vario heli ??? ( blijkt een Heim Star-Ranger tre zijn)

Hallo,

Ik ben al enige tijd aktief in met model vliegtuigen, Ik heb ook een vliegtuig geruild tegen een helikopter het is voo zo ver ik weet een Vario 90 er meer als dit weet ik er nog niets van ik hoop daarom dat jullie mij hier nog het een en ander over kunnen vertellen???
het anderen wat ik mij afvraag of deze wel geschikt is als beginners heli?

hier voor het gemak even twee foto's:

full

full

oja ook vindt ik de romp zoals hij nu is spuug lelijk als ik weet welk model vario dit is kan ik op zoek naar de juiste kleurstelling.

grtv robert

Laatst bewerkt door een moderator:
vario

Hallo, dat is een jet ranger 3 van vario.
Ik ben ook pas met heli vliegen gestart :) maar een scale is niet voor beginners veel te duur om te crashen .
greetz.

Hallo, dat is een jet ranger 3 van vario.
Ik ben ook pas met heli vliegen gestart :) maar een scale is niet voor beginners veel te duur om te crashen .
greetz.

veel te duur ik heb hem geruild dus dat maakt niet uit het gaat mij er meer om of het te doen is met de vlieg eigenschappen?

grt robert

vario

Ze zeggen hoe groter hoe beter hihi, ik had eerst een mini-titan ik kon er niet mee vliegen, nu heb ik een raptor geen probleem met vliegen om dat hij groter is.
ps: het gaat niet om te duur, maar het is spijtig deze mooi scale stuk te doen.
greetz

Ze zeggen hoe groter hoe beter hihi, ik had eerst een mini-titan ik kon er niet mee vliegen, nu heb ik een raptor geen probleem met vliegen om dat hij groter is.
ps: het gaat niet om te duur, maar het is spijtig deze mooi scale stuk te doen.
greetz

daar ben ik het wel mee eens maar ik ga uiteraard bij onze club les nemen in het helie vliegen! ook zal ik in het begin zo'n trainer kruis onder zetten ook al staat dat niet onder een schaal heli.

grt robert

Voor zover ik het kan zien op de foto's is het geen Vario, eerder een Graupner Heim helikopter met een los inhang mechaniek. Dat zou dan ook weer betekenen dat ie alweer een aantal jaren oud is.
De meeste rompen van Vario, zijn voorbereid op het zogenaamde Skyfox mechaniek.
Dit bestaat dan weer uit een een frame. De platen zijn ook gewoon los te verkrijgen.
Onderdelen zijn uitwisselbaar.
Leuke heli, maar om ermee te gaan beginnen?
Wordt idd een dure aangelegenheid, beter zou eerst een trainer te gaan vliegen.
In iedergeval een heel stuk goedkoper.
Groetjes Wim

Voor zover ik het kan zien op de foto's is het geen Vario, eerder een Graupner Heim helikopter met een lo inhang mechaniek. Dat zou dan ook weer betekenen dat ie alwe
er een aantal jaren oud is.
De meeste rompen van Vario, zijn voorbereid op het zogenaamde Skyfox mechaniek.
Dit bestaat dan weer uit een een frame. De platen zijn ook gewoon los te verkrijgen.
Onderdelen zijn uitwisselbaar.
Leuke heli, maar om ermee te gaan beginnen?
Wordt idd een dure aangelegenheid, beter zou eerst een trainer te gaan vliegen.
In iedergeval een heel stuk goedkoper.
Groetjes Wim

hoezo duur? Deze heli is al vliegklaar en ja mischien bij een crash maar dan heb ik het vliegen met een heli wel kunnen proefen en kan ik altijd nog bekijken of ik ermee verder wil gaan!
En waaraan kan ik zien of dit geen vario is?

Grt robert

hoezo duur? Deze heli is al vliegklaar en ja mischien bij een crash maar dan heb ik het vliegen met een heli wel kunnen proefen en kan ik altijd nog bekijken of ik ermee verder wil gaan!
En waaraan kan ik zien of dit geen vario is?

Grt robert
Inderdaad Wim het is een oude Heim.
Heb er jaren mee gevlogen.
En daarbij heb ik ook nog wat onderdelen en nieuwe spanten set voor hem liggen.
Voor info wel onder PB graag.

Zoals gezegd, het is een Heim Star-Ranger met Vario upgrades. Ik zou niet weten waarom je niet kan leren vliegen met deze heli; dat heb ik ook gedaan jaren geleden. Het is een goedmoedige heli waar je later ook gewoon eenvoudige F3C figuren mee kan vliegen.

Zoals gezegd, het is een Heim Star-Ranger met Vario upgrades. Ik zou niet weten waarom je niet kan leren vliegen met deze heli; dat heb ik ook gedaan jaren geleden. Het is een goedmoedige heli waar je later ook gewoon eenvoudige F3C figuren mee kan vliegen.

En met mijn onderdelen vliegt hij over tien jaar nog met deze heli.

je maakt me nieuwschierig had je al een foto gestuurd? ik heb nog niks ontvangen namelijk!.

grt robert

En de foto's ontvangen.
Nou ik heb je niets te veel beloofd.
Als er nog meer mensen zijn die ook nog onderdelen voor hun Heim heli zoeken.
Ze weten nu waar ze dan moeten zijn.
Denk wel op is op.

En de foto's ontvangen.
Nou ik heb je niets te veel beloofd.
Als er nog meer mensen zijn die ook nog onderdelen voor hun Heim heli zoeken.
Ze weten nu waar ze dan moeten zijn.
Denk wel op is op.

ik heb ze ontvangen en ook gelijk een mail tegrug gestuurd laat het maar even weten!

grt robert

Ik zoek nog nwe tandwielen voor beide kanten van de staartrotoraandrijving, die zijn bij mij een beetje gaar. En evt de tussenas die in de klok gaat.

Overigens is alles van de Star-Ranger nog gewoon te krijgen bij Vario, tot en met de ruitenset aan toe.

Hierbij een fotootje van de mijne, momenteel wordt hij opnieuw opgebouwd maar dan elektro en in een nieuw F3C rompje.
Heimhelicopter001.jpg

Zo te zien aan de koeltunnel is dit een Starranger, Vario heeft dit model ook gehad met het (hang) mechaniek, maar met een compleet gesloten koeltunnel, daarna kwam de Vario ranger met een staand mechaniek(sky-fox) en is ietsje kleiner en heeft een deelbare romp. Ik heb beiden lang gevlogen en zijn prima beginnersmodellen door hun goedmoedige vlieggedrag.
Ze zijn nagenoeg onderhoudsvrij. Het enige nadeel is dat bij een geringe crash (lees omvallen) de staart eraf wordt gemept door de bladen. En dan sta je als beginner voor een grote klus, of je maakt er een trainer van. Dat is allemaal mogelijk. Succes ermee !

Back