Vermist FPV Skywalker!

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door voyager4, 18 sep 2012.

  1. RobbievanDee

    RobbievanDee

    Lid geworden:
    26 jan 2011
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Heerhugowaard.
    Hey Wippo, bennik weer...uitgeslapen en wel...:p

    Tja mensen...helaas hebben we de Skywalker niet teruggevonden. Tis ook wel een heel groot gebied. Een en al duinen en valleitjes en groene velden. Prachtige plek om te vliegen, echt wel.

    Misschien in de toekomst weer een zoektocht, en dan hoop ik mijn FPV spul ook mee te kunnen nemen. Misschien dat meer mensen mee willen doen, want deze 'two-men-meeting' was inderdaad erg gezellig en leuk. En dat zonder dat we vliegspul mee hadden/konden laten vliegen...

    ....alleen de volgende x niet meer na een nachtdienst, als t ff kan...;)
     
  2. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ik kan me herinneren een verhaal op RC Groups (lang geleden wel) waar een vlieger ook zn toestel kwijt was geraakt, ergens ver weg in een moeras oid) Met een aantal mensen zijn ze toen met camera's onder toestellen systematisch gaan zoeken.

    En na een paar weken oid, gevonden ! (en na tigduizend foto's / vluchten)

    Er is altijd hoop !
     
  3. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    fpv / ap / av meeting organiseren daar.. ;)

    vliegtuigen in de lucht rasterpatroontje laten vliegen, mocht er iets gevonden worden wat nader onderzocht kan/moet worden dan een multicopter met camera op af sturen (fpv/video downlink)...

    iedereen een leuke dag, en kans dat de skywalker gevonden word :)
     
  4. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    of een jachthond in het vervolg mee nemen
    als er dan toestel verdwijnt tegen hond zeggen apport vliegtuig:D:D:D
    zag ik toevallig net op tv over t jagen op eenden
    wat een stelletje rare snuiters zijn dat ook in die camouflage pakken met een eendenfluitje en dan die eenden uit de lucht schieten
    maar toen die hond erop af werd gestuurd in dat uitgestrekte gebied
    kwam ie terug met een eend en dat had dan ook een rc vliegtuig kunnen zijn toch ??? :D:D
     
  5. wippo76

    wippo76

    Lid geworden:
    18 jul 2010
    Berichten:
    142
    Moet ik wel eenden lucht erop spuiten :)
    Nee volgende kist komt gewoon een
    Gps tracker op
    Maar ik ga ervan uit dat dit mijn laatste kist was die ik verlies :rolleyes:

    Zou graag nog een keer wat gaan vliegen daar maar de wind is gewoon spelbreker de komende weken
    Ff wachten tot de blaadjes eraf zijn en dan nog een keer gaan
    Voorlopig iedereen bedankt voor de input

    Tegen die tijd kom ik weer in de lucht
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  6. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Moed houden... de mijne is vorig jaar (zelfde periode) verloren gevlogen. Ne 3 weken is hij gevonden door kinderen (blaadjes van de bomen... en hij hing dus in een boom).
    De week erna vloog hij weer .
    Maar wel duidelijk een telefoonnummer op de kist (dat was de reden dat ze toch maar gebeld hebben, anders was hij weg geweest).
    Nu zitten op al mijn kisten een tracker (geen GPS/GSM ding... als de kist in the middle of nowhere ligt, zal het mij verbazen dat er dan nog een GSM link is... in onze toepassing ligt dat ding normaliter bij een crash altijd ergens vlak op de grond en daar heeft GSM signaal moeite mee.... als die GPS/GSM tracker het al na een crash nog overleeft heeft ).
     
  7. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Heb je gelijk in maar zoals hij nu zijn kist is kwijt geraakt. met behoorlijk groot zoek gebied omdat de vluchtduur en richting niet bekend zijn en mogelijk in een bewoonde omgeving is vinden met de Beacon denk ik ook lastig.

    Zag dat er een iet wat betere versie van die GPS tracker te krijgen is.
    Ja je bent afhankelijk van het GSM signaal maar Nederland heeft op zich wel een redelijke dekking.

    Denk dat beide een optie zijn of eigenlijk beide aan boord. Zolang je nog in de lucht zit zou die GSM nog moeten werken dus je kunt in ieder geval je zoekgebied behoorlijk verkleinen en zo met de Beacon verder gaan mocht de GSM het niet meer doen op de grond.

    We moeten maar wachten op een feilloos systeem voor ons.
     
  8. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    heb ooit ergens gezien op tv
    was ook een test vliegtuig dat was voorzien van een verf/poeder patroon
    als deze zou neer storten dan ontplofte de patroon waar dan oranje/gele verf poeder uit kwam en zich liet neervallen op en om het wrak
    als ze dan met de heli gingen zoeken konden ze een grote oranje/gele vlek zien en daar lag het toestel
    ze gebruikte andere kleur als ze in sneeuwgebied oefende dat was beter te zien op de sneeuw
    dus zal er in de rc vliegtuigen een soort paintballletjes moeten dan :D:D:D:D
     
  9. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Gouda
    Zou ook graag willen, dat de GSM tracker het goed zou doen.. is natuurlijk prachtoplossing. Als een dergelijke oplossing nog kontakt heeft met het netwerk ... plat liggend in een weiland, dan zou het prima zijn...
     
  10. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Mocht het weer meezitten en hij blijft onvindbaar wil ik best een dagje komen zoeken hoor (met twinstar)


     
  11. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Als je zo'n GPS/GSM tracker hebt, hoeft hij maar een keer een GPS locatie door te geven. Als je die gegevens eenmaal hebt is het een stuk makkelijker zoeken. Veel OSD's hebben GPS coördinaten op het scherm weergegeven, en als je beelden opneemt met een DVR kan je die terug kijken voor de laatste coördinaten, en zelfs als je eerder je beeld bent verloren, verkleint het iig het zoekgebied. Een ander verhaal wordt het als je een op hol geslagen RTH hebt,... De failsafe zou eigenlijk niet op RTH moeten staan, maar op een dalende bocht.
     
  12. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Dacht dat mijn gekochte GPS tracker niet lekker werkte.
    Maar aangezien hij stroom bleef trekken ook al stond hij uit er zojuist een dipswitch tussen gezet.
    Blijkbaar had hij een keer een reset nodig want nu blijft hij wel weer netjes knipperen voor langere tijd ipv na 1 min uit. En krijg weer contact.

    Net in de WC op de vloer gelegd met de GSM antenne naar beneden die tegen de print zit geplakt. 2 min gewacht na aanzetten en kreeg in ieder geval contact.

    Kreeg alleen geen GPS coördinaten mee. Waarschijnlijk heeft hij vanaf uit geen geheugen op de coördinaten dus er was ook geen laatste bekend en aangezien de WC binnenshuis zit iv nabij een buiten muur zal GPS ook wel lastig worden.

    Op zolder pakt hij hem wel vrij vlot op een paar meter nauwkeurig.
     
  13. JungleMonkey

    JungleMonkey

    Lid geworden:
    21 mrt 2012
    Berichten:
    297
    Is het mofelijk dat de home niet goed stond of is gereset?
    Je kan naar je laatste home gaan of plaats waar hij daarvoor als laatste is aangezet. Plaats waar hij voor het laatst dienst heeft gedaan als rth en misschien even naar de richting van 0.0 kijken. Als ditde goede richtingop is kan je daar even kijken tot 30/40 km. Heb je meteen na de crahs rondgereden met de fpv ontvanger aan? Om te kijken of je signaal hebt?
     
  14. wippo76

    wippo76

    Lid geworden:
    18 jul 2010
    Berichten:
    142
    Home test ik altijd trouw voordat ik wegvlieg dus de home was ok

    Wel is de fy verplaatst (2 vluchten voor de fatale) in het vliegtuig naar de bodem ipv op de ontvanger ivm overstap op ezuhf, mogelijk dat de instellingen wat aangepast moesten in de stevige wind die er stond (tekort uitslag misschien)
    Neemt niet weg dat het normaal gesproken niet nodig is rth
    Videozender hoort niet te kappen:mad:
    Voorlopig blijft het ballenweer en is het nog aardig begroeid allemaal
    Misschien vind de boswachter iets bij het maaien van het riet die heeft i.i.g nu mijn nummer
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  15. JungleMonkey

    JungleMonkey

    Lid geworden:
    21 mrt 2012
    Berichten:
    297
    Gewoon baantjes trekken als al eerder is genoemd en dan met een quad er heen vliegen als er iets bijzonders is gezien :) doe dit met 3/4 mensen en je hebt er echt alles aan gedaan
     
  16. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
  17. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Ziet eruit of dat het ongeveer gelijk is aan de GPS tracker. Ook gewoon via telefoon netwerk.

    Duitser ontwikkelt gps voor honden - Buitenland - Algemeen - Nieuws - Stentor


    Mijn heeft nog wat nukkken. Probeer te achterhalen waar het door komt en hoe ik daar niet terecht kom.
    Nu loopt hij weer maar gister ineens geen GSM bereik en na veel resetten nog steeds niet.
    Maar na wat knoppen drukken liep hij ineens weer.
     
  18. JungleMonkey

    JungleMonkey

    Lid geworden:
    21 mrt 2012
    Berichten:
    297
    Sonde, Denk niet dat het beestje nog wordt gevonden :mad:
     
  19. wippo76

    wippo76

    Lid geworden:
    18 jul 2010
    Berichten:
    142
    Dat idee heb ik zelf ook wel ja
    Maar het is een goede smoes voor een mini fpv meeting in de duinen van monster :)
    Heb je tenminste een doel om te vliegen
    Ff de blaadjes eraf en de wind wat minder

    Versopen is hij i.i.g zeker :rolleyes:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  20. wippo76

    wippo76

    Lid geworden:
    18 jul 2010
    Berichten:
    142
    Een collega van me heeft de tk102 v6
    Werkt best goed moet ik zeggen
    Het probleem is vaak met dit soort apparaatjes dat er veel clones in omloop zijn die van inferieure kwaliteit zijn
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015

Deel Deze Pagina