Nachtvliegen met leds

Ik wil 2 ledjes direkt op de ontvanger aansluiten om in de lucht iets aan licht te hebben .

De ledjes werken goed op 3 cellen maar dan krijgt de ontvanger te weinig (en de servo,s) :mrgreen:

Dus moet er iets in de leiding van ontvanger naar de leds gesoldeerd worden.

Hoe is dit eenvoudig op te lossen .

Mvg Johan

Laatst bewerkt:
Vooraf, ik zou niets direkt aan de ontvanger hangen dat niet met de besturing te maken heeft. Liever een eigen celletje geven.

Spanning is niet zo belangrijk, LEDs worden met stroom aangestuurd. Een weerstandje in serie met de LED(s) is voldoende. led-calculator-en-veel-led-info

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat krijgt de ontvanger te weinig na het aansluiten van de LED's???

Als ik maar 3,6 volt neem als ontvanger accu is het te weinig voor de ontvanger .

Vooraf, ik zou niets aan de ontvanger hangen dat niet met de besturing te maken heeft.

Ik neem maar een paar mA uit de accu (via de ontvanger)

Led calculator geeft niks aan als ik als bron 5V aan geef .:confused:

Leds komen uit een zaklantaarn die op 3 AAA werkt.
In de zaklamp zitten ook geen weerstanden .

Mvg Johan

Voor een lipocel heb ik niks nodig .

Dan branden ze gewoon uren lang . :cool:

Ik wil alleen geen extra lipo in de kleine vlieger .

Mvg Johan

hoi,

dan zou ik er een weerstandje tussen zetten en de gok nemen dat de stroom vanuit je ontvanger contstant blijft. ik heb een single cel lipo 450mah weegt mischien 10 gram merk je ook niet zoveel van, welke vlieger dan?

Justus

Even niet begrepen dat je de spanning van 3,6 Volt ook wilde gebruiken voor de ontvanger en servo's. Maar daar heb je wel gelijk in. Als je geen aparte accu voor de LED's wilt gebruiken, dan moet alleen de accuspanning voor de LED's naar beneden. Dat kan met een eenvoudige spanningsstabilisator voor 3 Volt. Deze zijn verkrijgbaar bij Conrad.

Ik wil er geen extra lipo in hebben die ik weer extra moet laden en elke keer aan en afkoppelen .

Dat er iets tussen moet weet ik zelf maar ik wil precies weten wat en welke waarde.

Ik bouw hier een Taxi II die gelijk een elektro setup krijgt .

Mvg Johan

oke dan voldoet een weerstand (lijkt me dat je met 2 ledjes niet gaat vliegen)

@nps geen ervaring mee maar zal ook wel werken als er 1 is die het voltage terug haalt naar 3.6volt

Nogmaals, leds zijn stroomgestuurd. Bij een bepaalde voedingsspanning hoort een weerstand om tot de normale stroom van een LED te komen (normaal ~20mA) Lees de links even in de post van Ron en je weet dan precies hoe je het moet doen. :teacher:

Ik wil 2 ledjes direkt op de ontvanger aansluiten om in de lucht iets aan licht te hebben .

De ledjes werken goed op 3 cellen maar dan krijgt de ontvanger te weinig (en de servo,s) :mrgreen:

Dus moet er iets in de leiding van ontvanger naar de leds gesoldeerd worden.

Hoe is dit eenvoudig op te lossen .

Mvg Johan

Is dit wat voor je soms?
Easylights - controllable R/C LED lighting system

Ze hebben meer handig spul daar, heb er zelf ook al eens wat besteld.

Ik kan je wel een weerstandje uitrekenen als je volgende even meet:
Sluit de ledjes aan op de spanning die er normaal op staat, dus 3 cellen AAA, meet dan de stroom die er loopt en meet de spanning die dan op de leds staat.

hallo Johan,

Over een led staat ongeveer 3V als hij maximaal moet branden, dus de twee led's kan je niet in serie zetten. wel er van uitgaand dat het geen 3 watt led's o.i.d. zijn.
Elke led krijgt zijn weerstand, de waarde wordt: accu-spanning minus 3V en dit gedeeld door 0,02 A en dan komt hier een waarde uit en als je een iets grotere waarde neemt zit je altijd goed. VB. 4,8-3=1,8V over de weerstand---> 1,8/0,02= 90 ohm. Dus neem je 100 of 120ohm.

Suc6
Hans

Ik heb nu 2 stuks gemaakt .

1x 1 led met 270ohm weerstand en 1x 2leds parallel met 270ohm weerstand
(hat geen met kleinere waarde)

Ze branden nu al 1 uur op 5 volt . :mrgreen:

Ze geven een mooi licht .

Mvg Johan

De 9 ledslamp ook maar klaar gemaakt als landingslicht.

Die is via de zender te schakelen en zit direkt op 3,6 volt of 1 lipocel .

67384b0575b7e237f.jpg

Zo komt de dubbele op de taxi II.

67384b02f582d14ce.jpg

Mvg Johan

Na de 9 leds zaklamp (1,50€) heeft de aktion nu ook kerstverlichting voor het nachtvliegen . :D

20 ledjes op 1 meter kabel met een batterijbox voor 2 AA voor 0,98 €

Werkt dus ook perfekt op 1 lipocel .

67384b07d01de968c.jpg

Mvg Johan

Haha :mrgreen:

die Aktion begint zo langzamerhand een concurrent voor de modelbouwwinkel te worden ;) , wat je daar al niet kan kopen ...

Grtz,
Menno

Back