vermist stuk vleugel

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Napalmed, 20 apr 2017.

  1. Napalmed

    Napalmed

    Lid geworden:
    18 mrt 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Brasschaat
    Beste mensen ,

    Ik ben een absolute beginner in rc vliegtuigen en ik zit eigenlijk een beetje vast : /

    Heb een vliegtuig aangeschaft (een ex firstar 2000mm wingspan) en na een paar testvluchten is er spijtig genoeg een stukje vleugel afgebroken en heb deze niet meer terug gevonden.
    Nu heb ik al wel wat research gedaan hierover en zoveel verschillende dingen gevonden op youtube dat ik het nu niet meer weet. In de winkel raden ze me dan van dat kneedbaar hout aan maar hoe maak ik dat zodat het gewicht dan goed verdeeld blijft omdat dat zwaarder is dan epo? (vermoed ik)
    Kan ik beter een stuk epo foam kopen en zelf snijden?
    Ik was aan het denken om de vleugel aan de andere kant gewoon hetzelfde stukje eraf te halen maar weet onvoldoende af van aerodynamica en wat dat kleine stukje van effect gaat hebben.

    Heb achteraf wel kunnen achterhalen waarom het mis is gegeaan en dat was omdat het houten platform waar de batteij in is bevestigd was omgekanteld waardoor de batterij helemaal rechts in de canape lag en het vliegtuig helemaal naar rechts tuimelde elke keer.


    Alle hulp is welkom,
    alvast bedankt ...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Kneedbaar hout.... Dat advies komt vast niet van een modelbouwwinkel.

    Het beste repareer je dat door een stukje schuim op de plaats van het ontbrekende stukje vleugeltip te lijmen en dat in de juiste vorm te snijden/schuren. Misschien is er van de verpakking van het toestel wat materiaal over dat je hiervoor kan gebruiken. Anders is er in huis vast wel iets wat je kan gebruiken

    Probeer voor het lijmen of het materiaal waar de vleugel van gemaakt is en het nieuwe stukje vleugel niet door de lijm wordt opgelost.

    Je kan het ook zo laten. Dat ontbrekende stukje vleugeltip heeft echt geen invloed op de vliegeigenschappen.
     
  3. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.866
    Locatie:
    Velserbroek
    gewoon zo laten en vliegen... daar merk je niets van

    kijk eens of je wat mensen kan vinden die je op weg kunnen helpen en even kunnen meekijken hoe je vliegtuig in elkaar zit, losse accu-bevestiging kan gebeuren, maar hoort natuurlijk niet.
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Aan de andere kant dezelfde beschadiging aanbrengen.

    Zoek a.u.b. ervaren/deskundige hulp om e.e.a. te controleren en te helpen bij leren vliegen.

    Vier elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B. Contributie verdien je in één middag terug:
     
  5. Napalmed

    Napalmed

    Lid geworden:
    18 mrt 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Brasschaat
    bedankt voor jullie reacties, en srry voor mijn late reactie, want was eigenlijk gelijk aan de slag gegaan want ik was heel de wei terug gaan afzoeken voor men stukje schuim en heb deze teruggevonden woehoe...
    Nu dus gelijmd en vliegklaar gemaakt terug.

    De tip van kneedbaar hout kwam wel degelijk van een modelbouwwinkel, nl Balien in antwerpen..

    ik ga ook hulp zoeken met het vliegen , denk dat dit het beste is voor mij en ook voor het vliegtuig en de omgeving : /.

    nog eens srry voor de late reply , want apprecieer de hulp en de tijd die andere mensen erin steken om andere beginners te helpen.
     
  6. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Da's mooi! :) Maar, zoals wvr al zei, van zo'n stukje merkt je niets. Ik zou dat hoekje in zo'n geval gewoon mooi rond schuren, en dan aan beide zijden zodat het er nog mooi uitziet.
    En wisten ze écht dat het een schuim-vliegtuig is of dachten ze aan houtbouw? (en dan nóg overigens ;-))
     

Deel Deze Pagina