Verkerk Volvo/Nieuwe Volvo Trucks van diverse merken

Discussie in 'Model truckers' gestart door marcelinets, 20 feb 2018.

  1. kupperfrits

    kupperfrits

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    27
    Heb een setje Verona luchtbalgen verknipt en of road banden gemonteerd en proef gereden. Loopt echt mooi stabiel zoals beloofd image.jpg
     
    bvdh, DAF power, arm1948 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Timmi

    Timmi

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    970
    Locatie:
    Werkendam
    Ik kwam deze foto's op een Duits forum tegen.
    Hier is duidelijk iets door de kwaliteitscontrole geglipt.:weetnie:

    Mag hopen voor de koper dat e.e.a. naar tevredenheid van de koper wordt opgelost.

    Verkerk kennende zal dat denk ik ook wel gebeuren.

    Het valt mij wel op dat er over het algemeen tevredenheid is m.b.t. de kwaliteit van de kit, maar men niet te spreken is over de handelswijze van Verkerk.
    Verbeterpuntje dus.

    upload_2018-12-15_16-25-26.png
    upload_2018-12-15_16-25-53.png

    Gr.
    Raymond
     
  3. kupperfrits

    kupperfrits

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    27
  4. kupperfrits

    kupperfrits

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    27
    Zo staat hij er nu bij, alle voorhanden onderdelen die te bouwen waren zijn verwerkt. Kwaliteit tot dusver uitstekend op een afgebroken pootje van het Volvo logo. Onderdelen zijn uitermate onderverdeeld in deeltjes, bij Tamiya bijv. een onderdeel , bij Verkerk is deze opgesplitst in wel vier onderdelen. Er zijn ook uitgekiende in elkaar zet technieken toegepast. Tip: de onderdelen zeer goed reinigen ivm hechting van de lijm en met het lakken zal dit van hetzelfde laken een pak zijn.
    Gr. Frits
     
  5. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Jammer, maar dit is zelf goed te repareren/dicht te maken, volgens mij !
     
  6. W3L

    W3L

    Lid geworden:
    22 okt 2016
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Schiedam
    volvo verk.jpg

    Ziet er wel mooi gedetailleerd uit, komt uiteindelijk wel goed als alle onderdelen compleet zijn. :thumbsup:
     
  7. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Lees ik dat goed? Zelf repareren?

    Dat doe je bij een 2e handsje maar een nieuwe voor dat geld? Denk het toch niet......
     
  8. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    de nieuwe volvo cabrio
     
  9. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Rolf, zelf repareren kan, maar een vervangend onderdeel zal heus wel geleverd worden. Maar op de foto van W3L: zie ik de gaten in de achterwand niet. Dus het lijkt niet op een fout in de mal maar een eenmalige misdruk die niet gezien is bij het samenstellen de dozen.
    Timmi, waarom plaats je hier foto's van een ander forum ? Alleen om te laten zien dat er ergens een kleine misdruk in een onderdeel zit. Je hebt zelf geen Volvo gekocht maar het lijkt er nu op dat je andere modelbouw fora afspeurt naar kritiek op een heel mooi Nederlands product om die hier te plaatsen. Waarom die negativiteit ??
    Ik kijk liever naar de originele foto's van modelbouwprojecten als naar gekopieerde plaatjes van andere sites (waar ik zelf ook al mee lees).
     
    Roelof_l, Ghossie, eefje en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Timmi

    Timmi

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    970
    Locatie:
    Werkendam
    Beste FredK,

    jammer dat je je blijkbaar aangesproken voelt, en men niet kritisch zou mogen zijn.

    Als eerste wil ik stellen dat ik helemaal niets tegen Verkerk heb, in tegendeel zelfs, heb Robin en Victor meerdere malen op beurzen in Duitsland gesproken en had altijd de indruk dat ze naast het zakelijke aspect dag- en nacht bezig waren met de modelbouw.

    Ten tweede zou ik nu van jou eens willen weten waarom ik geen foto's van een ander (buitenlands) forum hier zou mogen plaatsen?
    Als het nu foto's waren geweest met iets heel spectaculairs of iets heel bijzonders van Verkerk, zou het dan wel goed zijn? Ik kan je antwoord al raden.

    Ten derde heb ik ooit eens een Scania facelift-bumper bij Verkerk gekocht die totaal niet paste omdat deze naar later bleek te heet was geworden in de spuitgietmal, kan gebeuren.
    Deze is toen later naar tevredenheid geheel kosteloos vervangen, dus wederom geen reden om Verkerk af te kraken.

    Ten vierde nee, ik heb inderdaad geen Volvo kit gekocht omdat deze in mijn ogen veel te duur is voor het gebodene (te veel plastic) wat een persoonlijke keuze is.
    De reden voor het plaatsen van de foto's heeft te maken dat ook bij Verkerk niet alles 100% is, dat geeft op zich ook niet.

    Ik heb het gehele traject vanaf het begin van de introductie van de Volvo kit tot de uitlevering gevolgd en kan me niet aan de indruk onttrekken dat Verkerk op het gebied van de communicatie te kort geschoten is.
    Als je ergens geld in steekt dan lijkt het mij niet meer als normaal dat je periodiek op de hoogte wordt gehouden van de stand van zaken.
    Je geeft aan dat je zelf ook de buitenlandse fora heb gelezen, ben jij dan geen kritiek tegengekomen en was alles dus koek- en ei dan?

    En ja ik vind het voor Verkerk (en dus Nederland) heel mooi dat het ze uiteindelijk is gelukt om de kit (al dan niet gedeeltelijk) in de markt te plaatsen wat eigenlijk al aangeeft dat de kit nog niet geheel gereed was voor de release
    en men (terecht) de klanten niet langer wilde laten wachten.

    Gr.
    Raymond
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2018
    vwforum vindt dit leuk.
  11. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Succes met modelbouwen.:bye:
     
  12. Timmi

    Timmi

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    970
    Locatie:
    Werkendam
    Bedankt Fredje jij ook, laat t.z.t. wel even de vorderingen zien als hij klaar is.:bye:
     
  13. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,
    Deze opmerking was van mij, als je niet wil wachten op een nieuw achterfront en verder wil met de afbouw van de Volvo FH 16 750

    Laten we nu niet doen, of er aan andere modellen van andere fabrikanten nooit eens iets aan mankeert.
    Bij het Tami...... zitten nog steeds overbodige gaten in de cabine, daar zegt niemand iets van ?
    Ik heb ook heel veel moeten verbouwen aan de Wedi........ cabines. ook hier mankeerde het één en ander aan.
    Ik denk at er geen enkel merk is, of er mankeert wel wat aan, dit zal ook wel bij Brud....... zo zijn.

    Laat iedereen blij zijn dat eindelijk de Volvo cabine zo ver is, dat deze kan worden afgeleverd, al dan niet met gebreken.

    En ja, de communicatie van Verkerk laat wel te wensen over, die is ronduit slecht geweest, tijdens de ontwikkeling en de bouw van deze Volvo H 16
     
    Langedijker truckertje vindt dit leuk.
  14. kupperfrits

    kupperfrits

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    27
    Vandaag de vuilwaterspoilers gespoten die als extra bij de kit worden bijgeleverd . Zonder enige voorbehandeling de achterkant hiervan gespoten om te kijken hoe deze zich houden (of ze vet of poreus zijn zgn. pinholing ),maar het resultaat was uitstekend, dus mijn vrees ivm de verlijming was achteraf niet nodig.
    Wat betreft de opmerkingen aangaande de prijs voor een “plastic kit”, kan ik wat betreft de secundaire onderdelen van de vooras (de stabilisatie stang met zijn ophanging) mee gaan. Ik vind die te fragiel. De vooras zelf echter is perfect ( verschil tussen “plastic” en “kunststof”) en stuurt erg strak en erg scherp. Het chassis was ik op voorhand ook sceptisch over, maar is boven verwachting stabiel en mooi gedetailleerd (in het echt dus 1:1 tordeerd een chassis meer in verhouding dan dit kunststof chassis).
    Aangaande de vele onderdelen, dit levert ook weer veel bouwplezier . Tamiya probeert met zo weinig mogelijk mallen een zo groot mogelijke detaillering te bereiken en moet compromissen sluiten om de kosten te drukken en Verkerk heeft dit duidelijk niet gedaan.
    Gr. Frits
     
    adrie van gerwen en Timmi vinden dit leuk.
  15. marcelinets

    marcelinets Guest

    Even voor de goede orde FredK, er zijn meerdere foto,s gepost van de Volvo FH 16 op dit forum, die afkomstig waren van www.modelltruckforum.de
    Niet iedereen is te spreken over Verkerk als je alle pagina,s goed door leest tot heden op dat forum.

    Iedereen is vrij om deze Volvo aan te schaffen daar met vele vertragingen, nu hij er eindelijk is kan men beginnen met bouwen, met hier en daar een schoonheids foutje.
    En waarom mag men geen foto,s posten van andere forums?
     
    Timmi vindt dit leuk.
  16. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.382
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ja lekker blijven zeuren hoor.
    Bedankt voor deze 'geweldige' info van een duits forum. Hier hebben we echt iets aan.
    Dit is nou precies de reden dat wij geen bouwverslag van onze Volvo gaan maken.
    Wij zijn superblij dat wij wel de gok hebben genomen en de Volvo hebben gekocht. De kwaliteit is stukken beter dan onze trucks van Tamiya.
     
    adrie van gerwen vindt dit leuk.
  17. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    De Volvo is (helaas ) niet geschikt om er een realistische brandweerwagen mee te bouwen. Dus ik bespaar me wat muntjes. Heb nog voldoende andere modellen te bouwen. De Bruder R Scania heb ik al wel omgebouwd naar P cabines, en dan krijg je wel een realistisch model. Net als de oude Bruder MAN, die simpel aan te passen is naar een Crew Cab,.
    maar dit hoort eigenlijk hier niet thuis. Excuus !
     
  18. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Door ons wordt de Volvo gebouwd als alles binnen is,zonder bouwverslag
     
  19. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.382
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Echt jammer Adrie, want deze Volvo verdient zeker wel een bouwverslag.
    Wij beginnen ook pas als de set compleet is.
     
  20. kupperfrits

    kupperfrits

    Lid geworden:
    1 feb 2010
    Berichten:
    27
    Heren, heb echt bewondering voor jullie inhoudingsvermogen om nog niet aan het bouwen te gaan. Heb de Volvo eigenlijk gekocht om te zien hoe een paar Hollandse jongens een bouwdoos ontwikkeld hebben zonder de jarenlange ervaring van firma’s als Tamiya etc.en tevens de moed gehad hebben om tijdens de ontwikkeling het aantal mallen dat vooraf bedacht was uit te breiden en niet de handdoek in de ring te gooien en een mal die “mislukt” is bovendien te vervangen!
    (ben door mijn achtergrond enigszins op de hoogte van de kosten van zo een mal)
    Maak ook geen bouwverslag maar laat zien wat voor een resultaat er te halen valt. Hoe meer er verkocht worden des te eerder gaat Verkerk door met ontwikkelen, niet waar.
    Gr. Frits
     
    vwforum, FredK, adrie van gerwen en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina