V911, musts en mods

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door m&n, 7 mei 2014.

  1. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    hallo allemaal,

    omdat ik van stick mode 4 naar mode 2 wil veranderen, wou ik een nieuwe kleine 4kanaals helikopter kopen om binnen te gaan oefenen.
    nu heb ik van tevoren al heel wat gelezen op het internet, met mods en musts voor deze helikopter, echter, zie ik door de bomen het bos niet meer. er worden zoveel verschillende dingen aangeraden dat ik nu niet meer weet wat ik zeker moet doen en wat ik later ook kan gaan doen.
    nu is mijn vraag aan jullie, wat moet ik doen aan de helikopter om hem in ieder geval goed te laten vliegen en wat nog meer heel handig zou zijn om te doen of te kopen.
    ik had hier en daar gelezen dat ik de gewichtjes van de flybar zowiezo moest vastlijmen, omdat die er wel eens afvlogen bij eens crash, en de servo "stangen" van de buitenste gaatjes van het servo-armpje naar de binnenste zetten, maar voor e rest zou ik niet weten welke musts en mods ik moet gaan toepassen.
    ik weet nog niet of het de v911 is of de v911 PRO, maar dat zal ik jullie laten weten als ie binnen is.

    mvg

    matthijs
     
  2. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Oirschot
    Mijn advies: Schroefjes even voorzichtig nalopen en verder vliegen zoals deze uit de doos komt.

    Dat gaat prima. Ben nog nooit flybar gewichtjes kwijt geweest en heb toch wel een paar smakkers gemaakt. De grootste doordat de flybar los kwam (vandaar het advies om de schroefjes even na te lopen).

    Verder de carbon main shaft geprobeerd wat resulteerde in toilet bowl effect, dus die er snel weer afgehaald. Fisheye swashplate er op maakt ook weinig verschil.

    Dus zo laten want je wil toch al vrij snel iets anders/serieuzers waarschijnlijk.

    Wil je extra accu's pak dan niet de 200mAh, maar gewoon de 150mAh. Scheelt niet heel veel in vliegtijd en de heli gaat er van achterover hellen en minder fijn door vliegen in forward flight. Met wat afstellen/trimmen is dit er wel weer uit te krijgen, maar gezien het geringe verschil in vliegtijd is dat niet echt de moeite waard.
     
  3. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    WLToys V911 review (Solo Pro/Trex 100 clone) - RC Groups

    Ik zou er eerst gewoon mee gaan vliegen en pas gaan modden als je tegen problemen aan loopt.
     
  4. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    hallo, erg bedankt voor de reacties. morgen komt de heli binnen, dus dan zal ik jullie laten weten of het pro of de normale versie is.
    er zitten 2x 120mah en 2x 200 mah bij, dus welke zou ik beter kunnen gaan gebruiken voor binnenhuis?
    ik zou graag een jaar doen met deze heli voor ik een nieuwe aanschaf, dus wat is erg handig om alvast in huis te halen om kleine crashes snel te verhelpen en weer te gaan vliegen?
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2014
  5. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    Hallo allemaal, hier even een update. De heli is binnen, en het is helaas niet de pro, maar dat maakt niet uit, is nog steeds even leuk :). Ik ga zo even een testvlucht maken, nadat ik de servohevels naar de binnenste heb gezet. Ik zal jullie een updat egeven over hoe het is gegaan.

    mvg

    matthijs
     
  6. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    de eerste vluchten zitten erop, en ging erg goed. kan al op ooghoogte hooveren en nog maar 1 keer gecrashed. wel ben ik erachter gekomen dat de main gear niet recht is, maar erg op en neer gaat. ik had gelezen dat dit door een main gear van een nine eagles heli verholpen kan worden, maart welke heli is dat?
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    een "wobble" in het tandwiel, dus als je hem ronddraait en je ziet hem een tik op en neer gaan, maakt geen fluit uit.

    hij gaat niet eerder kapot, tenzij het zo erg is dat hij het motortandwieltje gaat missen ;-)
    zelfs de grote heli's hebben daar "last" van..
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland

    Dat zal de V1/V2 alias de 260A moeten zijn, de V911 is daar vrij sterk op gebaseerd. Even kort door de bocht is de V911 een versterkt Nine Eagles Solo Pro V1 airframe, met een ontvanger die veel op die van de Trex100S lijkt. Je kan ze zelfs onderling binden, V911 met Trex100s zender, en andersom.
     
  9. Pacific

    Pacific

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    4
    Locatie:
    t Zand (NH)
    Na een aantal jaar rust in de RC hobby (auto's) wil ik eens gaan kijken of RC heli vliegen leuk voor mij is. Nu heb ik wat ingelezen en denk dat een V911 een ideale en goedkope starters heli voor mij is. Nu wil ik deze gaan bestellen bij Banggood.
    Is er een groot verschil tussen de gewone en V2-Pro versie? En welke reserve onderdelen raden jullie mij aan?
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Ik lees nog niet echt grote verschillen tussen de Pro en de gewone V911. De gewone heeft zich ruimschoots bewezen, dus zou wat mij betreft de voorkeur hebben. Dingen die sneller breken zijn vaak de staartmotor/rotor, landingsgestel en de rotorkop, waar de pennetjes op zitten waar de bladen op scharnieren. Een extra hoofdmotor is misschien ook handig, mocht je bij een crash niet tijdig het gas op nul zetten, dan wil een motor nog wel eens doorbranden.
     
  11. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    ik ben tot nu toe erg te spreken over de V911. een aantal keer serieuze crashes gehad, maar tot nu toe nog niks kapot. buiten vliegen kan alleen zonder wind, en dan nog steeds is hij lastig te besturen. dingetje weegt maar 50gr. dus is een speelballetje voor de wind. kheb voor een paar euros een reparatieset gekocht, met oa. mainframe, tailboom, 2 tailmotors en een mainmotor, maar tot nu toe nog niks nodig gehad.
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Hij is zelfs nog lichter dan 50 gram. De Solo Pro, het voorbeeld van deze heli, is slechts 27 gram vliegklaar, en de V911 is een paar gram zwaarder, ik dacht iets boven de 30. Dus inderdaad een blad in de wind, ook omdat het een FP is.
     
  13. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    Afgelopen week voor 3 euro van banggood een upgrade setje gekocht, wat verrassend snel binnen was. Fish-eye swashplate, carbon mainshaft, en denk ik de belangrijkste, de upgrade flybar. Heeft nu veel minder last van het toilet boyl effect, dat is zelf te merken door mij. Verder veel lekkerder vlieg gevoel gekregen. Ook heb ik de esky f300bl erbij gekocht. Ik heb hier nog geen topic over gezien hier op het forum, dus iets om aan te maken?
     

Deel Deze Pagina