Urgent kat zoeken met een drone Amsterdam

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Angelique, 11 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique

    Angelique

    Lid geworden:
    11 mei 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Amsterdam
    Hallo, ik ben op zoek naar iemand die een drone in Amsterdam (wijk De Pijp) heeft om mijn kat te zoeken die verdwaald is op het dak van ons appartement.

    Hij beantwoordt me niet en ik ben bang dat hij gewond is of ergens vastzit. als je me kunt helpen, bel me dan op 0625488545 of via whatsapp.

    Ik ben klaar om je te compenseren.

    Mijn excuses voor mijn Nederlands, ik spreek deze taal nog niet zo goed. dank u bij voorbaat.
    Angelique
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Sorry Angelique, maar het is verboden om binnen de bebouwde kom (in aaneengesloten bebouwing) als amateur met een drone te vliegen.
    En een prof heeft daar een vrijstelling (vergunning of toestemming) voor nodig.
    Bovendien ligt vrijwel geheel Amsterdam in CTR-gebied: Controlled airspace.
    Dit in verband met Schiphol. Verboden te vliegen met drones dus.
    Zie de kaart op: https://www.vliegjedroneveilig.nl/kaart/
    Sorry voor je kat, ik hoop dat je 'm toch vindt.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Inderdaad, officieel mag het niet maar als je niet boven mensen vliegt zal niemand het weten (dus niet over de albert cuypmarkt vliegen).
    En dat het in het CTR gebied van Schiphol ligt.. de huizen in die buurt zijn maximaal 15 meter hoog dus de kans dat je een vliegtuig tegenkomt is heel klein.
    Als je onder de 100 meter blijft kan de radar van Schiphol je niet eens waarnemen.
    Als er daar in die buurt een vliegtuig lager dan 500 meter over zou vliegen dan staat heel Amsterdam op zijn kop, dan kan Schiphol sluiten.

    Ik hoop voor je dat iemand je kan helpen die het wel aandurft.
    En anders kan je ook nog een advertentie zetten op Speurders of Marktplaats.

    Gert-Jan
     
  4. Angelique

    Angelique

    Lid geworden:
    11 mei 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Amsterdam
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zou niet verantwoordelijk willen zijn voor het sluiten van Schiphol! Ik hoop dat iemand me kan helpen.
     
  5. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Wat een opmerkelijk antwoord.
    Heel de wereld staat op zijn kop omdat die dronevliegers het aan alle kanten verzieken voor de normale vliegers.
    Ook op het forum is er al duidelijk over gesproken en jij zegt nu ondanks dat het EN boven bebouwing is EN in een noflyzone is: "doe maar"..........

    Je bent heel verkeerd bezig.

    Of lees ik iets verkeerds in je antwoord?
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Als ik daar in de buurt had gewoond, had ik haar geholpen. No problem.
    De Mavic die ik heb zal het waarschijnlijk weigeren want die kent de no-fly zones.
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Baggeraar, je kent die buurt niet eens dus dan kan je ook niet oordelen.
    Ik heb daar jaren in de buurt gewoond en ik ben daar ook op de daken geweest om illegaal antennemasten te plaatsen voor mijn radiopiraat dus ik weet waar ik over praat.
    Als je daar gewoon boven de huizen blijft met de drone dan ziet niemand hem, hoort niemand hem en kan het ook geen kwaad voor mensen op de grond.
    Sterker nog, laatst was ik in het Oosterpark en daar vloog iemand met een drone en de politie stond mee te kijken op de monitor, die vonden het schitterend.
    De politie in Amsterdam is nogal relaxed.
    Ik ben helemaal niet pro drone maar dit is een situatie waar een drone kan helpen een beestje op te sporen.
    Als ik een drone zou hebben dan zou ik meteen helpen.

    Dronevliegers hebben het inderdaad verpest voor de echte vliegers maar dat is jaren geleden geweest met een groepje dat extreem hoog ging vliegen en wat korter geleden een paar idioten die rond Schiphol bij de landingsbanen gingen vliegen.
    Die "no-fly" zone die boven die buurt ligt is in principe ook voor burgerluchtvaart want de Pijp ligt tegen het centrum aan.
    Jaren geleden kwam er daar een vliegtuig wat laag over, op 650 meter hoogte en toen werd Amsterdam gek, het is op het nieuws geweest en er waren discussies in de stadsdeelraad.
    De andere keer dat er een vliegtuig laag kwam in Amsterdam sloeg ie in op 200 meter van mijn vriendin haar huis, de Bijlmerramp.
    Daarom zijn ze nogal panisch als er een vliegtuig over de stad komt.

    GJ
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Topic gesloten om verdere discussies te voorkomen. Ik laat hem wel staan voor verdere contactgegevens mocht er iemand zich geroepen voelen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina