veertje [color=red]in[/color] motor

• Topicstarter Topicstarter Gi Joe
  • Startdatum Startdatum
G

Gi Joe

Guest
nou nou, het gaat wel lekker he :roll:
Eerst kreeg ik mijn auto niet goed afgesteld, (ben nog noob in dat soort dingen :wink: )
En nu slipt mijn trekstarter door! De one-way lager is niet extreem vet en slipt ook niet door.]

Ik schroef dus de backplate eraf, omdat het probleem alleen maar dieper kan zitten, blijkt dus dat dat veertje die het pinnetje omhoog duwt, gebroken is :cry: gaat me dat veel geld kosten?

Voor de duidelijkheid, het is dat pinnetje wat ervoor zorgt dat de motor meeloopt als je aan de trekstarter trekt. Als de motor loopt, schuift hij eroverheen en loopt gewoon mee.

Ik snap wat je bedoelt ja. Dat is vast geen duur onderdeel, je moet het waarschijnlijk wel bestellen omdat het niet echt een standaard onderdeel is (gaat bijna nooit kapot). Ik denk dat het hooguit een paar euro is.

heb je enig idee waar? bij conrad is dat geloof ik weer + 20 andere onderdelen die ik niet nodig heb :roll:

Meestal gaat dat gepaard met een deels afgebroken big-end.... Controleer dat ook even door de drijfsang even van de krukas te wippen.

Je kunt ook eens bij vg modelbouw in lelystad vragen of zei dat hebben. Volgens mij is dat de dichtsbijzijnde winkel voor jou. Maar ze kunnen ook opsturen hoor.

M.v.g. Mark

Gi Joe zei:
blijkt dus dat dat veertje die het pinnetje omhoog duwt, gebroken is :cry: gaat me dat veel geld kosten?

ik heb een paar weken geleden exact hetzelfde gehad met mijn RS4 Evo, veertje doormidden.
Had op i-net gezocht en ik ga niet voor een aantal euro's een nieuw veertje met pinnetje bestellen, dus ik heb het grootste gedeelte van het gebroken veertje gewoon opgerekt en weer gemonteerd, resultaat....De trekstarter gaat nu zo fijn als nooit tevoren...
Uiteraard zorg ik nog wel dat ik een keertje een nieuw veertje bemachtig als ik in de buurt van een shop ben, maar voorlopig werkt dit perfect...

suc6,
arnaud

ohke dankjewel!
btw, waar staat .25 voor? is dat een andere maat voor de inhoud ofzo?

Back