Ucellino; zwevertje hout/carbon

Tja, soms gaat er een projectje tussendoor...
afb4282.jpg

in detail...
afb4283.jpg

maar niet getreurd, volgende week gaan we vrolijk verder met de Dazzler. De vleugel is inmiddels af, ben nu met de romp bezig.

Ik heb de Dazzler even terzijde geschoven om snel mijn zwever in orde te maken... het weer is te mooi om alleen maar te bouwen. Maar niet getreurd, ik ga dit weekend weer aan de slag met de romp en het schuurwerk.

Het zwevertje:
afb4737.jpg

Zou die zo misschien kunnen hooveren?
afb4738.jpg

Hans

Draadje gesplitst van Dazzler conversie. Titel is onder voorbehoud. Die mag je zelf even aanpassen Hans. :)

Bedankt!

Hij is af!

afb6285.jpg

Afneembare staart

afb6286.jpg

Vlak voor zonsondergang in Kampen (dankjewel Gert!)

afb6287.jpg

En na kontakt met het asfalt...

afb6288.jpg

Even voor eventuele belangstellenden...

Ik moet de tekening nog opschonen en als pdf en ook dxf netjes afmaken. Ook wil ik de bouwfoto's erbij zien te krijgen incl. een kleine beschrijving, maar dat gaat me nog wel even een paar uurtjes duren...

Hans

Ik zat te kijken en wil ook wel een motor zwevertje bouwen zou u misschien een link of iets hier neer kunnen zetten zodat ik hem misschien ook kan downloaden :)

groetjes Jon

Ucelino

Hallo Hans.....

Ik denk dat je meerdere personen een groot plezier zou doen door de tekening "vrij te geven"
Het kistje vliegt echt super, en met een 2 cellen lipo pakketje moet het helemaal een licht gewicht motor zwevertje worden !

Aleen waar koop ik voor weinig een 2 cellen pakketje ?

afb6311.jpg

Ik zal je 1 dezer dagen even alle foto's van mijn Ucelino sturen....
geeft me dan wel even een e-mailadres waar je veel kan ontvangen...

[font=Arial, sans-serif]Gert[/font]

Als er tekeningen vrij komen, ben ik ook nieuwsgierig!!!!!

heb je eigenlijk 2 versies?: 2 lipo+buitenloper of gewoon met std. cellentjes met speed400?????

De spanwijdte is 130 cm, 't is bedoeld voor een direkt aangedreven speed 400 of kleine buitenloper (Typhoon 6).

De vleugel is een beetje als de BUG opgebouwd uit carbon hoofdligger en carbon voorlijst. De staartboom is ook van een carbon buisje.

Profiel was GO795 is geworden Selig3021/9%. De vleugel heeft een licht positieve pijlstelling gecombineerd met een behoorlijke V-stelling van 10 graden. Dit resulteert (theoretisch althans) in iets meer thermiekgevoeligheid, en de mogelijkheid om heel vlak in kleine belletjes te draaien. Dit echter alleen bij weinig wind (bf 3 is de max).

Het kistje is licht te bouwen (ongeveer 450 gram met speed400 en 7 cellen KAN1050/N500AR etc.) maar kan ook als puur zwever en HLG (geen SAL/DLG!) gebruikt worden. Dankzij de ruim bemeten V-staart is wendbaarheid geen probleem, rolroeren zijn niet nodig.

Zoals gezegd moet ik nog wat aan de tekening doen voordat ik hem ga posten en ik probeer ook nog wat foto's en een bouwbeschrijving te maken. Dit gaat echter nog wel een weekje of zo duren...

Hans

Hallo Paul,

Ik ben nog bezig met het aanpassen van het rompje, maar eea gaat niet zo snel als ik wilde...drukte op het werk en het leven in het algemeen zorgen ervoor dat ik niet zoveel tijd kan besteden aan de vliegerij.

Dat betekent niet dat uitstel afstel wordt overigens, er zal binnenkort wel een berichtje over de voortgang gepost worden.

Hans

tja...de tijd gaat wel errug snel zeg...

Ik durf bijna niets meer te beloven, maar zal toch wel eerdaags eens aan de slag gaan.

Hans

Back