umx mig15 as3x Eflite

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door robertboxhoorn, 17 jan 2012.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Afgelopen avond de Maiden kunnen maken van mijn MIG15.
    Eerst met de stock 2S 200Mah Lipo gestart en vanaf asfalt met landings gestel.
    Dat ging wonderwel boven verwachting en zelfs het landen ging erg smooth.
    Toestel behoefde vrijwel geen trimafstelling en vloog echt voorbeeldig.
    De tweede vlucht ook vanaf asfalt gestart en dit keer met een Turnigy Nano 2S 300Mah Lipo packje.
    Ook die start ging vanuit het boekje en leerde het toestel zo beter kennen.
    Vond het geluid van de impeller alleszins meevallen en stoorde mij geenzins.

    De 4 overige vluchten erna allen met de 300Mah Nano packjes gedaan met een handstart en buiklanden in het korte gras.
    Dit toestel handstarten is echt een eitje.
    Dat gaat gewoon vanzelf en het toestel vliegt zo strak en voorbeeldig.
    Er stond iets wind, maar de 3 assen Gyro corrigeert de oneffenheden eruit.
    Knap staaltje werk want het toestel bleef strak vliegen.
    Het landen is ook een zaligheid om te doen.
    Gas er iets af halen en het toestel uit laten zweven.Ik lande het telkens als op een doos met eieren.Zijdezacht.
    Super snel vliegt deze MIG15 niet, maar voor dit formaat toch nog behoorlijk vlot.
    Vond de snelheid op WOT echt passen bij het model.Schaalgetrouw.(WOT=Wide Open Throttle)

    Ik heb een 2S 300Mah Lipo packje met half gas continue gevlogen.
    Er zat na 3 minuten nog ± 24% aan sap in.
    Ik denk dat er gemiddeld zo'n 3.30 tot max 4 minuten maximaal gevlogen kan worden op een 300Mah packje.
    Korte vliegtijden, maar wel reuze schik mee.
    Het is geen toestel waarmee je naar het veld gaat als je bijvoorbeeld slechts 2 Lipo packjes hebt.
    Nee........dan kun je er beter minimaal een stuk of 10 meenemen.Dan heb je meer schik en vliegplezier.

    Ik moet zeggen dat het vliegen met deze MIG15 Micro impeller super leuk was en totaal niet tegenviel.
    Sterker nog, het was 1 van de fijnst vliegende Micro's die ik heb mogen vliegen.
    Het impeller geluid van de dikke 11.000KV brushless motor en mooie design van dit toestel maakte het tot een waar genoegen om mee te vliegen.
    Het is dat de smerige regen weer begon, want anders was ik nog doorgevlogen.
    Vr Gr Erwin
     
  2. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Goed nieuws dus Dylan! Kan niet wachten om er ook mee te gaan vliegen. Benieuwd hoe mij dat af gaat.
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dat zal jou net als mij vast wel goed afgaan G.
    Zet wel effe wat expo op de roeren en met die 2S 300Mah is het toestel iets neuslastig, maar ik zette het Lipo packje zoveel mogelijk naar achteren in die Lipo uitsparing onderin het toestel.
    Je zult straks merken hoe voorbeeldig het toestel vliegt en werkelijk een genot voor het oog om zoiets langs te zien vliegen.
    De impeller doet goed haar best en klinkt heerlijk.
    Ik vlieg haar voortaan zonder landings gestel.
    Dat handstarten is echt easy going en buiklanden met beleid gaat super soft.
    Ben erg benieuwd hoe zij jou gaat bevallen.
    Laat het ons weten aub.
    Eerste vluchtjes even wennen aan het vliegen met een ducted fan, maar het went snel.
    Ik vind mijn Parkzone Micro Stryker sneller vliegen, maar deze MIG15 vliegt mooier en ook het schaalgetrouwe vliegbeeld is stukken mooier.
    Het toestel oogt zonder prop zo anders dan een regulier toestel met duw of trek propellor.
    Ik ben blij deze MIG15 Micro impeller aangeschaft te hebben.
    Wacht nu met smart op die SS Carbon piper cub van de 2e batch.
    Vr Gr Erwin
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Omdat ik heb besloten mijn MIG15 altijd maar te handstarten en haar te landen op het buikje ga ik deze ochtend de gehele onderzijde voorzien van transparant plakfolie.
    Want wil haar graag mooi en netjes houden.
    Ook ga ik met behulp van dun aluminium de 2 stuks Aileron servo's afschermen.
    Ik maak dan een soort van schildjes die de beide servo's beschermen tijdens het landen.
    Deze kist is het waard om te upgraden dmv dit soort zaken.
    Ze vliegt echt lekker en is een genot om mee rond te fladderen.
    Vr Gr Erwin
     
  5. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Zo................
    Daarnet even flink bezig geweest om de gehele onderzijde van mijn MIG15 Micro impeller te voorzien van plakzijdig/transparant raamfolie.
    Dit materiaal werkt echt super en gebruik het sinds ik paar weken geleden een vliegmaatje dit ook zag gebruiken op zijn Parkzone Warbirds om bepaalde gebieden van het vliegtuig te beschermen tegen buitenaf invloeden zoals takjes en stenen tijdens het landen.
    Ik heb daarnet gelijk ook maar beide vleugellijsten netjes beplakt over de gehele lengte zodat er geen butsen en beschadigingen in het schuim kunnen ontstaan na verloop van tijd.
    Dit plakfolie weegt geen drol dus zal geen negatieve invloed hebben op het vlieggedrag van de MIG15.

    Ben nu bezig met de 2 aluminium bescherm kapjes voor de twee Ailerons servo's.
    Ik ben al aan het op maat knippen en buigen geweest en het gaat er mooi uit komen te zien.
    De twee alu beschermkapjes lijken straks op 2 luchtinlaten die ook op een F15 straaljager zitten.
    Ik ben er dus erg content mee want ook dit aluminium materiaal weegt geen drol en is super om te bewerken.
    Niet alleen worden op deze manier de twee servo's optimaal beschermd tegen vuil en eventueel opspattend steenslag maar het ziet er optisch ook nog eens gelikt uit.
    Vr Gr Erwin
     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Toestel staat helemaal showroom shine klaar en te wachten op de volgende vluchtjes.
    Hopenlijk vanavond droog en redelijk windstil weer.
    Want heb er nu alweer zin aan om ermee te gaan vliegen.

    Frans........
    Hoe staat het met jouw MIG15?
    Bevalt ze nog steeds en vlieg jij er met regelmaat mee?
    Ik heb ook oren naar die SS Carbon piper cub want die schijnt ook super goed te vliegen.
    Hoor graag van je.
    Vr Gr Erwin
     
  7. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Erwin, mijn mig is omgestekkerd voor de hyperion lipo's.
    Maar is deze week niet uit de doos geweest. Geen tijd, naadje weer, etc.... hopelijk gaat het volgende week beter.

    Ik vindt die Carbon Cup te gek, vliegt lekker rustig. Het is geen stunter, ik pas mijn vliegstyle aan op het toestel. Dus het toestel pas ik aan op mijn stemming....
    Flaps hebben wat minder uitslag mogen hebben, heb nu take-off 20% en landing 40%.

    Deze week de trotse bezitter van een DJI F550 met Naza/GPS geworden, uhmmmmm!! i like +1 (althans hoop dat het beter gaat dan de Gaui die uit de lucht valt)

    Ik las dat je 130x een slagroomklopper....naadje

    Grtz, Frans
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2012
  8. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Heel stuk postings gemist, gelukkig dat deze je goed bevalt.

    Goed idee om je servo's te bedekken. Ik plak er de kapjes overheen die ik over heb van mijn RIP Carbon Cub. Vleugellijsten plak ik af met 3M blenderm tape.

    Grtz, Frans
     
  9. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Fijn van je te horen.
    Fijn dat ook die SS Carbon goed bevalt.
    Ik wacht op de tweede batch dus de V2 serie.
    Die Blade 130-X is naadje.
    Zonde van m'n 220 euro.
    Maarja......aldoende leert men.
    Gelukkig passen mijn Turnigy Nano 2S 300Mah Lipo packjes ook in de MIG15 en straks vast ook in de SS Carbon.
    Dat scheelt dan weer.
    Vr Gr Erwin
     
  10. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    idd zonde van de centen.
    Heb hier ook e.e.a aan missers, soms een toestel met pech. (Align 250 die ik niet aan de gang krijg ((die moet maar in de verkoop voor onderdelen)), Align 100 en Carbon Cup met servo ellende, enz...)
    Maar ook uit bezuiniging, net het goedkopere item gekocht wat uiteindelijk niet/niet goed/beperkt blijkt te werken.
    Vandaar de aanschaf van de DJI F550, mijn Gaui 500x trok het met cameramount niet en valt echt uit de lucht. Kaal vliegt ie wel leuk.

    Grtz, Frans
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2012
  11. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Helemaal duidelijk Frans.Dank voor je uitleg.
    Die DJI 550 is een hele goede keuze.
    Ik heb het toestel zien vliegen en dat is echt knake strak.
    Vlieg zelf met een Gaui 500X stock versie en gebruik het toestel voor normaal rondvliegen.
    Daarmee voldoet het, maar haalt het niet bij een DJI Naza CPU.(die al m'n vliegmaatjes hebben)
    Genieten Frans.
    Tot later.
    Vr Gr Erwin
     
  12. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb de F550/Naza-gps idd zien vliegen - bij de verkoper - in windkracht 4, was meteen verkocht. Ik neem aan dat dit beter gaat.

    Weertechnisch gezien ziet het er hier redelijk uit, ik denk dat ik even gauw ga vliegen.

    Grtz, Frans
     
  13. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Klopt het dat jij 2 stuks van die E-flite Ultra Micro Carbon Cub SS hebt en dat die eerste dus slechte servo's had ofzo?
    Jij hebt er dus na die eerste een tweede van bijgehaalt maar niet willen wachten op de 2e batch van de E-flite Ultra Micro Carbon Cub SS V2 serie??
    En die 2e E-flite Ultra Micro Carbon Cub SS was wel goed qua servo's enzo?
    Ik hoop zo dat die V2 versie alle kinderziektes eruit heeft.
    Vr Gr Erwin
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Weet je Frans, wat ik niet helemaal begrijp......................
    Die E-flite Ultra Micro Carbon Cub SS was eerder leverbaar dan de E-flite MIG15.
    Maar ik vermoed wel dat beide toestellen precies dezelfde servo's in zich hebben.
    Hoe zou het dan in hemelsnaam komen dat die eerste batch van de E-flite Ultra Micro Carbon Cub SS zoveel problemen had met servo's?
    Want jouw en mijn MIG15 hebben daar geen last van.
    Vreemd toch?
    Heb jij een verklaring hiervoor?
    Vr Gr Erwin
     
  15. peter.c

    peter.c

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    602
    Locatie:
    balen
    heb ook de mig en de carbon cub en merk ook geen problemen

    gr peter
     
  16. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik denk dat ze in batches produceren, Tig Carbon Cub's, dan tig anderen enz. Weet niet hoe die productie gaat, mechanisch of met de hand. Maar ik neem aan dat het handwerk is.

    Ik weet niet precies wat het probleem nou exact is en misschien had ik wel een heel ander probleem dan het probleem waarom d'r zoveel problemen zijn.:eek:
    In mijn eerste (RIP) carbon cub waren lijmresten te vinden in de tandwielen van de servo's waarop deze vast sloegen.
    Wat ik ook heb gelezen is dat het dradenwerk wat naar de staart loopt vast is geplakt aan de bovenkant van de body. Dit wil nog wel eens los gaan hangen waardoor die spaghetti de werking van de servo's belemmerd.
    Andere verhalen gaan over een temperatuur probleem waardoor de servo's blokkeren.

    Wie het weet mag het zeggen, ik denk dat ik een combinatie van twee of zelfs drie van deze problemen had.
    Mijn nieuwe cubje is goed.

    Heb al vaker dit soort akkevietje gehad b.v met een Align 100, die vloog uit de doos tegen de muur aan ook met servo problemen. Dat was duidelijk te zien, maar ja, tot op heden geen gehoor van Robbe gekregen.

    Helaas komt het gewoon voor dat je pech hebt, nog helaasiger is dat de fabrikanten een beetje dovig zijn....

    Grtz, Frans
     
  17. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Helemaal duidelijk.
    Ik ben erg benieuwd naar die ss Carbon straks.
    Afgelopen middag met een aantal vliegmaten op het veld heerlijk gevlogen.
    Had de heli mee en de MIG15 Micro impeller.
    Heb 9 Lipo packjes leeggevlogen met de MIG15 en potverdikkeme wat was dat een klein feestje.
    Toestel vloog naadloos strak en fijn en dat ondanks de bries die er stond.
    Echt waanzinnig appart om te zien hoe die 70 gram zo opbokst tegen de wind en super strak haar vliegwerk doet.
    Zelfs m'n vliegmaten verbaasden zich erover hoe strak dat vloog op best wel grote hoogte in de wind.
    Het handstarten en landen ging wederom weer feiloos en ik ben zeer positief verbaasd over hoe fijn dit kleine wonder vliegt.
    Zo veel shit ik heb gehad met de Blade 130-X Micro CP heli van E-flite zo veel pret ik inmiddels heb gehad met deze E-flite MIG15 Micro impeller.
    Dit smaakt naar meer en ben bezig met een Sabre Micro impeller.
    Vr Gr Erwin
     
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Sabre Micro Impeller toch maar niet gedaan.
    De filmpjes op You Tube lieten een heel anders vliegtuig qua vlieggedrag zien dan ik gewend ben van mijn E-flite MIG15.
    Misschien mag ik het niet vergelijken, maar had niet het gevoel na het zien van de filmpjes dat die Sabre 86 mij blij zou kunnen maken.
    Ik hou het toch maar bij miene MIG15.

    Wat het weer betreft: wederom is het ook vandaag knake slecht weer.
    Regen die langdurig aanhoudt en als dit de beloofde zomer is dan houd ik mijn hart vast.
    Hopenlijk krijgen we met z'n allen nog een mooie en droge nazomer.
    Wat dit snijdt toch echt geen hout.
    Vr Gr E
     
  19. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Sabre impeller, die van Great planes?
    Weet dat iid ook niet, volgens mij heb je wel heel veel profeit van AS3X met deze kleine modelletjes. Dat was zou voor mij een reden om daar niet voor een sabre of UM van een ander merk te gaan.
    Ook de zichtbaarheid van zo'n geheel zilvergrijze body - ben een beetje kippig - is voor mij geen pluspunt. Zichtbaarheid van de mig met rode rug en grijze buik vindt ik super. En nog autentiek ook.

    Zit hier ook achter de geraniums te kijken naar het suffe weer :morning:
    Nou ja, dan maar een beetje oefenen op de sim.

    Grtz, Frans
     
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Heb jij die usb kabel al binnen waarmee je die 3 assen Gyro kunt bijstellen?
    Ik heb afgelopen middag op het veld 10 Lipo packjes leeggevlogen met mijn E-flite MIG15.
    Wat een heerlijk toestel is het toch.
    Packs liggen nu aan de lading en morgen gaan er 16 mee in totaal.Kan ik flink doorvliegen.
    Vr Gr Erwin
     

Deel Deze Pagina