Kan iemand me vertellen of er tussen de 5 en 6 veel verschil zit. Is het een goed idee om een 5 aan te kopen ivm spare parts. Zijn ze nog goed verkrijgbaar. Misschien zijn veel stukken van de 6 bruikbaar op de mrx 5. Greets from Dimi
De 6 is een herontworpen 5. De achterkant van de 6 is erg smal maar schijn bedriegd, hij gebruikt dezelfde onderdraagarmen. Al het plastic van de 6 kent hetzelfde art.nr. als van de 5 maar heeft alleen een nieuwere revisie, zo zijn de achter onderarmen dikker en de voor bovenarmen hebben schroefgaten om speling weg te werken. Achterassen zijn wel langer en kennen alleen nog CVD. Hoewel alle wiel-assen aluminium zijn kan je wel de oude stalen plaatsen. Alle poelies zijn hetzelfde behalve de 20 tands, die zit nu aan de adapter vast geschroefd. Maar de as is hetzelfde als de 5 dus kan je ook gewoon de 5 poelie gebruiken met de extra ring om de poelie op te sluiten. Snaren en de dempers zijn hetzelfde. Koppeling is hetzelfde, alleen door een kleinere versnellingsbak zijn er andere tandwielen voor de 2e versnelling maar ik had begrepen dat een gaatje boren in een oud model tandwiel voor de nieuwe schroefposities ook prima gaat. Ik zelf gebruik nog de 5-bak. Alleen de bulkheads, de radioplaat en alles wat daar aan hangt zijn anders. Ook de kogelinkjes zijn kleiner (MTX6) maar ook hier kan je de link met kogel van de 5 eventueel gebruiken.
Zag dat er in het te koop gedeelte twee mrx5 stonden. Misschien een optie om mee te beginnen. Wil alleen zeker zijn dat als ik stukken rijd ik nog onderdelen kan bestellen.
Voor de 5 is alles gewoon nog te bestellen maar vergeleken met de gelijke onderdelen van de 6 moet je het bont maken als je nog specifieke 5 onderdelen nodig hebt. De bulkheads, radio tray en tank gaan alleen bij een hevige crash kapot. Alleen de radioplaat slijt wat in als je de flex setting gebruikt.