Veldbatterij ??

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door guyken, 8 apr 2017.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    En hoewel ik me realiseer dat je er niet al teveel aan uit wilt egevn, toch even de vermelding van de LiFePo4 accu´s.

    Naar mijn mening de beste veldbatterij die je momenteel kunt kopen. Kunnen prima de stromen van laders aan, kunnen (vrijwel) volledig ontladen worden dus de volledige capaciteit is beschikbaar en gaan honderden cycli mee (of zelfs 1000+ als je er zuinig mee omgaat).
    En ook nog een stuk lichter dan loodakku´s. Maar natuurlijk niet goedkoop.
    Voorbeeldje:
    https://www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1-1/Lithium-Battery-12V-60Ah-WB-LP12V60AH.html

    Groetjes,
    Gerben
     
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Ik ben er me van bewust dat de Life Po accu's een mooie oplossing zijn . Een vriend van mij heeft zo'n koffer in elkaar gestoken en hij kan er een hele namiddag 2x6 s 5000mah mee opladen . Vraag me de capaciteit van de cellen niet want ik weet het niet . Hij heeft me wel eens verteld dat zijn koffer ong 2000€ gekost heeft . Nee de LifePo zijn " voorlopig " geen optie voor mij , hou ze wel in het achterhoofd .
     
  3. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Ik gebruik een Sonnenschein GF 12 051 Y G1 en doet goed zijn ding. Vannacht weer 21a bij geladen Na dat is gisteren middag even ben gaan vliegen.


    Groet,
    Coen
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Je kunt een bericht na aanmaak nog gedurende twee dagen wijzigen middels bewerk onder het betreffende bericht. Idem je topictitels, middels Topic Tools boven je discussie. Na twee dagen zijn wijzigingen alleen nog mogelijk door verzoekje aan moderatoren middels Meld onder je bericht.

    Niet 21A (stroom), maar 21Ah (capaciteit, lading, ampère gedurende one hour).
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2017
    coen_l en pipolakki vinden dit leuk.
  5. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Bedankt Ron, zal het proberen te onthouden :beer:
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Aangezien accu's chemische bommen zijn, is het raadzaam om het verschil tussen A en Ah goed duidelijk te hebben. Een fout bij uitwisselen van getallen (appels i.p.v. peren) of bij instellen van lader is gauw gemaakt, of bij bepalen motorstroom.
     
  7. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.888
    Locatie:
    Velserbroek
    als je toch wilt gaan sjouwen... kijk dan evt eens naar een 1KW aggregaatje van Kipor... weegt minder als een flinke lood accu, je kan flink doorladen zonder gevaar voor schade.
     

Deel Deze Pagina