Van voeding 220 V naar lader 12 V

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Josv, 24 apr 2004.

  1. Josv

    Josv

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    441
    Locatie:
    Antwerpen
    Hallo,

    Ik heb naar jullie raad geluisterd en heb voor mijn Schultzelader een voeding gekocht. Ik kan dez lader dan thuis gebruiken op de voeding en op het veld met een 12 V batterij.
    Nu is er maar één probleem: aan de Schulze zijn twee grote klemmen maar hoe kan ik deze grote klemmen aansluiten aan de voeding met 2 kleine (4 mm?) stekkers?

    Graag een voorstel.


    Jos
     
  2. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Een van de mogelijkheden (wellicht zelfs de beste) is de draad door te knippen en er twee goud-stekkers aan te bevestigen zodat je wanneer je thuis wilt laden de stekkers voor je voeding kan aansluiten en wanneer je op het veld bent de klemmen kan aansluiten. :)
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    je kan bv de grote klemmen eraf knippen en aan de draden van de lader banaanstekkers solderen die rechtstreeks in de voeding kunnen.
    je kan dan grote klemmen kopen voor op de accu waar je de banaanstekkers achterin kan doen, of 2 female banaanstekker bussen achter op je oude klemmen solderen.
     
  4. sfund

    sfund

    Lid geworden:
    1 nov 2003
    Berichten:
    68
    Locatie:
    alkmaar
    Hoi,

    Ik heb toendertijd op de klemmen van mijn schulze 2x een female goustekker gesoldeerd.

    dan kan je thuis gewoon een laadkabeltje met goudstekkers tussen de voeding en je schulze hangen. op het veld heb je gewoon je klemmen ter beschikking.
     

Deel Deze Pagina