vermist stuk vleugel

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Napalmed, 20 apr 2017.

  1. Napalmed

    Napalmed

    Lid geworden:
    18 mrt 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Brasschaat
    Beste mensen ,

    Ik ben een absolute beginner in rc vliegtuigen en ik zit eigenlijk een beetje vast : /

    Heb een vliegtuig aangeschaft (een ex firstar 2000mm wingspan) en na een paar testvluchten is er spijtig genoeg een stukje vleugel afgebroken en heb deze niet meer terug gevonden.
    Nu heb ik al wel wat research gedaan hierover en zoveel verschillende dingen gevonden op youtube dat ik het nu niet meer weet. In de winkel raden ze me dan van dat kneedbaar hout aan maar hoe maak ik dat zodat het gewicht dan goed verdeeld blijft omdat dat zwaarder is dan epo? (vermoed ik)
    Kan ik beter een stuk epo foam kopen en zelf snijden?
    Ik was aan het denken om de vleugel aan de andere kant gewoon hetzelfde stukje eraf te halen maar weet onvoldoende af van aerodynamica en wat dat kleine stukje van effect gaat hebben.

    Heb achteraf wel kunnen achterhalen waarom het mis is gegeaan en dat was omdat het houten platform waar de batteij in is bevestigd was omgekanteld waardoor de batterij helemaal rechts in de canape lag en het vliegtuig helemaal naar rechts tuimelde elke keer.


    Alle hulp is welkom,
    alvast bedankt ...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Kneedbaar hout.... Dat advies komt vast niet van een modelbouwwinkel.

    Het beste repareer je dat door een stukje schuim op de plaats van het ontbrekende stukje vleugeltip te lijmen en dat in de juiste vorm te snijden/schuren. Misschien is er van de verpakking van het toestel wat materiaal over dat je hiervoor kan gebruiken. Anders is er in huis vast wel iets wat je kan gebruiken