Verkeerd gebruik Bouwtips...

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door Jorrit, 17 jul 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Ehm.. Waarom is die thread verwijderd over het onjuist plaatsen van topics hier in 'Bouwtips vliegende modellen'? Er worden hier namelijk alleen maar vragen gesteld en dus niet tips gepost, zoals de bedoeling is... Die topic was niet overbodig! 'Algemeen' is de afdeling waar dit soort dingen in gepost moeten worden!

    Misschien is het een idee om te naam van deze forum-afdeling inclusief onderschrift dusdanig aan te passen zodat het duidelijker wordt...?

    --
    'Bouwideeën'
    'Plaats hier al je ideeën en tips. Geen vragen dus!'
    --

    @ Mod-team

    Jullie zijn met? 6 leden? En niet 1 komt op het idee om dit eens aan te pakken... Komt waarschijnlijk door de enorme downtime van onze moderators... ;)
     
  2. wvl

    wvl Guest

    De bedoeling is toch om via een vraag goede tips te bekomen?
     
  3. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Het is mij helemaal niet duidelijk waar het forumpje voor is.
    Het lijkt me logischer om tips te vragen als ze nodig zijn en niet als je iets weet dat erop zetten.

    Voorbeeld:
    Iedereen zet er zn tips op, kost ruimte.
    Is er iemand die wil weten hoe je iets oplost en het staat er niet bij, moet je dat ook vragen, kost weer ruimte.

    Daarom lijkt het me logischer om gewoon voor vragen open te stellen.
    Wat is jullie mening mods?

    Groeten Laurens

    en met oplossen bedoel ik niet mn holiday door foute verf te gebruiken :oops: sorry Niek
     
  4. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Ik wil toch even iets kwijt...

    Het forum "bouwtips" is er inderdaad voor tips... echter je krijgt altijd discussie!! altijd... daarom heet het ook een forum.

    Even ter info. Er wordt op dit moment gewerkt aan een FAQ systeem (frequently asked questions) Hierin kunnen op den duur de tips worden opgenomen. Waarschijnlijk vervallen dan alle bouwtips forum's die hier aanwezig zijn.

    Robert
     
  5. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Je zult helaas altijd posts houden die zich wat moeilijk laten kategoriseren, daar moeten we ons maar niet aan gaan storen. Omwille van de overzichtelijkheid willen we het aantal hoofdgroepen beperkt houden maar misschien moeten we hier wel wat mee.

    @Jorrit, de moderators zijn het wellicht niet helemaal met je eens zodat men er tot nu toe geen werk van maakte.
    @Laurens, ik kan me hier wel in vinden maar biedt nog geen oplossing voor wat Jorrit bedoeld.

    Ik zie het punt :teacher: en we denken er even over na...
     
  6. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    Het lijkt mij redelijk dat hier zowel het vraag als het antwoordspel aan bod mogen komen, dus zowel vragen om tips (hoe moet ik dit probleem oplossen?) als het (ongevraagd) geven van tips, dus narr beide richtingen werken.
     
  7. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dit is niet zo handig. Stel dat iemand een tip geeft die al is beantwoord in iemand anders zn vraag. Of iemand stelt een vraag terwijl dat in een andere discussie al is beantwoord, maar dan zonder duidelijk te zeggen waarover het ging omdat het met het onderwerp of andere antwoorden te maken heeft. In de zoekfunctie zie je er dan niets van omdat het dus niet genoemd word zoals echt heet.

    Over de FAQ:
    Wat komt er allemaal in te staan? Welke onderwerpen zijn er?

    Misschien apart draadje om te bepalen wat er allemaal inkomt?

    Groeten Laurens
     
  8. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    @laurens, die faq staat nog in de kinderschoenen, we werken nog aan de techniek erachter. Maar binnenkort verschijnt er meer hierover op het forum.

    Robert

    (die het draadje sluit voordat er discussie komen over iets wat er nog niet is)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina