US flightmodes vs NL/EU flightmodes

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door MarkP, 17 mrt 2017.

  1. MarkP

    MarkP

    Lid geworden:
    21 sep 2012
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Hoofddorp/Nieuw Vennep
    @DeltaMike, maarrrrrrr : Is zoom de ailerons licht omhoog?
     
  2. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    Sommige vleugels zijn gemald in speed mode of zoom zoals je wil.
    Andere vleugels zijn gemald in cruise mode.
    Dus met flaperons gelijk of omhoog aan de wortel zegt meer over in welke stand dat die gemald is....

    Voor speed of zoom stand kan je best langs achteren over de vleugel kijken en de flaperon zo instellen dat hij zo vlak mogelijk lijkt dus niet omhoog of niet naar beneden.
    Als de vleugel gemald is in speed stand dan zal hij aan de wortel gelijk zitten met het vaste stuk in het midden van de vleugel.
    Is hij gemald in cruise mode dan zullen ze wss zo'n 2 graden omhoog staan...
     
    MarkP vindt dit leuk.
  3. BastiaanD

    BastiaanD

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Overasselt
    Ik heb in geen een stand de Aileron lichtjes omhoog staan. Mark volgen's mij zijn jou vleugels gemaakt in speed stand dus hoef jij ook geen flaps omhoog te doen.
    Mijn zoom stand is nagenoeg gelijk aan mijn speed stand, ailerons vlak en stabilo zo dat de dlg netjes rechtdoor vliegt
     
    MarkP vindt dit leuk.
  4. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
     
    MarkP vindt dit leuk.
  5. DeltaMike

    DeltaMike

    Lid geworden:
    29 jun 2004
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Bennekom
    Mijn zelfbouw-knutsel model heeft de Zone-V2 profielen, en daarover schrijft Gerald: "For camber settings, the as-designed camber setting (0 degrees) is for speed and launch", dus 0 graden.
     
    specialpainter.nl en MarkP vinden dit leuk.
  6. MarkP

    MarkP

    Lid geworden:
    21 sep 2012
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Hoofddorp/Nieuw Vennep
    Heren. Enorm bedankt voor alle input. Het is bijzonder leerzaam! Voor nu laat ik de zoom mode ongebruikt en dat ga ik zo houden in mijn nieuwe instellingen. Keep it simple. Het kon al bijna niet dat een rechte vleugel minder weerstand zou kunnen krijgen door flaps omhoog te zetten. Dank voor deze les.

    Overigens, het pdf bestand van een paar comments hierboven heeft de Taranis instellingen voor DLG zeer goed uitgelegd en zou ik iedereen kunnen aanbevelen.
     
    l shems en specialpainter.nl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina