger, dus veel verstand heb ik er ook niet van. Maar ik vind dat het allemaal deglijk spul is. kwa reserve onderdelen kan je alles bestellen en is ongeveer binne een week binnen. Hier heb je een site waar alle losse onderdelen op staan deze site staat ook in de handleiding J Perkins Distribution - Home. Moest in het begin een nieuw assje hebben voor de staart rotor en die was binne een week binnen. Ik heb er nou erg veel plezier van alleen vind ik wel dat de accu's die er bij zitten erg snel leeg zijn, na ongeveer 10min vliegen zijn ze al wat zwakker aan het worden en dan stop ik er mee.

Ik heb trouwens ook nog een vraagje.
Heeft er iemand ervaring met de MC-12 die er ook heli mee vliegt?
Ik kan der nou al redelijk mee vliegen en wil graag mijn motor op een schakelaar hebben. Ik heb nou de pitch en de motor allebij op 1knuppel zitten. Dus als ik pitch omhoog geef gaat ook mijn motor harder lopen.

10 minuten is heeeel lang.
Daar dromen we allemaal van, als je batterijen heel blijven, zijn het hele goeie ;)

De pitch en motor zullen altijd op 1 stick blijven zitten (mode2), echter kan je het toerental d.m.v. je idle-up schakelaar zo regelen dat hij constant (hoog) blijft en tegelijkertijd je bladverdraaiing kan besturen.
Dit gaat bij de meeste moderne zenders en 120º CCPM heli's practisch gezien hetzelfde, als je de juiste instellingen maakt in de juiste menu's.
Ik kan het wel proberen uit te leggen maar dat wordt een heel lang verhaal.

Ik zou deze prima site eens doorlezen, en dan vooral het gedeelte CCPM:
Ha-eM Helifun een particuliere, de vliegschool voor de elektro model helikopter

Met veel dank aan Joyce voor de inspanningen.

Eric

hey ,
heb sinds januari één van de eerste storm 3d gekocht bij ons in berchem
Is een zeer degelijk toestel zeer krachtig en plezierig toestel vlieg met een mx 12

??
Dat noemen ze een setup geloof ik he.. ;)
Uiteraard kan je zelf een samenstelling van componenten maken die gebasseerd is op meer vliegtijd of meer power, of whatever....
Ik doelde meer op het feit dat hij de Accu/lipo volledig leeg vliegt zonder dat deze opbolt of gewoon kapot gaat.
Hij vind 10 minuten weinig, en dat is het dus zeker niet, dat wilde ik even zeggen.

Eric

pcs de meeste txrexen zijn na 6 minuten al uitgepuft..

Hoe doet t ding t buiten, met een beetje wind?

Ik vlieg mijn accu niet helemaal leeg zodra ik merk dat hij minder begint te lopen stop ik er mee, of is ie dan helemaal leeg? het zal ok wel niet helemaal 10min zijn maar iets rond de 7min. Alleen ik heb het idee dat mijn motortje continu 100% staat te draaien. En volgens mij heb ik aan 75% ook wel genoeg en kan je ook weer iets langer vliegen. Alleen moet ik nog even uitzoeken hoe ik dan kan instellen in mijn zender.

Ik heb de heli alleen nog maar buiten gevlogen. Afgelopen woensdag heb ik er ook mee gevlogen toen stond er een behoorlijk windje, hij vloog toen prima.

ik kan met mijn 60B ook 10-15 minuten vliegen hoor!
mijn setup is:
-mystery 4200kv outrunner
-mystery 30A esc
-WK-G011 gyro (wonder boven wonder presteert ie zeer goed :) )
-hxt9G servo's op de swash
-5g high speed staartservo
-HXT 1700Mah 20-32C 11.1V lipo
-R700 + MX12

gewicht van de heli is 630 gram.

weet ik, maar ik zei gewoon even dat zo'n vliegtijd niet raar is!

Ik heb vanavond voor het eerst zonder oefen kruis er onder gevlogen. Maar hij was heel raar met zijn Gyro, het leek wel of ie de hele tijd aan het over corrigeren was. Hij bleef maar de hele tijd heen en weer schommellen. Ik heb hem al het een en het ander aan het verstel knopje verdraait maar dat helpt niet. Er is zit nou een HL400 tail lock gyro op is dit zooi of is dat redelijk spul? En hoe moet je dan zo'n gyro goed afstellen?

Ook wij hebben er vorige week een aangekocht voor Niels welke jarig was.
zaterdag ontvanger erin, geprogrameerd en gisteren ingevlogen.

Ondanks de stevige wind aan de kust, vloog de heli verbazend goed.

Bladspoor was heel snel af te stellen, daarna de Giro. met de gebruikte zender (T12FG) had ik wat ruzie met de software welke de giro aanstuurt. Ik heb daarna besloten de gevoeligheid van de giro op een normaal vrij kanaal te zetten, dit werkte uitstekend.
Ook de giro presteerde goed. met hard zijwaarts vliegen met heading lock, absoluut geen verlopen van de staartboom. Ook met piroetjes draaien geen probleem. na loslaten staan als een huis.

Tot zover heeft de Heli ons verbaast, van de week eens kijken met wat rustiger weer hoe de heli het doet met wat 3D werk,

Ronald

Back