umx mig15 as3x Eflite

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door robertboxhoorn, 17 jan 2012.

  1. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    welke, de Mig of de Habu?? :D

    De laatste gebruik ik als bladenblower...

    ben weer helemaal fit, thanks allemaal voor de morele ondersteuning!
     
  2. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    bij habu waai je weg das wel zo logisch :-D

    mooi dat je weer beter bent nu weer lekker genieten van't vliegen en natuurlijk het weer ;-)
     
  3. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Gisteren net voordat het ging regenen even 2 lipotjes met de mig gevlogen.
    Eerste vlucht ging scherp, tweede vlucht sterke afwijking op de elevator - UP. Landen checken alles OK, nog een rondje gevlogen, nog een hoop UP.
    Landen - bedenken van o,ja zeker bewogen in de eerste sec. na aansluiten lipo... daarna weer strak gevlogen.

    Daarom crashte ik verleden keer, toen was de afwijking op de aileron sterk naar links.
    Moraal van dit verhaal, hoe je AS3X toestel 3 sec. stil als je de lipo aansluit.
     
  4. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Wat krijg je als je Mig een ander prop RC vliegtuig tegenkomt ?

    [​IMG]

    Geintje....
    Had inmiddels een aantal crashes gehad, waarvan de laatste snoeihard op beton die m'n fuselage eigenlijk het stempeltje "beyond economical repair" meegaf dus had maar besloten m eens helemaal te rebuilden met nieuwe frisse onderdelen. Iemand anders dat "genoegen" al gehad ?
    Dat was dus nog best een rotklusje ! Heb gelukkig twee van die dingen, dus de ander als voorbeeld maakte het wel iets makkelijker.
    Uiteindelijk wel gelukt. Ga de tail ook maar wat verstevigen met een dun carbon staafje, dat doen al die Amerikanen ook geloof ik.
    Voor de rest blijft het een heel leuk vliegmachien !
     
  5. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Ha die MMirage,

    Fris en fruitig herbouwen....
    Ga een nieuwe romp ( en de rest ) ergens los bestellen??
    Zo ja, waar en wat kost dat??
    Ik zie mezelf ook nog wel aan de beurt komen, sterker nog,
    Mijn ( Mig) neus is verkreukeld!!
     
  6. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    In Nederland bij de (online) modelbouwtoko's nergens voorraad van de spares van de Mig, althans heb het nergens gevonden. Uiteindelijk maar bij een van die winkels alles besteld bij Horizon en dat ging verbazingwekkend snel (levertijd 1 week)
    Omdat ik dat totaal niet verwacht had, voor de zekerheid ook maar via ebay uit de states gehaald. De grote bekende clubs daar hebben alles gelukkig op ebay staan met acceptabele verzendkosten! Ondanks dat de body in een HUUUUGE blister verpakking zit, echt belachelijk groot...
    Maar omdat het allemaal niks weegt doet de douane ook niet moeilijk....;)

    Dollars of euros, bij benadering:

    Wingset: 22
    Tailset: 16
    Fuselage: 20
    Stickers: 3
    Rods, linkages: 6
     
  7. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Dat heb je allemaal snel binnen. Wel altijd stevig aan de prijs die onderdelen van Horizon. ik bestel mijn onderdelen meestal ook via ebay, vaak toch wel goedkoper.

    Gister weer even heerlijk met de Mig geragd, als hem grote cirkels laat vliegen gaat dat kreng best wel hard. Zeker als ie laag vliegt.
    Tot weer even niet goed opgelet en het toestel niet stil gehouden tot de eerste piet na aansluiten lipo. Mig had een sterke wegtrekker naar rechts, snel landen en overnieuw aangesloten. Kan het niet uitstaan dat ik steeds vergeet de zaak stil te houden.

    Ook nog even met de Beast zonder AS3X gevlogen, wat een mafketel is dat zeg, heerlijk. Na mislukte start van de strykerQ de epoxy erbij kunnen halen..

    Hi, Mmirage, ik zie dat jij ook in Amsterdam woont, waar vlieg jij?

    Grtz, Frans
     
  8. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    bij elkaar opgeteld bijna 60 euro voor wat piepschuim met een likkie verf gaat natuurlijk HELEMAAL NERGENS meer over, maar ja, wat doe je er aan.......
    Zou leuk zijn als horizon van de zeer populaire modellen gewoon barebones verkoopt, maar helaas....

    Ik vlieg regelmatig bij de Ouderkerker plas, alleen 's avonds vlak voor zonsondergang, anders veel te druk daar.

    En anders rijd ik door richting dorpje Waver ten zuiden van Amsterdam, tussen Abcoude en Uithoorn. Daar in de omgeving heb je wel aardig wat grote velden.
    Maar het is inderdaad lastig om dicht in de buurt van Amsterdam een fatsoenlijk veld te vinden.
     
  9. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Is dat nou die kleine Stryker Frans ? Is die lastiger te vliegen dan de Mig? Orientatie lijkt me moeilijker ivm de symmetrie van het dingetje.
    Hij is wel wat sneller dan de Mig las ik net. Overweeg om m erbij te nemen, lipootjes zijn hetzelfde als de Mig, scheelt weer.....
     
  10. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Mmirage, ik vlieg ook daar in de buurt. idd meestal 's avond dan is het rustiger en is er minder wind. Nabij het AMC (UMX), Abcoudermeer (watervliegding) en op allerlei groenstrookjes in de buurt Amstel/Ouderkerk/Ronde hoep met de hexacopter.

    Kan zelf ook nauwelijks goede veilige plekken vinden. Heb bij Almere een mooie plek om met grotere toestellen te vliegen, perfecte landingsbaan etc. Maar daar wordt nu gebouwd.

    Ik zal eens langsrijden op die plekken waar jij vliegt

    Grtz, Frans
     
  11. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Frans, Zie dat jij je antwoord typte op het moment dat ik m'n vraag poste, dus nogmaals voor de zekerheid:
    Is dat nou die kleine Stryker die jij hebt ? Is die lastiger te vliegen dan de Mig? Orientatie lijkt me moeilijker ivm de symmetrie van het dingetje.
    Hij is wel wat sneller dan de Mig las ik net. Overweeg om m erbij te nemen, lipootjes zijn hetzelfde als de Mig, scheelt weer.....

    Zag in dit topic ook al de HK funfighters voorbij komen. Als je goed overweg kunt met de MIG zijn die dingen ook goed te doen toch Dylan ? Prijstechnisch gezien een koopje vergeleken met de Mig....
     
  12. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Het is de kleine Stryker, vliegt lekker, echt als een idioot zo wendbaar!
    Alleen de handstart mislukt regelmatig bij mij.... het toestel maakt een duik naar links beneden en soms ben ik gewoon te langzaam. Met een beetje wind gaat het een stuk beter.
    In korte bochten en omhoog is hij veel sneller dan de Mig.
    Mig vliegt natuurgetrouwer en je moet er meer bij nadenken, terwijl de Stryker echt een fun-vliegtuig is.
    Vliegt een minuut of 8 op mijn 240 lipo's, al die E-flite UMX'en en de PZ Stryker gebruiken dezelfde 2s lipo's.

    Als het je leuk lijkt kunnen we gewoon ergens afspreken, kan je hem zien vliegen.

    Grtz, Frans
     
  13. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Voor zover ik weet en kan zien hebben die HK Funfighters geen rudder... voor mij niet interessant.
     
  14. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Thanks! Heb m al wel eens zien live vliegen, maar toen had ik zelf het fixed wing vliegen nog niet onder de knie, dus lastig in te schatten hoe "moeilijk" het was.

    Ga er eens over nadenken, of de Stryker of de FF erbij, of gewoon allebei, dat kleine spul kost allemaal niet de hoofdprijs ! :D
     
  15. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    3S?

    Iemand 3S al geprobeerd ?

    180mah Hyperion 3S past net. Throttle max 80% om de current limiter te vermijden, (motor schakelt voor 2-3 sec uit, daarna weer beschikbaar)

    Servo's gaan wel "nuts" op hoge snelheid en overcorrigeren omdat gyro er niet op berekend is.

    Weet iemand een leuke EDF (zonder gyro) van dit formaat die stock op 3S kan ?
    Heb me nog niet zo verdiept in de EDF's afgezien van deze Mig.

    Anyone ?
     
  16. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Hallo,

    Als er nog iemand reservedelen gaat bestellen zoals een lege romp, vleugels oid dan zou ik graag meeliften. Uiteraard gedeelde portokosten en ik deel mee in het risico van eventuele douanekosten.

    Groeten,
    Arie
     
  17. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Arie, ik heb nog twee nieuwe rompjes liggen voor de Mig. Had je al een pb gestuurd voor die Mustang, kan je een rompje afhalen samen met de Mustang ;)
     
  18. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Tuning Time....

    Gelezen bij de Amerikanen en werkt perfect !

    Deze 7-blade impeller (stock is 5!) is een direct drop-in. Voor de zekerheid wel een druppie CA erbij omdat ie net even wat losser op het asje zit van de motor.

    Behoorlijk wat extra stuwkracht en snelheid zonder verdere aanpassingen op 2S !
    Nadeeltje, je MIG wordt er sneller maar ook stiller van !!!

    Natuurlijk ook meer stroomverbruik en warmte, maar zowel motor als ESC blijven binnen de perken. Vliegtijd neemt uiteraard ook wat af.

    Ze zijn door de ontdekking op het Amerikaanse forum natuurlijk meteen uitverkocht bij HK, maar wat Engelse clubs hebben ze ook nog.

    ADF27 - 7 Blade Replacement Fan

    Robot Birds

    ADF27 plus 7-blades Fan Rotor - EDF Plus Aero Electronics Operations - AEO Tech


    Rechts de 7-blade, links de stocker
    [​IMG]

    Past perfect !!
    [​IMG]
     
  19. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Ha die MMirage,

    Nog wat opheschoten met de Mig ondanks het mindere weer??
    Hoe zijn de resultaten met de 7 blads rotor??

    Bij mij ligt alles een beetje op z'n kont door omstandigheden maar die links voor het bestellen bewaar ik voor als het weer rustig is later. Ik heb de kistjes allemaalnetjes in de doos klaarloggen incl accu' s en zo dus we zijn er klaar voor.

    Succes..
     
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ik heb mijn MIG15 laatst door een lichte aanvaring met een vliegtuig van een vliegmaat laten neerstoren.
    Was overigens een MPX Easy Star Twin van 1 kilogram en span van 1400mm die mijn MIG15 in de flank raakte.
    Dat ging dus mis.
    Alle elektronika werkt nog.
    Indien iemand interesse heeft in het zeer goedkoop over willen nemen van mijn MIG15 voor eventuele spare parts dan kan dat per pb.
    Vr Gr E
     

Deel Deze Pagina