umx mig15 as3x Eflite

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door robertboxhoorn, 17 jan 2012.

  1. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Netjes gevlogen Nandero, beetje hoekig alleen ;).

    die LVC moet je wel zien te voorkomen hoor, dat kan je je toestel kosten.
    Heb in mijn toestel aan het einde van de vlucht - op landingssnelheid - een lichte resonantie, ergens in het toestelletje begint iets te klapperen. Het is niet de motor maar het zit in de body... ergens.

    Heb zelf even niet met mijn UMX'en gevlogen, Wel met mijn Parkzone Habu. Vet zeg, had um een tijd in de doos staan. Landen ging de eerste keer niet helemaal netjes, het toestel maakte toen hij op de grond reed een jump en kwam na een bounce op het asfalt op zijn rug in het gras terecht. Licht deukje in mijn ego is de enige schade. Daarna flink wat starts en Lansings geoefend totdat het smooth ging.
    Verder veel met de DJI F550 aan de gang. Deze vliegt super, beetje jitter op de servo van de gimbal waardoor het video beeld niet helemaal stabiel is. Komt wel goed.

    Heb ook precies dat wat Erwin ook schreef, de Mig is leuk maar de StrykerQ is net even speelser.

    Grtz, Frans
     
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Tjeeeeeeeeeee...............
    Vlieg jij ook met een Habu.
    Wat vet zeg.
    Ooit nog een droom van me zo'n kist.
    Wat me tegen houdt is de baan die zo'n kist nodig heeft om te kunnen starten en landen en het geluid wat het toestel produceert.(wij vliegen wild en vlak tegen een woonwijk aan waar oudjes wonen)
    Ik heb wel een start/landingsbaan daar,voor mij net breed en veilig genoeg om Micro toestellen tot span van 600mm tot 300gram te kunnen starten en landen.
    Grotere en zwaardere toestellen zoals de Habu vind ik te link om daar neer te zetten.Stoepranden in combinatie met slechte landing zijn killing voor een vliegtuig.
    Voor de rest is het hier gras en net te hoog om zo'n type kist goed neer te kunnen zetten met rollende wielen.
    Mijn Hype Hoogdekker land ik wel op dat gras, omdat ik daar grotere wielen onder heb gezet.
    Wel vet hoor zo'n Habu.
    Vr Gr Erwin
     
  3. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Erwin, jawel vlieg ook met de Habu. Idd vet ding, veel herrie en lange start/landingsbaan nodig. Kort gras gaat wel, maar hoog gras...

    Ik kwam op het forum ivm verbindings-probemen van mijn broers DX6 een filmpje van jullie tegen, grappig.. jij vloog die P38?
    Habu gaat daar niet, ik denk dat het net als de Mig ook snel gaat vervelen. De vliegbewegingen zijn toch wat beperkt.
    Hij vliegt net als een PZ Trojan alleen harderderig. Had liever met de E-Flite CZ-Yak de lucht in gegaan. Dat is mijn droomkist op foam gebied, maar die hangt aan de muur met manke stabilos te wachten op spares.

    Grtz, Frans
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Erg bedankt voor je uitleg en excuus voor de ietwat Off-Topic vraag.
    Klopt..........ik ben diegene die met de P-38 vliegt.
    Vond het een fijn toestel, maar onhandig mee te nemen op de fiets (heb geen auto) en het toestel wilde ook erg graag 'gevlogen' worden.
    Niet iets voor de beginnende piloot om het zo maar te zeggen.
    Ze staat tegenwoordig in de hangar stof te happen, want ben meer van de Micro's tegenwoordig.
    De start/landingsbaan die wij hebben op Zuidbroek is ideaal voor de wat kleinere kisten.
    Een Habu dors ik daar niet te laten landen.
    Stijgen wellicht, maar de baan is te kritisch voor mij om een dergelijke kist als de Habu veilig te laten landen.

    En het netjes en ongeschonden neerzetten van een toestel op wielen is iets wat niet effe 1.2.3 gedaan wordt heb ik wel gemerkt.
    Vooral Croswind is een factor die erg bepalend kan zijn om de landing tot een geslaagd sukses te noemen.
    Jammer dat jij zo'n endje uit de buurt woont, want had zo'n Habu graag eens willen zien vliegen in het echt.
    Ken het alleen maar van You Tube en vind dat niet altijd een werkelijk beeld weergeven.
    Fijne zondag Frans.
    Vr Gr Erwin
     
  5. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allen.
    Wilde jullie even graag laten weten dat ik vandaag met mijn E-flite MIG15 Micro impeller gevlogen heb op het grote open veld en dat bij windkracht 4 met uitschieters naar windkracht 5.
    Ik dacht echt dat het niet zou gaan, omdat ik ook het vlieggedrag ken van mijn andere Micro's bij harde wind.
    Maar deze MIG15 verbaasde mij positief zeer kan ik jullie verheugd zeggen.
    Het toestel hield zich meer dan kranig en voor slechts 77.5gram met windkracht 5 dacht ik echt op voorhand dat het een drama zou worden en het toestel een ongecontroleerbare speelbal van de harde wind zou worden.
    Maar echt ongelogen: NIETS van dat alles.

    Oke, het toestel had last van de wind, Maar dat had mijn 1.5kg zware hoogdekker ook vanmiddag.
    Maar ik kon gewoon netjes en gecontroleerd vliegen met de MIG15.
    Moest wel het vermogen erop houden maar het ging echt flawless heerlijk.
    Tegen de wind in was het kruipen op vol gas.
    Met de wind mee ging het snel voor 77.5gram.Erug snel.
    Ik denk dat het een combinatie is van mijn skills en de 3 assen Gyro.
    Maar ben zo zielsblij dat deze MIG15 dus ook met zelfs windkracht 5 te vliegen is.
    Voor een Micro lijkt mij dat een zeldzaam verschijnsel of niet?
    Zelfs mijn Parkzone Micro Stryker die geen 3 assen Gyro heeft vliegt nog niet eens zo strak met harde wind.Maar heeft wel veel meer vermogen dan de MIG15.
    Wat een waanzinnig fijn toestel zeg de MIG15 van E-flite
    Echt een super beestje.
    Vr Gr Erwin
     
  6. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Erwin, dat is goed om zo te lezen day de Mig ook in windkracht 4 tot 5 goed vliegt. Heb vandaag echt even getwijfeld of ik zou gaan vliegen met de Mig. Heb het uiteindelijk niet gedaan i.v.m de wind, hmm, jammer. Had ook niet verwacht dat AS3X zo goed werkte.
    Daarin tegen wel lekker eruit geweest en meteen e.e.a fotografie voor mijn werk gedaan.

    A.s. week wordt de Mig en zijn vriendjes 's avonds weer losgelaten.

    Off-topic, maar wel belangrijk.
    Je bent nog beginneling?
    Ben zelf verleden jaar maart begonnen met vliegtuigen, daarvoor heli's en reparaties...
    Netjes op wieltjes landen/crosswind daar heb ik flink op geoefend. Maar heb/had ook wel een [URL=" mooie wildvlieg plek in Almere[/URL]. (wordt nu deels bebouwd).

    Grtz, Frans
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Was de vraag aan mij gesteld of ik nog een beginnend vlieger ben?
    Zoja: nee hoor.
    Zit al dik 8 jaar in de hobby.
    Vlieg met vliegtuigen en heli's.Niet bij een club met met andere wildvliegers.
    Geen vette 3D shit maar ben meer een fan van kunstvlucht.
    Snelste kist was een Funjet op 4S Lipo met dikke set up.
    Tegenwoordig veel in de Micro's maar vlieg ook met grotere kisten.
    Vr Gr E
     
  8. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Erwin, nee, de indruk dat je beginnend piloot was had ik niet, maar je schreef iets als..
    Toen had ik zoiets van, huhhh, hoe zit dat???

    Ben zelf een jaar of drie geleden begonnen met zo'n Silverlite helitje, toen een paar van die vage merk heli's. Toen een easystar geprobeerd die in de eerste vlucht in de poeier gevlogen omdat de ontvanger niet goed was. Weer naar de helies e.e.a aan blades versleten. Toch weer vliegtuigen interessant gevonden, PZ Sukhoi gekocht en die echt helemaal op gevlogen.
    Ik vlieg nu vaak met de UMX`en van E-Flite, vooral omdat er hier in Amsterdam nauwelijks plek is om veilig en ongestoord te kunnen vliegen. De grotere kisten gaan mee naar Almere, maar dat veld wordt bebouwd. Ben nu serieus een club aan het overwegen. Maar zie dat volgend jaar wel.

    Iig staat er vanavond vliegen met de o.a Mig op de agenda.

    Grtz, Frans
     
  9. nandero

    nandero

    Lid geworden:
    22 jul 2012
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Deventer
    Ik ben met deze mig alleen al 2 keer neergestort, niet zelf maar signal los:S!
    En dat gebeurde vrij dicht bij (25m), heel appart terwijl als hij soms wat verder weg(100m) is het signaal vlekkeloos is..
     
  10. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    ik ben net ook gecrasht, grrr.... nog mijn eigen stomme schuld ook. Had de preflight check niet goed gedaan, 1 airelon stond niet goed. Ik denk "d'r gaat iets niet goed" Crash!! Vleugel gebroken. Gelukkig bestaat er CA en benderm tape. Inmiddels zit ie weer in elkaar...

    @nandero, welke zender heb je?

    Grtz, Frans
     
  11. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Klote Frans............
    Hopenlijk kun je haar goed fixen.

    Nandero................
    Zoals Frans vroeg: welke zender heb jij???
    Ik heb namelijk ook al 2 keer over signaal verlies gehad met de MIG15.
    En beide keren kortbij.
    Binnen een straal van 50 meter in afstand en in hoogte.
    Ik weet ZEKER dat mijn Spektrum DX6i de schuldige is.
    Ik heb een Spektrum DSM2-X zender.
    Nog vrij recent maar is niet meer te vertrouwen.
    Ik gebruik sinds 2 weken weer mijn oude DX6i en dat is een DSM2 zender.( dus de oude voorloper)
    Tot op heden totaal GEEN enkele storing/glitch of signaal verlies gehad met deze oude zender.
    heb met die DSM-X zender ook grotere toestellen verloren die te wijten waren aan signaal verlies.
    Maatje van me heeft exact hetzelfde met zijn Spektrum DX8 zender.( is ook DSM2-X)
    Die heeft hij inmiddels terug voor garantie en is de zender al 3 weken kwijt inmiddels.
    Ik heb het vertrouwen in Spektrum behoorlijk verloren en het is dat mijn aloude DX6i wel goed presteerd want anders was ik al overgestapt naar een ander merk.
    Het signaal verlies van je MIG15 zit dus voor 90% kans NIET in je toestel.
    Maar in je zender.Hou het maar in de gaten.
    Ik weet niet met welke andere toestellen je nog meer vliegt, maar de DSM-X van Spektrum is niet betrouwbaar genoeg vind ik.
    Oja.......ik heb er nogal een handje van om hoog en ver te vliegen.
    De MIG15 vlieg ik vaak zover van me af dat mensen om me heen het toestel nauwelijks meer kunnen zien of vragen:waar is het nou gebleven?
    Ik heb dus met zulke acties met de oude zender nimmer geen signaalverlies meer gehad.
    Vr Gr Erwin
     
  12. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    De Mig doet het weer, neus een beetje uitgedeukt en met een paar druppeltjes CA is de neus weer hard. Vleugel was gebroken ter hoogte van de servo, CA heeft hier ook wonderen gedaan. Het is amper te zien en voelt stevig aan. Vanavond nog een tapeje bendermtape erover is ie weer klaar.
    Al met al suffe actie om net niet goed de pre-flight check te doen.

    Mijn broer heeft precies dezelfde problemen met 1 van zijn DX6i. Op sommige plekken signaal verlies, beroerde range test en lange bind periode. Dan op een andere dag/plek geen enkel probleem. Heel vaag.

    Grtz, Frans
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2012
  13. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Dat 'vage' ken ik maar al te goed.
    In den beginne dacht ik dat het aan andere zaken lag zoals defecte regelaars of kloon ontvangers.Tja.......en dan ga je twijfelen.Wat is de oorzaak????
    Maar het ligt toch echt aan mijn kloterige Spektrum DX6i DSM2-X zender.
    Daar ben ik na meerdere Crashes met verschillende toestellen al wel achtergekomen.
    Knake dus.
    Mag ik vragen: welke Spektrum zender heeft jouw broer waarmee hij shit had?
    Ook een DSM2-X??
    Vr Gr E
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allen.
    Het viel mij en een vliegmaatje laatst al op hoe flexachtig het stabilo in z'n geheel is van de MIG15.
    Ondanks dat mijn MIG15 heerlijk vliegt toch vanochtend maar even een upgrade gemaakt.
    Heb heel dun aluminium op maat geknipt en beide vlakken van het stabilo voorzien hiervan over de gehele lengte.
    Het dunne alu dat slechts 1.04gram per gedeelte weegt beslaat nu de onderzijde van het stabilo voor 80%.
    Ook met iets tape onder-en bovenzijde vaster gemaakt aan de romp.
    De Flex van het stabilo is nu veel en veel minder.Voelt ook beter aan nu.
    Aankomend weekend maar eens testvliegen.
    Hopenlijk door deze MOD een nog beter kistje straks.
    Ik laat het snel horen.
    Vr Gr Erwin
     
  15. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Gisteren mijn MIG15 uitgetest na de upgrade aan het stabilo.
    Bleek niet echt een meerwaarde te bieden ten opzichte van het stock Flex staartje.
    Dus had het eigenlijk net zo goed niet hoeven te doen.
    Laat het wel zitten, want vliegt er zekers niet minder onder.
    Gisteravond met windstil weer ook nog even gevlogen met dit kleine wonder.(omdat ik toch bezig was mijn Cessna 400 Corvalis te Maidenen)
    Was echt knake windstil op het grote open veld en dat zijn bijzonder zeldzame dagen in Holland mag ik wel zeggen.
    Toestel vloog als op rails en zo strak als een jonge deerne van 18 jaar.
    Blijft een prettig toestel.
    Vanmiddag te heet om op het open veld te gaan staan.
    We staan met een aantal piloten dan op een andere locatie waar bomen staan aan de zijlijn waar we onder kunnen staan in de schaduw.
    Dan is het goed uit te houden, zelfs met temperaturen boven de 30 graden.
    Wel een veldje dat meer geschikt is voor Micro's en heli's.
    Dus de MIG15 en Micro Stryker mogen dan mee.
    Fijn weekend allen.
    Vr Gr E
     
  16. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik vlieg met een DX4e en met een ander BnF model van Parkzone en had zeer regelmatig storing en met de MIG ook een keer.

    Sindsdien doe ik voor elke serie packjes een rebind en echt nergens meer last van.
    Las ik ergens op een Amerikaans forum.

    Eigenlijk telkens als ik de zender heb uit gehad doe ik een rebind voor de zekerheid, kleine moeite en blijkbaar groot plezier....

    Het lijkt wel alsof sommige ontvangers van Horizon een lichte vorm van Alzheimer hebben, bij de mCpx ook altijd talloze klachten over het verliezen van de binding met de diverse bekende zenders.
     
  17. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Klink idd plausibel, (als ik het goed heb begrepen) DSM-2 kiest bij bind 2 schone/vrije frequenties en kan daartussen schakelen. Dat werkt dan alleen op de plek en tijd waar je vliegt.
    Re-binden lijkt mij een hele goeie.
    Ik heb er zelf met mijn DX8 geen last van gehad. Althans 1 keer bind verloren in vlucht door defecte antenne.

    Grtz, Frans

    crap, vallen door de warmte de mussen van het dak, lig ik met griep in bed...
     
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Griep met dit weer Frans! Dat is klote.
    Wordt morgen maar liefst 38 graden in Limburg.
    Dat is een behoorlijke warmte.
    Beterschap dan maar en veel drinken.Geen bier hoor, maar lekkere thee of sapjes.
    Vr Gr E
     
  19. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    zeker waardeloos zo, griep met deze temps = dubbel heet.... ik knap alweer wat op. Ik zal me morgen weer een stuk beter voelen. Hopelijk nog even vliegen in de avond.
    38 graden pfff... :help:
     
  20. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ach je hebt een goede ventulator die ook niet zo lomp groot is ;-)
     

Deel Deze Pagina