Vergeet Calmato en neem deze, Wot trainer

• Topicstarter Topicstarter NexusII
  • Startdatum Startdatum
N

NexusII

Guest
Hallo,

Ik ben een beginner en gisteren was het zo ver. Mijn eerste vlucht met een brandstof RC vliegtuig. Behoorlijk spannend als iets waar je twee weken aan gewerkt voor het eerst de lucht in gaat. Tja zelfs met een ARF model kun je er twee weken over doen. Met het zweet in mijn bilnaad het veld op. en omdat het een nieuw vliegtuig en een nieuw model is hadden wij bij het starten, opstijgen, tanken al genoeg kijkers. Ga alsjeblieft even ergens anders kijken:)

De instructeur heeft hem netjes de lucht gekregen en toen mocht ik het even proberen. Gelukkig had ik al een uurtje of 20 op een Aero Fly Deluxe simulator gespeeld en daardoor ging het erg goed. Een paar rondjes en wat strakke bochtjes. En daarna heeft de instructeur hem weer aan de grond gezet. Het weer was slecht dus niet al te lang gevlogen.

Het model is nog niet bekend en nog niet veel gebruikt in Nederland. Ze waren het over eens dat het toestel bijzonder goed vliegt. Tweede rondje sloeg de motor af en hij zweeft erg goed. Overtrekken, wat dat ook mag betekenen, het lukte niet met dit toestel.
De folie ligt er strak op en op en is van goede kwaliteit.

Ik vlieg met:
WOT trainer van Ripmax A-CF001
6,5 CC Irvine motor
2,4 GHZ futaba 6e zender

ik weet niet hoe je hier een plaatje invoegt, maar hierbij een linkje met wat foto's en info

Ripmax - WOT Trainer from Ripmax - A-CF001

Het enige nadeel is de handleiding, geen tekening, alleen kleine foto's. 1 foto en je bent 10 stappen verder. Was wel even gepuzzel om het ding in elkaar te zetten. Vooral als je er geen ervaring mee hebt. Er zitten twee opties in het pakket, met neuswiel of als taildragger. Ik heb gekozen voor de driewiel.

ZIjn er nog meer mensen die vliegn met dit toestel

Morgen weer vliegen!!

gegroet,

Stefan

Hoezo vliegt dat beter dan? Waarin uit zich dat beter vliegen?