U.S. Navy Elco 80'Motor patrol Torpedoboat

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Erwin van Leeuwen, 28 jan 2017.

  1. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Zo Gisteren de drijftest gehad toch iets gevonden waar ze in paste de groente/fruit lade van de koelkast , ik hou toch niet zo van groente !!:D
    en daarbij was moeders toch niet thuis wat niet weet wat niet deert toch , ze kijkt waarschijnlijk toch nooit op het MBF !!;)
    Alles zat erin de lipo en regelaar en een paar gram lood die het gewicht van de opbouw moest simuleren.

    P1070330.JPG
     
  2. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Na voorzichtig verzwaren kwam het allemaal redelijk uit dus het inbouwen kon beginnen .

    P1070331.JPG P1070334.JPG P1070333.JPG
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2017
  3. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    zo alles zit erin en is redelijk bereikbaar , het lipo pak gaat met een super onhandige beweging er precies in of het gat er precies een mm te krap voor was , maar met een draaibeweging en schuiven naar de boeg lukt het precies.
    De 1e regelaar begon spontaan te roken ik dacht dat het aan het lipo pack lag dus de 2e eerst met een PB accu op dezelfde manier geen probleem en met de lipo ook niet vreemd !!!!! de 1e x dat er iets niet goed is van Aliex maar ja voor die 7 eurie valt de schade mee , dus regelaar 2 overleefde de missie ik begon dan ook al aan mezelf te twijfelen dat ik de motor en accu draden zou hebben verwisseld , dit bleek gelukkig niet het geval :yes: niet mijn fout mijn week is weer goed.
    nu de schroeven nog en de motoren laat ik nog even wachten tot de condensator info er is voordat ik de laatste bedrading aansluit.

    P1070335.JPG
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Erwin, 47 nF over de borstels en 10 nF van de borstels naar het motorhuis. Zie onderstaande link. En vergeet natuurlijk niet om de boot weer uit de groentelade te halen. Anders zijn misschien de rapen gaar. Succes verder! Gr. Klaas.

    http://www.hoppenbrouwer-home.nl/ikarus/tip8.htm
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Keramische condensatoren, 2 x 100nanoFarad en (en 1 x 47nF), komt niet zo nauw.
    Soldeerplaatsen op behuizing schuren en voorvertinnen.
    Meer
    nogmaals-motor-ontstoren - MBF
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2017
  6. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    :beer: ;)
     
  7. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    De Action heeft van die 31 in 1 schroevendraaiersetjes op basis van bitjes, geloof het of niet maar dat is een superding. Kost volgens mij €1,99 net zoals het meeste van hun tools.

    [​IMG]

    * edit: of van de Lidl haha ik lees net dat je het al had gefixed ;)
     
    Erwin van Leeuwen vindt dit leuk.
  8. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Hey Mike , dat klopt ik had ook zo;n soort doosje , maar dat was ik effe vergeten.o_O die van jou is natuurlijk weer veel mooier,
    ze lijkt wel een beetje op een boei , wanneer kunnen we weer wat uit jou handen verwachten eigenlijk ? , je wordt gemist .
     
  9. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Ben van de winter bezig geweest met wat tanks in schaal 1:35 (net weer begonnen met een Russisch ikoon uit de tweede wereldoorlog; de T34-85) en heb (weer) een nieuwe racedrone gebouwd waar ik dit jaar mee ga FPV free-stylen; erg verslavend ;) En ik heb bijkans m'n vader van 68 ook gehooked aan vliegen met modelvliegtuigen dus daar ben ik ook vrij veel mee bezig.

    Maarrr, ik heb ook bij het Ministerie van Defensie een bouwtekening opgevraagd van een Torpedoboot uit de Z5 Klasse want ja, dat freubelen met bootjes blijft ook knagen. En al die Nederlandsche Marineschepen uit de eerste helft van de vorige eeuw die hier maar voorbij blijven komen geven inspiratie. Ik heb alleen weinig ruimte hier dus ik kan maar 2 projecten tegelijk uitvoeren en ben bezig met 4... dus.

    Ondertussen geniet ik van al het moois hier op het forum :) Vooral door blijven gaan!
     
    Erwin van Leeuwen en Dennist vinden dit leuk.
  10. SmjrTDW

    SmjrTDW

    Lid geworden:
    2 mrt 2016
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Wieringerwaard
    @ Mike,

    He Mike als je inderdaad de Z5 gaat bouwen dan heb je zeker een volger bij die staat namelijk ook op mijn wensen lijstje ben benieuwd.

    Gr Derk
     
  11. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Zo Mike druk baasje , leuk ik wacht met spanning mijn nieuwe marineschip is ook van begin vorige eeuw en de tekeningen komen uit hetzelfde archief , ze word een stuk kleiner dan de 7p 1.98 dat scheelt al gauw 5 cm , het gewicht gaat wel een hoop schelen ivm met de diepgang en de breedte.
    maar eerst de andere projecten afmaken.
    de elco heeft gevaren in de bak en werkt goed dus dichtmaken en afwerken.
    De furie ligt in het dok met wat romp afwerking puntjes .
    De 7 provinciën haar davits liggen in de werkplaats dus vervelen hoeft niet .
    straks kan je je schip filmen vanuit de lucht !!:koud:
     
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  12. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Dat was een goeie tip..............vanmiddag ook zo'n setje gehaald bij de Action..........ik hoefde maar 1,49 af te tikken :D. Kun je je geen buil aan vallen :bye:
     
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  13. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    De laatste loodjes !! het dek zit erop na de tips van Klaas Ron en Hans en het afmaken van het dek is begonnen , hierna gaat alles de spuiterij in kan het verweren van het bootje beginnen .

    P1070390.JPG
     
  14. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
  15. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
  16. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    zo de romp heeft de spuiterij verlaten waarna de decals zijn aangebracht , zodra ze erop zitten gaat het geheel in de matte blanke lak.
    Nu de laatste stappen het afbouwen van de laatste delen aan de romp en het wheatheren als laatste.

    P1070399.JPG P1070402.JPG P1070403.JPG
     
  17. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    De schroefassen begonnen bij hoge toerentallen te resoneren dus van daar de extra struts onder de assen , niet zo heel mooi maar het werkt in ieder geval.

    P1070405.JPG
     
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  18. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Mooi hoor Erwin! Maar soms moet je wat concessies doe om de trillingen binnen de perken te houden. Heb je de bovenkanten van de hennegatskokers nog gefixeerd? Gr. Klaas.
     
  19. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Hoi Klaas dat is inderdaad gedaan de roeren draaiden heel licht zonder spanning maar ik heb toch maar het zekere voor het onzekere genomen dankzij de tip van Hans ,ik had er eigenlijk eerder over getwijfeld maar omdat het zo soepel liep dacht ik laat maar , ( ik heb natuurlijk nog 2 projecten staan )
    ik moet nog even kijken of ik nog een afbeelding op de camera heb , niet op de PC in ieder geval .
    het was nog een rot klusje de roer hevels moesten los en die zijn gesoldeerd om het plaatje er overheen te schuiven , maar het is gelukt..
    nu nog even doorbijten met het afwerken en ik heb nog een decal probleem nummer verkeerd :mad: ik zag het pas na de blanke lak helaas , nog even een oplossing verzinnen iets van roest of een touwtje eroverheen een 3 met een 8 verwisseld .
     
  20. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hoi Erwin, Mooi dat het met de roeren allemaal is gelukt. Ook al draait het gemakkelijk, je hebt gauw trillingen of een stuk(je) vuil tegen het roer. En het zijn lange hefbomen. Beter goed vast dan dat het dek er later nog een keer af moet. Zelf zou ik een plaatje met sleufgaten hebben gemaakt en dan een latje erover heen om de boel te fixeren. Verkeerde bril op met de decal, of te haastig? Moet wel te repareren zijn toch? Beetje schrappen en verven en een beetkje blanke lak erover heen. Een echt schip loopt ook wel eens een schram op. Zelf vind ik dat soort dingen niet zo erg en helemaal niet als er ook mee gevaren wordt. Netjes gebouwd met wat gebruikssporen is mooier dan slordig gebouwd met rafels en losse einden. Wordt best wel iets en dan naar de waterkant voor de maidentrip. Misschien samen met de Furie? Succes verder en we volgen het allemaal wel. Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina