Veel toeren weinig tractie.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door No-brakes, 11 feb 2018.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik denk dat je wat shims achter de conus moet leggen zodat die dichter op de schroefdraad komt.
    Die moeren zijn vaak maar iets ondiep ingeboord zodat ze nog even net voorbij de schroefdraad kunnen komen maar soms is het net te kort. Opvullen van achter het vliegwiel of tussen de moer en het vliegwiel is dan de oplossing.
     
  2. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Je slaat de spijker op zijn kop! De conus is die cilinder met draad en een zeskant? Want die draai ik tot einde draad en het vliegwiel draait dan nog vrij. Toevallig van de week een setje shimes gekocht. Zo dat is mooi kan ik het gelijk fixxen. Dan zet ik ze denk ik voor het achter het vliegwiel want het ligt er nu toch allemaal af.
    Bedankt weer!
     
  3. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Shimes die ik heb zijn te klein ze gaan tot het schroefdraad dusss. Kan ik weer niet verder. Eerst grotere shimes halen.
    Helemaal blij om niks dus haha
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De conus... conus komt van conisch, dat is het klembusje waar het vliegwiel op schuift...

    Als je een M6 ring bij de hand hebt zou je het gat tot 7mm kunnen boren/dremelen en gebruiken.
     
  5. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    ok is goed ga ik proberen vanavond,de conus heb ik ook gevonden die zat een beetje klem in het vliegwiel dus vandaar dat ik die over het hoofd zag.
     
  6. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Roelof, nu heb ik een m6 ring geplaatst en die past op de krukas,maar is te dik dus moet ik toch shimes m6 hebben want deze ring is te dik ik kom namelijk niet uit als ik het koppelingshuis plaats dan draai ik alles vast.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je hem achter het vliegwiel legt?

    En wat als je hem voor het vliegwiel legt? (Want je praat nog steeds over een centax koppeling?)
     
  8. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Mijn oude serpent heeft een centax maar ik heb het nu over een koppeling van een yokomo. Lc innotech weet je nog deze koppeling lijkt veel op de centax maar dan met 4 schoenen ipv 3 ik zal anders straks wat foto's sturen voor de duidelijkheid.
    Maar het is een carosseriering m6 dus dat is best dik dus het is misschien net ff te dik
     
  9. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    ga ff zoeken naar een gewoon ringetje
     
  10. No-brakes

    No-brakes

    Lid geworden:
    11 feb 2018
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Roelof, het vliegwiel zit nu goed vast motor slaat goed aan alleen nu grijpt de koppeling te snel aan bij iets boven stationair grijpt hij Al aan dus slaat snel af loopt niet goed vrij. Wat nu? Veer strakker? Nog wat shimes? Weet het ff niet meer ik ga er morgenochtend na F1 mee aan de slag want ik wil het gewoon snappen en voor elkaar krijgen.
    Gr
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim


    Aardige instructie. De gap is belangrijk, moet een 0.5 tot 0.7mm zijn.

    Als je weet dat dat goed is moet je inderdaad de moer van de veer aandraaien.
     

Deel Deze Pagina