Vector Quads - Tilt rotor frame kit (quadcopter or tricopter)

Discussie in 'Multicopters' gestart door DutchRC, 23 jun 2016.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen :)

    een tijdje geleden kreeg ik een mailtje van het bedrijf Vector Quads. Daar had ik daarvoor eerlijk gezegd nooit eerder van gehoord. Zij ontwerpen (en verkopen) tilt rotor frames in de 'race class' afmeting (+/- 250)
    Zij vroegen mij of ik hun frame wilde reviewen, en omdat ik tiltrotors een mooi / interessant concept vind zei ik JA! :)

    Een paar dagen geleden kreeg ik de frame kit binnen, en de eerste indruk is zeer positief. Er zijn geen el-cheapo materialen gebruikt en het ontwerp komt als slim op mij over.

    Voor het geval je nog niet bekend met het tilt rotor concept: in theori zou je er sneller mee moeten kunnen acceleren en minder luchtweerstand hebben.

    [​IMG]

    Vector Quads maakt 2 versies van het frame: een quadcopter en een tricopter. Het leuke is dat je het quadcopter frame middels een paar extra onderdelen om kunt bouwen tot de tricopter :)

    In dit topic zal ik uiteraard ook vlieg-demo's plaatsen, maar laten we eerst kijken hoe het frame er uit ziet :)



    Specificaties:
    Empty Weight (excluding servo): 220g
    Length: 242mm
    Width: 232mm
    Height: 54mm
    Tilt Rotor Angle: +50º / -40º

    Levering:
    carbon fiber parts
    injection molded parts
    various machined parts
    2 Velcro straps
    3 vibration damping balls
    fasteners and hex keys
     
  2. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Goeie Michel :D
    ja.. dit is inderdaad ook mijn 2e tiltrotor nu.. Zonder meer een leuk concept om mee te spelen :)
     
  4. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    heb nog wat meer nieuw dingen toegepast voor beter vlieg werk en meer snelheid.
    software moet ik wer induiken hoe en wat nu gaande is heb het id dat het wat stil ligt sins een van de proggers weg is.
    heb toen dertijd een hoop data aan die gasten gegeven om het nog beter te krijgen.
    in de fid zie je dat bij remmen en gas geven de romp nog iets op en neer gaat daar zat toen nog werk in kwa proggen.
    proggen is niet echt mijn ding snap het wel maar gaat mij ook soms de pet terboven zeg maar blijft knap werk wat ze doen en uit de data en mijn info halen.
    voor het mooi kom ik soms camera werk te kort om het nog beter in beeld te krijgen wat er gebeurt.
    soms werkt het kom pleet verkeert je heb het id dat het best goed vliegt en op eens flap en weg ben je zo uit het niets en weer terug naar de software.

     
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    Interessant allemaal :D Ik neem aan dat in de meeste gevallen het tilten aan de FC overgelaten werd / word?
    In mijn andere tiltrotor heb ik de servo om de FC om gedaan, en mix het erin in m'n radio..
     
  6. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen :)

    het heeft 'even' geduurd, maar het is dan toch eindelijk tijd deze quad te testen..
    Ik had eerder wat problemen met 1 ESC.. Laten we kijken of ik dat afdoende heb opgelost :)

     
  8. DutchRC

    DutchRC Guest

    Nog een vlieg-filmpje van deze tilt-rotor dan :)
    Ik heb de yaw-rate nogal verhoogd En ik heb wat conventionele pitch voorwaarts erbij in gemixed..
    Hielp dat??

     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen :)

    een updateje voor m'n Vector Quads Tiltrotor projectje :) Ik had nog niet gekeken of dit een goed aerial video platform is, en in theorie vormt zo'n tiltrotor daar wel een goed platform voor uiteraard..

    Dus.. een RunCam 2 der op.. en laten we es kijken of de video dan een beetje yellow / vibratie loos is :)

     
    MikeMohawk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina