V-tail mixer aansluiten.

Discussie in 'Model elektronica' gestart door bdw0223, 2 jul 2015.

  1. bdw0223

    bdw0223

    Lid geworden:
    28 jun 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    den(k) helder
    Goedemiddag heren,

    Ben bezig met een speedbootje omtebouwen tot een simpele voerboot/lijn uitvaren, tot nu toe heb ik al veel dingen kunnen doen met behulp van de forum leden!

    Heb alleen nog een probleempje, er is mijn aangeraden om een v-tail mixer erbij te halen zodat ik bijde motoren kan bieden met 1 stuurknuppel.
    Heb hiervoor een nieuwe zender gehaald met 6 kanalen en 2 stuurknuppels(hiervoor had ik een pistoolzender)

    Nog in afwachting van de levering van deze zender ben ik verder gegaan met mijn pistoolzender om te kijken of het werkt.

    Vandaag heb ik de v-tail mixer ontvangen en geprobeerd om hem aan te sluiten alleen werkt het niet.

    Heb 2 graupner v15r regelaars waarvan er 1 met bec en bij de andere heb ik de rode draad uit de stekker gehaald.

    Heb het volgende schema ontvangen bij de levering:
    [​IMG]

    Nu heb ik 1 regelaar op de - van de v-tail mixer gezet, en 1 regelaar op de S van de v-tail mixer gezet(dat betekent dat de middelste vrij is )

    Als ik nu de regelaars aanzet dan krijg ik geen spanning op mijn ontvanger.
    Wat doe ik hier fout?

    Bedankt alvast!
     
  2. bdw0223

    bdw0223

    Lid geworden:
    28 jun 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    den(k) helder
    Domme fout gemaakt, het is al opgelost
     
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.368
    Locatie:
    Woerden
    Wie maakt er nooit een "domme" fout? Daarbij wat is dom? Het is pas dom als je niet van je fouten leert dus je moet fouten maken om te leren. Of ga ik nu te ver? :rolleyes: ;)
     
  4. bdw0223

    bdw0223

    Lid geworden:
    28 jun 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    den(k) helder
    te ver ga je niet hoor je hebt groot gelijk , maar deze fout past toch wel in de categorie 'dom'

    De stekker heeft 3 aansluitingen, blindelings op een aansluitschema afgaan waarbij het lijkt alsof je maar 2 contacten gebruikt terwijl er 3 opzitten :p

    Beetje logisch nadenken, heb je alle contacten nodig :D
     
  5. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Als je een beetje fatsoenlijke zender gekocht hebt dan zit de V-tail er waarschijnlijk gewoon in.:)
     
  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.368
    Locatie:
    Woerden
    Een losse V-tail mixer of 2 vrij programmeerbare mixers in de zender verdient de voorkeur. Dat komt doordat de V-tail mixer in de zender de maximale "uitslag" van het hoogteroer (gas bij de boot) beperkt tot ongeveer 80%. Dat betekend dat je nooit volgas zal kunnen varen als je die gebruikt.
     
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Hum.. Dat wist ik niet.
    Kom zelf wat lengte te kort bij een V-tail.
    Ga kijken of het via 2 kanalen mixen meer uitslag geeft.
     
  8. Martvd

    Martvd

    Lid geworden:
    17 mei 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    utrecht
    Zou je kunnen aangeven wat je 'domme' fout was. Ik probeer nu hetzelfde met een pistool zender en krijg geen juiste respons van de motoren.
     
  9. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Zie bericht #4.

    Probeer het eerst met servo's werkend te krijgen.
    Beweegt e.e.a. wel als je servo's rechtstreeks aan sluit, zonder mixer er tussen?
    Wat doet een servo, of niet, als je die op gasfunctie aan sluit? Beweegt deze wanneer je gas geeft? Of helemaal niets?
     

Deel Deze Pagina