Urbaan Hellingzweven

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door eric_laermans, 26 mrt 2017.

  1. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Vooruit, omdat het (net aan) kan!

     
    Peter Den, Arthur Hendriks, Justus en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.311
    Locatie:
    REO
    Grappig om te zien hoe weinig (vliegtuig en) helling je maar nodig hebt.

    Erik
     
  3. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    "Net aan" vliegen is óók vliegen, cool :)
    Ik ben hier in Groningen nog nergens een fatsoenlijk hellinkje / walletje / dijkje tegengekomen; het beetje boerenland dat hier om de stad heen ligt is allemaal driedubbel omheind lol. 't is allemaal net niet.

    Vliegt verbazend leuk moet ik zeggen dat vleugeltje, met wat meer wind en gewicht zal het een stuk stabieler zijn denk ik?
     
  4. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Thx heren. De lift op deze hellinkjes was nogal onregelmatig verdeeld. Sommige stukjes geven veel lift, andere weinig/ geen. Dit heeft te maken met windrichting, vorm helling en aanvoer. In dit filmpje stond de wind schuin op de helling, N-O terwijl O ideaal is. Maar dan kon de aanvoer van wind wel 's te leiden hebben onder de enorme bomenrij aan de overzijde van de plas.

    Er waren ook papa-vliegeraars bij de plas aan het vliegeren. De zoontjes stonden gefacineerd te kijken bij hellingzweven :).
     
  5. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Heerlijk toch als je al nieuwe verlangens (naar vliegtuigen in plaats van vliegers) ziet groeien in die oogjes.. Bijkomend voordeel is dat de papa's van nu de jongetjes van toen zijn die vliegen niet konden betalen. Nu heb je onder de 200 euro meer dan genoeg keus. En ben je een beetje handig of wil je wat tijd steken in inlezen kun je onder de 100 euro al klaar zijn. Door dit aan te passen bijvoorbeeld:

    https://modelshoponline.nl/revell-xxl-glider-flame-glider-1-2m-spandwijdte

    Elastiek eraan en knallen :) of aan de helling natuurlijk (als je niét je eigen kernen kan snijden, haha)
     
  6. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Dat is een erg mooie glider van Revell, idd zeer wel om te bouwen naar iets dat erg goed zweeft en het prima zal doen aan de helling. Ik heb vorig jaar nog een UMX Radius op richting/hoogte het erg goed zien doen aan de helling, zonder ailerons ook nog.
     

Deel Deze Pagina