Verschil tussen FlySky i6 en T6?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Kees Klerk, 26 jan 2018.

  1. Kees Klerk

    Kees Klerk

    Lid geworden:
    26 jan 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Emmen
    Weet iemand het verschil tussen FlySky FS-i6 2.4G 6CH AFHDS RC Zender Met FS-IA6B Ontvanger
    en deze: Flysky FS-T6 2.4GHz 6-CH 2.9" LCD TX Transmitter + RX Receiver

    Kees
     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
  3. Kees Klerk

    Kees Klerk

    Lid geworden:
    26 jan 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Emmen
    Dank voor de snelle reactie, als ik het goed begrijp is FS-i6 geavanceerder als de FS-T6?
    Kees
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Ik ken geen van beiden, maar in het gelinkte topic wordt eea door gebruikers uitgelegd.
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Welkom Kees :)
    Suggestie: met een betere informatieve titel meer kijkers/antwoorden, en mensen die geen interesse/kennis hebben kunnen discussie overslaan. Win-win :)
    Titel (en berichten) zijn gedurende twee dagen te wijzigen, titel wijzigen via Topic Tools boven eerste bericht.
    Ook handig om in bericht te vermelden waarvoor je de zender wilt gebruiken, dan kunnen mensen (nog) specifieker antwoorden.

    Discussie gestart door forum-management
    Graag duidelijke topic titels! Dus niet [welke][kapot][zender][help][vraag][waarom][wie][doet ut niet] en dergelijke.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2018
  6. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.278
    Locatie:
    Boskoop
    Ik kan de Flysky i6 aanbevelen. Een clubmaat heeft er een, ik heb de Turnigy TGY-i6 , wat precies dezelfde zender is. Veel mogelijkheden voor weinig geld.
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Waarvoor wil je de nieuwe zender gebruiken Kees?
     
  8. Kees Klerk

    Kees Klerk

    Lid geworden:
    26 jan 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Emmen
    Ik wil de smt32 quadcopter van Joop Brokking gaan bouwen. Hij adviseert de T6 maar bij mijn favorite Chinees is de i6 goedkoper en ik heb inmiddels begrepen dat de i6 nieuwer is.
    Kees
     
  9. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.278
    Locatie:
    Boskoop
    De i6S is misschien ook een leuke optie, als je de Turnigy versie (TGY-i6S) bij HK koopt krijg je er gelijk twee AFHDS ontvangers bij, de IA6B (plastic behuizing, relatief groot, 6 normale servo aansluitingen, PPM uitgang) en de iA6C (klein, géén servo aansluitingen, PPM en SBUS uitgangen voor directe aansluiting op een flight controller), welke misschien beter is voor drone besturing. Let wel: ik ben zelf géén drone vlieger en ik heb deze zender zelf ook niet. Uit de handleiding begrijp ik dat er een mixer minder in zit dan bij de TGY-i6, maar voldoende voor "normale" modellen, zelfs met V-staart of delta mixing.
     

Deel Deze Pagina