Uitdaging: Eigen offroad parcours, even brainstormen

dus stel...
Ik wil in mijn tuin op het gras een circuitje aanleggen
iets simpel
enkele jumpjes en wat hobbels

problemen:
**hobbels en jumps moet je kunnen verwijderen want ik moet toch het gras kunnen afdoen (als er na een zomer nog gras opstaat of als ik het circuit in de winter wil opbergen)

**omheining moet niet destructief zijn voor de auto, goedkoop, en ook verwijderbaar

** rijderstand (al beetje opgelost: bouw iets met wat touwen ,sjorren dus, blijft wel dat zomertje staan) of neem de toren van de schommel van je kindertijd

**nog ?

als wie hiervoor materialen enzo samen vinden denk ik dat er hier en daar wel kleine circuitjes in de tuin komen, moet je niet steeds naar circuit op je bochtentechniek te verbeteren

(misschien ook een goedkope rondeteller ?)

eerm, tja zo kan ik thuis ook in mijn 5 x9 m tuintje een parcours aanleggen...
maargoed ik hoop dat jij de ruimte hebt.

hobbels en jumps, kun je niet een opvulling maken voor de hoogte en daarover die kunst grasmat (op rollen, net vloerbedekking) leggen zodat je een heuvel hebt

omheining, misschien een idee om die flexibele pvc buis te nemen die wel eens voor elektra installaties word gebruikt (lijkt op een dunne stofzuigerslang.
Deze kun je is flexibebl (duh), weerbestendig en kun je met bv een tentharing in de grond vastzetten.
is het winter en je wilt niet sneeuwrijden kun je de haringen wegtrekken en de buis oprollen.

rijdersstelling, klim in een boom of ga op de schutting zitten ;)

ja kunt voor jumps mischien een kistje met plankjes erop gebruiken.
of met wat grond ff aanstampen en in goede vorm maken met een schep of zo
heb ik ook weleens gedaan maar liep niet zo goed af.
stuurservo losgeschoten en moesk ff repareren maar dat doet er niet toe

hey,
maak een paar jumps van een pvc-constructie, in het augustus-nummer van het amerikaanse tijdschrift "rc-driver" staat er een artikel over hoe je een jump kunt maken die je kunt afbreken en dan helemaal terug kunt opbouwen.
het zijn dan is dan eigelijk gewoon een constructie van pvc-buizen, met daarop een houten plaat.
die buizen lijm je dan NIET vast zodat je de hoogt kunt verstellen d.m.v. de steunpunten meer naar binnen of naar buiten te plaatsen.
en als je ze niet vastlijmt is het ook handig om het te kunnen vervoeren.
voeg me even toe op msn als je het niet begrijpt, dan stuur ik wel een foto
@cooper, ik had je al een foto daarvan doorgestuurd.

suc6, sander

Laatst bewerkt door een moderator:
het verhoog van de schommel is ingestort, dus daar moet ik al op de balk gaan zitten.... :lol: :lol:

ik denk wel dat zo'n buizen zeer veel kosten, jumps enzo moet wel lukken met kiekengaas en kunsgras ofzo erop

maar om'kadering' is nog wat moeilijk

Als ik het goed begrijp wil je je gras heel houden, maar toch een mooi baantje kunnen aanleggen. Dit gaat volgens mij niet goed samen. Maar toch even een idee.

Ga naar de stort (plaats in je gemeente waar iedereen zijn rotzooi naar toe brengt) en kijk daar of je een goede ondergrond kan vinden, wat je op je gras kan leggen. Bijvoorbeeld een groot kleed, hout etc. Maak met zand een paar bultjes en klaar is kees :D

Ik denk wel dat na een tijdje, je gras helemaal geel en dood is, maarja :P

ik heb zelf ook een circuit gemaakt.
het gras was nogal lang, en als je dan de "baan" heel kort afmaaid zoals jasper zei, kun je heel erg fijn rijden, zonder weerstand van het gras hebben.

greetzz, sander

ben ook van plan een off road circuit aan te leggen in de tuin. hier is het zandgrond afgewisseld met vaste grond. zijn er ergens plannen van off road circuits te vinden? het is vooral de bedoeling om met 1/10 en 1/8 (electro en nitro) te rijden. iemand enig idee hoe breed zo'n off roadbaan moet zijn om toch "comfortabel" te kunnen rijden?

Wel ik heb nu in mijn tuin al vaker een circuit aangelegd. Als je met 1 a 5 wagens rijdt is 1.5m breed genoeg.
Wat mike hierboven zegt in nonsens.

cooper zei:
Wel ik heb nu in mijn tuin al vaker een circuit aangelegd. Als je met 1 a 5 wagens rijdt is 1.5m breed genoeg.
Wat mike hierboven zegt in nonsens.
Ga jij maar eerste een beetje informeren, voordat je dat soort domme opmerkingen maakt...
Natuurlijk als het gewoon om een klein circuit gaat om met een paar man op te rijden is 2/3 meter genoeg.
En jij zegt 1.5 meter al genoeg met ze 5en? Drie 1/8 truggy's passen dan niet eens naast elkaar.

En speciaal voor cooper
Raco2000
Breedte 4m - 5m

Orcd
Breedte 4m

Mach One
4 meter breed

Mike zei:
En jij zegt 1.5 meter al genoeg met ze 5en? Drie 1/8 truggy's passen dan niet eens naast elkaar.

Hoeft ook niet, als je terug leest zie je dat er al gezegd is dat het voor electro is en niet voor 1/8 truggy's.

Maar dunne pvc pijpjes zijn niet zo duur, en met wat koppelstukjes kun je wel wat uitleggen.

p.s. zoveel training nodig dat je de tuin in beslag gaat nemen cooper ;)

Barfly zei:
Mike zei:
Mijn antwoord was meer voor Barfly, omdat hij dit topic omhoog kickte en advies vroeg ;)

thanks voor de info mannen... hopelijk heb ik geen slapende honden wakker gemaakt :lol:

Beter een oud topic gebruiken dan een nieuwe aanmaken ;) Veel suc6 met je baan :wink:

Back