V
victorr
Guest
Hallo allemaal,
Ik heb de volgende setup:
Heli: HK-450
Motor: Emax HL2215-450 3800KV
ESC: Towerpro H40A
Tandwiel: 13 tands
LiPo: 3S1P 2200mAh
ESC setup:
Brake: Off
Battery Type: LiPo
Cut Off Type: Soft-Cut
Cut Off Voltage: Middle
Start Mode: Very Soft
Tiiming Mode: Middle
Govenor Mode: On
(Alles volgens Turnigy Programming Card)
Na het opbouwen en testen (zonder rotorbladen) waarbij alles naar behoren leek te werken de heli kort proefgedraait.
Vervolgens de trillingen en de verkeerd om werkende gyro verholpen.
De eerste proefvlucht (mijn eerste heli vlucht sinds 6 jaar, voorheen Schuttle en Futura) leek in orde.
Tijdens het opstarten voor de volgende vlucht had de motor problemen met optoeren, maakte vreemde piepgeluiden en leek te stotteren.
Bij resoluut doortrekken van gas/collective pakte deze wel op maar verloor meteen vermogen en begon de motor te roken.
Nadere inspectie toonde aan dat er meerdere wikkelingen in de motor verbrand zijn.
Iemand een idee wat er aan mijn setup verkeerd is?
Zoals al gezegt, heli ervaring heb ik, ook al is het lang geleden, ervaring met elektrovliegen en borsteloze motoren heb ik nog niet.
Groet, Victor
P.S. Sorry voor de dubbele posting, had per abuis hetzelfde bericht ook onder electronica gepost.
Ik heb de volgende setup:
Heli: HK-450
Motor: Emax HL2215-450 3800KV
ESC: Towerpro H40A
Tandwiel: 13 tands
LiPo: 3S1P 2200mAh
ESC setup:
Brake: Off
Battery Type: LiPo
Cut Off Type: Soft-Cut
Cut Off Voltage: Middle
Start Mode: Very Soft
Tiiming Mode: Middle
Govenor Mode: On
(Alles volgens Turnigy Programming Card)
Na het opbouwen en testen (zonder rotorbladen) waarbij alles naar behoren leek te werken de heli kort proefgedraait.
Vervolgens de trillingen en de verkeerd om werkende gyro verholpen.
De eerste proefvlucht (mijn eerste heli vlucht sinds 6 jaar, voorheen Schuttle en Futura) leek in orde.
Tijdens het opstarten voor de volgende vlucht had de motor problemen met optoeren, maakte vreemde piepgeluiden en leek te stotteren.

Bij resoluut doortrekken van gas/collective pakte deze wel op maar verloor meteen vermogen en begon de motor te roken.
Nadere inspectie toonde aan dat er meerdere wikkelingen in de motor verbrand zijn.

Iemand een idee wat er aan mijn setup verkeerd is?
Zoals al gezegt, heli ervaring heb ik, ook al is het lang geleden, ervaring met elektrovliegen en borsteloze motoren heb ik nog niet.
Groet, Victor
P.S. Sorry voor de dubbele posting, had per abuis hetzelfde bericht ook onder electronica gepost.
Laatst bewerkt door een moderator: