verschillende type's BEC

Ik heb een ESC en die heeft geen BEC maar een SBEC maar nu kom ik ook de benaming UBEC tegen wie kan mij uitleggen wat het in houd.

Deze had ik al gezien en nog veel meer treads maar de ene zegt er is geen verschil tussen SBEC en UBEC de andere zegt er zit alleen verschil in het aantal servo's dat je kunt gebruiken. Dan is er weer een tread die zegt dat er alleen gewicht verschil in zit. Dus ik hoop dat er hier iemand is die een duidelijk antwoord kan geven.

Voor zover ik het altijd begrepen heb:
BEC = battery eliminating circuit. Deze verlaagt de spanning. Het deel wat je niet gebruikt is verlies.
UBEC = ultimate battery eliminating circuit. Een verbeterde (meer efficiente) uitvoering van een BEC.
SBEC = switching battery eliminating circuit. Werkt volgens hetzelfde principoe als een schakelende voeding.

Het aantal servo's wat je kunt gebruiken hangt altijd af van hoeveel deze servo's gebruiken...

op een 5 ampere bec kun je misschien 10 ouderwetse 3001's kwijt zonder problemen
maar best kans dat deze bec bij 3 ds610's over zijn nek gaat.
Nu is van de 610 bekend dat deze 1 ampere, en onder vollast nog wel eens 2 ampere per stuk op kan vreten, dus dan gaat het hard

de rest is voornamelijk hoe de bec aan zijn voltage komt

Wat ik denk is dat een BEC een linear regelaar is zoals een 7805.
Meestal voor 2S paketten geschikt.

Een SBEC een standaard schakelende voeding met een rendement van zo'n 70%
Wat ik zie is dat de naam SBEC veelal voorkomt bij toepassingen met een hoge ingansspanning. 10S>

Een UBEC een schakelende voeding met een rendement van zon 90%
Valt op dat deze UBEC's in de 3-8S meestal voorkomen, misschien om het rendement te waarborgen?

Back