Indoorvlieger
Forum veteraan
Meestal is het standaard antwoord als je wat sneller wilt "neem een leuk brushless setje". En dat is op zich prima, alleen maak je dan vaak een flinke sprong in snelheid, en is de auto daarna misschien te snel voor een beetje "casual" rondjes scheuren, en/of blijkt de transmissie de extra kracht niet goed aan te kunnen. Dus dan is het eerder "mag het ook een onsje minder zijn?", dus iets minder snel. Ik denk dan aan ca 40 km/h, of iets daarboven.
Met andere woorden, welke motoren, dan nog wel met borstels, zijn een goede optie als je iets sneller wilt dan met de standaard motor die in de goedkopere kits, of RTR-sets mee is geleverd?
Om daarachter te komen is het handig om de specs te kennen van diverse standaardmotoren. Van de LRP S-10 motor weet ik die inmiddels deels, 23 turns, en 20500 rpm onbelast. Alleen niet het vermogen. Een andere veelgebruikte stock motor is de Kyosho G20 single, tot nu toe geen specs kunnen vinden. En de specs van de Tamiya motoren mogen dan ook niet ontbreken.
Edit: het gaat mij vooral om buggies, 2 of 4WD.
Met andere woorden, welke motoren, dan nog wel met borstels, zijn een goede optie als je iets sneller wilt dan met de standaard motor die in de goedkopere kits, of RTR-sets mee is geleverd?
Om daarachter te komen is het handig om de specs te kennen van diverse standaardmotoren. Van de LRP S-10 motor weet ik die inmiddels deels, 23 turns, en 20500 rpm onbelast. Alleen niet het vermogen. Een andere veelgebruikte stock motor is de Kyosho G20 single, tot nu toe geen specs kunnen vinden. En de specs van de Tamiya motoren mogen dan ook niet ontbreken.
Edit: het gaat mij vooral om buggies, 2 of 4WD.
Laatst bewerkt: