Vervanging ESC uit Team Orion Neon / R10 ONE Kyosho set.

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Rogers, 28 jan 2017.

  1. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Via MP heb ik een gebruikte set van Kyosho gekocht. Het betreft een RAGE en hierin zit een Team Orion Set motor (sensorless) 2400kv voorzien van een R10 ONE regelaar 45A. Hierop heb ik een Zippy Hardcase 2S Lipo 60C 5900mah op aangesloten voorzien van XT60's. De Tamiya connector heb ik inmiddels eraf geknipt.

    [​IMG]

    Nu mijn vraag, ik lees vooral op buitenlandse forums dat de Orion Regelaar niet één van de beste is en ook niet één van de snelste. In de advertenties van de RAGE staat vermeld dat er snelheden van 70km haalbaar zijn op 2S, forget it. 40 á 45 km is wel de max wat je eruit perst.

    Nu wil ik de Regelaar gaan vervangen voor een ander model. Om zo meer snelheid en Punch vermogen te genereren. Alleen weet ik niet welke goed is, welke regelaar passend is op de motor en vraag om hulp hierin.

    De specificaties van de set zie je hieronder:

    Specifications
    Motor: KV: 2.400U / V; Poles: 4; Power: 190W; Dimension Engine: L50xD37 mm; Dimensions Shaft: D3, 175 mm; Connector: 3.5 mm gold plug controller: continuous current: up to 45 A; Peak current: up to 260 A; Number of cells: 2s LiPo, 4-6 NiCd / NiMH; Dimensions: 36 x 28 x 21 mm; Battery Connection: Tamiya

    Ik heb op de site van Hobbyking een Regelaar gezien die ik als geschikt zie. Betaalbaar en passend. Zie:

    https://hobbyking.com/en_us/trackstar-1-10th-brushless-sensorless-45a-waterproof-esc-v2.html

    Alleen kan ik nergens, reviews of verdere beschrijvingen ect. vinden op het internet over deze Regelaar van Hobbyking.

    Ik hoor graag suggesties en of opmerkingen over de regelaar van Hobbyking. Maar als je een andere ESC adviseer hoor ik dat ook graag.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2017
  2. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    echt niemand joh?
     
  3. smallblock

    smallblock

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    ALkmaar
    Het is denk ik verstandig een ESC te kiezen die meer amperes kan leveren dan de motor kan vragen. Degene die je nu bedoelt, moet op z'n tenen lopen met deze motor. Ik heb overigens goede ervaringen met en lees ze ook over HobbyWing speedcontrollers. Die zijn ook nog eens heel betaalbaar.
     
  4. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Bedankt voor je reactie, dus een ESC van circa 60A zal een goede optie zijn voor mijn huidige motor en Lipo?

    Met een beetje zoekwerk op deze uitgekomen:

    Hobbywing Quicrun WP10BL60 brushless regelaar 60A

    Ik wil graag weten of dit een goede set up zal zijn?
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2017
  5. smallblock

    smallblock

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    ALkmaar
    Ja, dat zou een prima keuze zijn.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Een motor met 2400kv is nu ook niet echt een toerenmonster....
     
  7. smallblock

    smallblock

    Lid geworden:
    9 jan 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    ALkmaar
    Neuh idd
     
  8. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Ik kwam een Absima Thrust A10, 50A tegen, voor een scherpere prijs tegen op het internet.
    Iemand ervaring met dit merk? Want voor de prijs en mogelijkheden is denk ik wel voldoende van wat ik eis.
     

Deel Deze Pagina