Verkocht! Rustler VXL, full metal en rcm chassis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

ik zal hier wat foto updates posten van de vooruitgang van de ombouw van mijn VXL Rustler naar een wat meer onroad minded Rustler :)

Ik begin met de stock onderdelen:
- VXL Brushless systeem
- TRX waterproof servo.
En dat is het zowat :D

Hop ups en extra's:
- RCM chassis (zonder carbon fiber top deck)
- zwart geanodizeerde FLM transmissiedoos
- verlengde FLM armen (is net besteld) met Jato turnbuckles (moet nog bestellen)
- 4° rear toe in arm mounts van FLM (is net besteld)
- zwart geanodizeerde FLM Front Tire Bar
- zwart geanodizeerde REM shock towers
- STRC bulkhead in zwart
- STRC bumper in zwart én een rode (ik ga mss toch nog een rpm bumper kopen voor het zekerste :))
- TRX alu rode bellcranks
- TRX alu rode axle carrier
- TRX alu rode steering block
- TRX alu rode caster blocks
- TRX fan
- rode heatsink (is net besteld)
- Graupner XG-6i Race Spec transmitter + receiver
- GTR shocks (met bijhorende springs, let op als je spring kiest, kies vooraan de witte springs en niet de rode, de rode zijn te hard)

edit:
GTR shocks info
5460A_5460R_gtr_ano_detail.jpg

bij mij zijn het die met een rode body part no 5460R

Body:
- aangepaste Jato body
- E-revo wing
zal geverfd worden in het zwart (die speciale paint voor lexan bodies is net toegekomen bij dit schrijven :))

Scroll deze thread voor de foto's..
En alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
update:
Paintjob aan jato body zal gedaan zijn ergens dit weekend, als alles volgens plan verloopt. Want ik zal wss nog wat moeten trimmen eerst.

Op dit moment wacht ik tot de bubbels uit mijn GTR shocks vanvoor zijn:) De achterste shocks staan er al op.
Heb ook alle andere alu onderdelen geinstalleerd (behalve de flm extended arms, die zijn klaar om verscheept te worden 1 dezer)

Dus fotos van de Street race rustler komen er bijna aan, alleen voorlopig zonder de extended arms.

Een klein iets waar ik schrik voor heb is het uitsteeksel van de STRC wheelie bar mount onderaan het chassis, dat kan wel eens heeeel gevaarlijk zijn! :o :o
Misschien tijd om daarvor een skidplate te kopen en te trimmen zodat dat riscio weg is....anders tips?

De body zal ik pas kunnen doen eens de armen binnen zijn, want met de nieuwe armen kan ik de shockposities verplaatsen en dat zal een invloed hebben op waar ik de body moet trimmen.

andere armen -> andere shockpositie -> invloed trim body
en geen armen -> geen trim en dus -> geen paintjob

Want geen paintjob zolang de trim niet af is :) dus voorlopig staat alles effe stil zolang de armen niet binnen zijn.

Voorlopig kan ik zeggen dat de springs op de voorste shocks TÉ hard zijn, deze zal ik dus veranderen in de witte springs van een Jato, want zo is het eigenlijk niet te doen :)

thx.

Maar hij is nog niet 100%, zo richt hij zich met zijn neus lichtjes naar boven door de front shock opstelling, op de voorarmen zijn er ook maar 2 keuzes.
Maar dit is zo opgelost met de nieuwe armen die veel meer shock mounts heeft. :)

En er is wel 1 iets waar ik me aan stoor, de 2 screws en spacers aan het einde van de topdeck. (die topdeck, chassis en 1 helft van de rear shock tower verbinden) Die 2 screws hun kop is dus helemaal kapotgedraaid!
Heb dus geen idee hoe ik die zal moeten losdraaien als ze er ooit uit moeten :rolleyes:
Ze hebben een hex kop en had al gelezen dat de screws van RCM bagger waren, nuja had niet gedacht dat deze er al zo snel eraan gingen....
Ik zou ze meer willen aanspannen omdat er heel minimale ruimte is tss de spacers (zie fotos) maar ik krijg er totaal geen beweging in.
Een tang is te groot en te ruw, en met een kleinere tang krijg ik gewoon niet genoeg kracht.

Ik vermoed dat het ook een minieme invloed heeft op de angle van mijn rear shock tower en op die manier op de positie van mijn linker shock en op die manier ook op de linker achterarm, die ietsje (heel miniem, maar toch) hoger staat dan de rechter achterarm...(ik spreek van 1 à 2mm max) doordat ik die linkerscrew niet dieper kan aandraaien.

Weliswaar staat die tower zeker niet los (de kant van de motor staat echt super vast) en is er geen totaal geen speling in de tower.
Als ik eraan 'sleur' geeft die tower geen krimp, gelukig geeft het chassis wel heel minimale flex.

Hier wat foto's ter verduidelijking van die 2 rotscrews.
Op deze foto lijkt er op het eerste zicht niets aan de hand.
niets.JPG

Laatst bewerkt:
Sleuf erin, en losdraaien met normale schroevendraaier...
Locktight erin?, eerst evne goed verwarmen,met soldeerbout. Pas op met plasctic!!!!!

Sleuf erin, en losdraaien met normale schroevendraaier...
Locktight erin?, eerst evne goed verwarmen,met soldeerbout. Pas op met plasctic!!!!!

nogmaals thx :)

maar ik heb enkele minuten geleden nog de topic gezien van iemand met een gelijkaardig probleem.
Al bij al een logische tip, maar je moet er opkomen zeker :)

En neen, gelukkig (nog) geen locktite erin gedaan.

Ik ben even curieus: "Hoeveel heb je nu al uitgegeven?" :mrgreen:......

Grts

alles (naast auto, ook materiaal)?
daarvoor moet ik effe mijn paypal account checken :)

edit: voor alles (naast auto, ook allerlei materiaal, dure spuitbus, transmitter enz) 1492,74 euro
Merendeel komt ook uit de VS en de UK, alle verzeningskosten samen zijn ook niet mis.

Ik heb dan nog telkens gezocht naar het goedkoopste van het goedkoopste...
2.4ghz transmitter + receiver voor 88 euro
lipo lader voor 75 euro
auto voor 275 euro
Om maar enkele voorbeelden te noemen.

Ik heb natuurlijk ook voor veel (alu) hop ups gekozen, wat veel verklaart.

Maar nu heb ik wel écht écht alles :) en ik ben best wel tevreden met het eindresultaat, dus ik beklaag het mij zeker niet :)
Achteraf is het wel verschieten als je het bedrag zo ziet staan :rolleyes:

Laatst bewerkt:
weet iemand waar ik zulke Round Threaded Standoffs kan vinden?
hun lengte is 2.5 cm, breedte 0.45 cm, of mss beter 0.5 cm breedte nemen aangezien ik er mijn screws er niet inkrijg zonder ze kapot te maken...

Laatst bewerkt:
worden deze dingen ook niet gebruikt om een radioplaat op een buggy/truggy vast te zetten? denk dat je dan ongeveer de lengte wel hebt die je zoekt. zijn denk ik wel die dikte

thx, heb gelukkig nog dezelfde screws en standoffs kunnen gebruiken, mits de screw enkele malen door de standoffs te draaien aan een bankvijs :)

Speling is er niet, en de achterwielen staan op +/- dezelfde hoogte van de grond, maar het verschil is nu kleiner of voorheen, dus ik ben tevreden :)

Threadlock is overal toegepast, dus nu nog wachten op de armen zodat ik ze kan installeren samen met de FLM CVD kit.
En dan is ie zo goed als af.

Body wordt dan gedaan + achterste skidplate

ik sta te popelen om de opgebufte rustler te showen :-)

je moet mij maar eens toevoegen op msn he...

(hetzelfde geldt voor alle andere Gentste rc gebruikers die dit lezen...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back