verkoopwaarde van drone

Discussie in 'Multicopters' gestart door prof.bd, 17 mei 2018.

  1. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    Heren,
    Ik wil mijn drone verkopen, het is een Yuneec Typhoon pro H met een hoop extra's. Er zit oa een realsence een wizzard en verschillende antennes accu's, spare parts ed. Nu vraag ik me af wat zoiets nog waard is? Ik hoopte op 1000€, maar ik zie dat die dingen nieuw zijnde flink in prijs gedaald zijn. Waarschijnlijk omdat er hier in Belgie bijna een totaal verbod bestaat is er ook geen vraag naar. Dus daarom mijn vraag, Wat is een realistische vraagprijs? Ik ben heel slecht in verkopen, maar om het weg te geven dat vind ik nu toch ook niet nodig. En ook waar zet ik dat te koop?

    mvg

    Dirk
     
  2. DJfoto

    DJfoto

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Amersfoort, Vathorst
    Hoi Dirk,

    Balen dat het zo goed als uitgesloten is om nog met een drone boven België te vliegen.
    Ook niet met opleiding?

    Misschien is (maar ik weet niet hoe dat binnen België loopt) het een idee om het hier te zetten:
    - Marktplaats
    - Speuders
    - Hier op het forum?

    Wel raad ik je aan om een indicatie te geven (in je advertentie) wat het alles gekost heeft. Helaas zal de afschrijving fors zijn, gezien het feit dat de WENSEN/VERWACHTINGEN steeds meer worden.
    De techniek staat ook niet stil natuurlijk...

    Suc6 met de verkoop!

    Groeten,
    Dirkjan
    Www.didrone.nl
     
  3. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Probleem is niet zozeer dat de wetgeving streng is. Want het overgrote deel van de kopers kent die wetgeving niet.
    Maar er is gewoon een overaanbod op sites als 2dehands.be bv.
    Mensen kopen een (dure) drone. Gaan er een paar keer mee vliegen, nog een paar keer filmen en de lol is er af. Dan maar verkopen.

    Helaas zijn die dingen duur in aankoop dus wil iedereen ook graag wat geld recupereren. Lijkt mij ook logisch. Komt er bij dat de fabrikanten om de x-maanden met een "nieuw" model uitkomen.

    Je zal dus begrijpen dat de 2de handswaarde dadelijk laag zal liggen.
    Mijn advies: zo snel mogelijk verkopen voor een aanvaardbare prijs. Er langer mee blijven zitten wil alleen zeggen dat de waarde nog sterker zal dalen.
     

Deel Deze Pagina