Vapextech oplaadbare batterijen

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Gammapooka, 12 feb 2005.

  1. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Ik wil natuurlijk niet zomaar reklame gaan maken voor een ander, maar toch wil ik jullie deze link niet onthouden :
    Vapextech

    Zeer goedkope oplaadbare batterijen(ook modelbouw) voor bv om in je zender te gebruiken
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dat zijn van die cellen van 2400 mah, waar 600 mah ingaat, en de rest warmte, net als die kwaliteitscellen van de aldi.

    goedkoop = duurkoop, riskeer jij maar lekker je modellen :wink:
     
  3. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Hoe bedoel je : waar maar 600 mah ingaat ?
     
  4. mc-heli

    mc-heli

    Lid geworden:
    12 dec 2004
    Berichten:
    110
    Locatie:
    amsterdam
    aldi heeft goede batterijen (gewone) ,is pas bij kassa geweest toen hebben ze een tu testen laten doen en toen kwam die van de aldi er als beste uit met een prijs van 0,26 eurocent

    gr marc
     
  5. maarten

    maarten

    Lid geworden:
    25 feb 2004
    Berichten:
    356
    Locatie:
    Goirle
    Voor gewone doeleinde zullen de cellen goed voldoen. Maar als je er 40-50 ampére doorheen jaagt vertrouw ik Sanyo's Of GP's een stuk meer.
    Voor een normaal speed 600tje zullen ze ook niet onder doen, of inderdaad een zender.. Maar voor het echte werk kun je beter wat betere cellen kopen.

    Ik heb geen ervaring met deze cellen en ook niet met die van de aldi, maar de verhalen die ik hier lees over de aldi cellen zijn niet zo veelbelovend.
    Misschien zijn deze cellen anders maar dan kun jij (Gammapooka) ons vertellen. Als je ze zelf hebt natuurlijk.

    Groeten Maarten
     
  6. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Ik heb ze sinds gisteren binnen gekregen, de penlite's van 2400 MaH.
    Ben in ieder geval van plan om ze te gebruiken voor mn zender, en heel misschien voor mijn ontvanger die in de charter zit.
    Ben op dit moment bezig om ze op te laden, mochten ze goed of slecht bevallen dan zal ik zeer zeker nog ff een posting doen op het forum.
     
  7. maarten

    maarten

    Lid geworden:
    25 feb 2004
    Berichten:
    356
    Locatie:
    Goirle
    Ik heb ze net een e-mail gestuurd met de vraag of ze met wat meer informatie over deze cellen kunnen sturen. Ik hoop dat ze me volgende week informatie hebben terug gestuurd en dan zal ik dat hier plaatsen. (als dat van hun mag)
     
  8. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
  9. maarten

    maarten

    Lid geworden:
    25 feb 2004
    Berichten:
    356
    Locatie:
    Goirle
    Hoe kom je bij die specificaties dan, want ik kan ze niet vinden. Alleen die link van jou dan.
     
  10. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
  11. maarten

    maarten

    Lid geworden:
    25 feb 2004
    Berichten:
    356
    Locatie:
    Goirle
    Het is dus mogelijk dat ik deze cellen kan gaat testen. Dit wil ik ook best wel doen. Alleen weet ik niet precies waar ik allemaal op moet letten.
    Het zal ook wel handig zijn als ik de laatcurve op de pc kan laten zien. Ik heb een Robby Infinity 2 ik heb alleen geen kabel en software.
    Heeft iemand daar informatie over, waar ik die kan kopen en hoe duur dat is??

    Groeten Maarten.
     
  12. maarten

    maarten

    Lid geworden:
    25 feb 2004
    Berichten:
    356
    Locatie:
    Goirle
    Ik zie het al op de robbe site dat kost me €117, dat doe ik dus niet. Ik heb niet eens een floppy drive :?

    Tenzij ik de kabel kan maken en de software los kan 'verkrijgen'.
     
  13. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Die 8VTE3000SC (3000mAh 7.2V) kost € 17,50, terwijl je voor € 23.90 bij Hopf ook GP3300SCH's P&M hebt. :roll:

    De AA cellen zou ik verder nooit in een zender of ontvanger gebruiken. Hoeveel bespaar je nou echt dan? Paar euro's? En is dit het mogelijke risico waard? :nooo:
     
  14. pizaboer

    pizaboer

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Enkhuizen, MVC Pegasus Enkhuizen
    in sommige zenders kunnen alleen maar penlites hoor :wink: zoals de ff9 , skysport ff7 ff6 :lol:
     
  15. Herman

    Herman

    Lid geworden:
    11 jan 2004
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    ik heb pas een programma gezien met baterij testen en daar kwamen de aldi batterijen als beste uit de test.
     
  16. mc-heli

    mc-heli

    Lid geworden:
    12 dec 2004
    Berichten:
    110
    Locatie:
    amsterdam
    Had ik al verteld aan het begin, het was bij kassa.
    En ze koste 0,26 eurocent

    gr marc
     
  17. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Dus ook penlites van Sanyo of GP. ;)

    De cellen die laatst in Kassa zijn getest waren overigens niet heroplaadbare batterijen. ;)
     
  18. Kees Groot

    Kees Groot Guest

    Een beetje modelbouwer wil alleen Sanyo of GP.
    Voor de rest sluit hij zich af, wil nergens van weten, kop in het zand.
    De rest is troep, bagger of pure modellenmoord.
    Ook als testen anders uitwijzen en aantonen dat GP en Sanyo ook niet heilig zijn.

    Ik doe lekker wat ik zelf het beste vind.
    Controleer regelmatig mijn batterijen.
    Stort af en toe neer en geef de schuld aan de accu's, huil uit en begin opnieuw.
    Maar weiger toe te geven aan die Sanyo manie

    Als deze jongen dit wil proberen, moet hij lekker zijn gang gaan.
     
  19. maarten

    maarten

    Lid geworden:
    25 feb 2004
    Berichten:
    356
    Locatie:
    Goirle
    Daar heb je gelijk in Kees de Groot.
    Het is natuurlijk ook zo dat Sanyo en GP ook ooit ergens begonnen moeten zijn. Ik weet niet of Vapextech net begonnen is met produceren, maar je kunt ze allicht een kans geven.
    Ik ga ze dus wel testen, dan moet ik alleen wel weten waar ik op moet letten. Weet iemand daar iets over???

    Groeten Maarten.
     
  20. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Zo krijg je dan bij het gebruik van die "mindere kwaliteit" cellen regelmatig te horen van waarom is mijn model langzamer dan die anderen met "dezelfde" setup. 12 dezelfde modellen met dezelfde setup behalve dat er eentje vliegt met goedkope accu's uit de een of andere aanbieding.
     

Deel Deze Pagina