De spanwijdte is 130 cm, 't is bedoeld voor een direkt aangedreven speed 400 of kleine buitenloper (Typhoon 6).
De vleugel is een beetje als de BUG opgebouwd uit carbon hoofdligger en carbon voorlijst. De staartboom is ook van een carbon buisje.
Profiel was GO795 is geworden Selig3021/9%. De vleugel heeft een licht positieve pijlstelling gecombineerd met een behoorlijke V-stelling van 10 graden. Dit resulteert (theoretisch althans) in iets meer thermiekgevoeligheid, en de mogelijkheid om heel vlak in kleine belletjes te draaien. Dit echter alleen bij weinig wind (bf 3 is de max).
Het kistje is licht te bouwen (ongeveer 450 gram met speed400 en 7 cellen KAN1050/N500AR etc.) maar kan ook als puur zwever en HLG (geen SAL/DLG!) gebruikt worden. Dankzij de ruim bemeten V-staart is wendbaarheid geen probleem, rolroeren zijn niet nodig.
Zoals gezegd moet ik nog wat aan de tekening doen voordat ik hem ga posten en ik probeer ook nog wat foto's en een bouwbeschrijving te maken. Dit gaat echter nog wel een weekje of zo duren...
Hans