Verzendkosten

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door BertusvB, 10 aug 2017.

  1. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Verbeeldt ik me het of neemt de hoogte van verzendkosten steeds verder toe?
    Voor een prulletje van 5 euro moet je bij PostNL, als het niet door de brievenbus kan, nu u al zo'n 6,50 euro betalen!
    In Duitsland vragen ze rustig 16 tot soms wel meer dan 40 euro.
    Alleen vanuit Engeland valt het soms nog wel mee, vooral als het in een envelop past.

    Je zou bijna gaan denken dat de bezorgdiensten er vanuit gaan dat de reguliere winkels nu wel om zeep zijn en dat ze nu hun gang kunnen gaan.
    Of gebruiken verkopers dit middel om hun lage vraagprijs wat aan te vullen?! ;)

    Ik pas me maar aan door, als ik wat zoek, dit binnen een straal van 10km. te zoeken.
    Is het met een litertje benzine bekeken!
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2017
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Zojuist 6.95 moeten betalen voor een product uit NL.
    Zelf ophalen met de auto is nog altijd duurder.
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Een pakketje, waarbij er dus een chauffeur bij je langskomt kost vanaf 6,50.
    Bij sommige winkels kun je kiezen voor brievenbuspakketje, het moet dan natuurlijk wel door de brievenbus passen.
     
  4. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Klopt, die 0,45 was bij mij voor de verpakking.
     
    marcelvdweide vindt dit leuk.
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Of gewoon bij Banggood bestellen. Komen je prul gewoon gratis uit china bij je aan de deur brengen.
     
  6. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    kost het wel weer 4 weken...........
     
  7. marcelvdweide

    marcelvdweide

    Lid geworden:
    4 jun 2015
    Berichten:
    1
    Rond het af 7 euro op die 50 cent komt het ook niet aan. Bestel online en dan is het 6,50.

    Voordeel is als ik dit savonds regel de vrouw het pakket zo ff om de deur doet bij de pakjesman. Kan zo in de loop naar school als ze nog moet betalen en alles kost te veel tijd dan. Word het pas eind van de middag wat net te laat kan zijn
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Waar zijn de tijden dat Jan van Beek spullen na een telefonische bestelling opstuurde met rekening? Doet opvolger Dennis (www.hobbyin.nl) het nog steeds zo?
     
  9. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Laat ik nu juist gisteren een mazzeltje hebben!
    Mailtje van fa. C. uit D.: 10% korting bij volgende bestelling vanaf 50euro en gratis verzenden vanaf 20euro. :yes:
    Alvast mijn verjaardag cadeau besteld. Hebben we weer een projectje.
     
  10. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Even wat herstellen, de eerder genoemde 0,45 was voor de ideaal-betaling.
    Blijkbaar moet je daar als ontvanger voor betalen.................


    Mijn stoom-onderdelen-leverancier heeft ooit wat los geld in de verpakking bijgesloten, omdat het uiteindelijk lichter was dan de site had beoordeeld.
    Kon dus een goedkopere postzegel op..
    Niet iedereen is dus van het graai-type, bovendien maakt post nl nogal eens enveloppen zoek, dus is het beter om een m4 boutje (bij wijze van voorbeeld) in een doos te doen (die raken ze minder snel kwijt) en dan zit je ook aan de "doosverzendkosten" vast.
    Helaas is het een monopolist en die is anders dan bij vraag en aanbod niet afhankelijk daarvan.
    Bij minder omzet maakt tnt dus niet de prijs lager maar hoger.
    Kijk naar de postzegels voor op een brief, reken dat eens om naar de guldentijd.......
     
  11. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Dhlforyou kan goedkoper, moet je wel een afhaalpunt in de buurt hebben
     
  12. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Kan je die opdracht geven het bij een bedrijf af te halen en bij jou te komen brengen, terwijl dat bedrijf alleen per gls of tnt verstuurd.................
     
  13. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Geen idee, denk het wel, en je kan als degene waar het naar toe gestuurd wordt de opdracht geven en betalen.
    Is vooral voor particulier denk ik

    Ik doe het nogal eens als ik via marktplaats of zo wat bestel, dan maak, en betaal ik een label om op de doos te plakken, dat mail ik, en de afzender geeft dat af.

    Als je het dan ophaalt bij een dhl punt, dat is het goedkoopste.
    Ik zie ophalen er niet bij staan https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/service/pakketten-verzenden/tarieven

    Maar dacht dat dat wel kon

    Groeten

    Arie
     
  14. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    """""Breng je jouw pakket op een werkdag vóór 16.00 uur bij een DHL Parcelshop?""""
    staat er.

    Lijkt me dat een ondernemer liever een bode laat komen om al zijn pakketjes af te halen en te gaan bezorgen, dan dat hij zelf ook nog eens naar een dhl punt moet gaan om speciaal voor mij een pakket te gaan versturen.
    Vandaar mijn vraag.
    Lijkt me dus niet.
     
  15. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
  16. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    sven heeft weer prijs met 2 ontvangers

    bestellen in de verlof periode is shit want die stagiairs doen alles open al is het maar uit nieuwsgierigheid
    voor een 3 euro te veel mag hij nu 25 euro bij betalen
    hij had dan beter 4 ontvanger gekocht dan was de boete ook 25 euro geweest
    stom kut douane en dan nog op het pakketje zetten dat het niet conform de europeese norm is wat de inhoud aan gaat
    zal wel zijn mijn gedacht het spul word hier zelfs niet verkocht
     
  17. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Ik had hier vorige week hetzelfde verhaal.
    Ik bestelde voor iemand hier in de vereniging een pakketje t.w.v. 35 € in CN. Bij aflevering moest ik 20,30 € extra afrekenen en vertelde de bezorger vrijwel exact hetzelfde verhaal, nl. de over enthousiaste vakantiewerker, de stagiaires, de vakantieperiode, dat het die dag al zeker het 5e pakketje was en de dagen daarvoor al niet veel anders etc.
    De man kon er vanzelfsprekend niets aan doen en het is natuurlijk het spel/risico van bestellen in verre landen.
    Misschien bij bestellen in het buitenland proberen de vakantieperiode te omzeilen :rolleyes:.
    Maar het kan natuurlijk ook zijn dat door de grote toename van deze vorm van bestellen de belasting- of douanedienst er een serieuze boterham in gaat zien om er een paar mannetjes extra op te zetten en (gemiste) inkomsten (alsnog) binnen te halen :(.
     
  18. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
  19. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Is een bewuste keuze om dit risico te nemen.
    Gelieve niet weer verder te gaan over bestellen in china, daar zijn al blz's vol over geschreven.
    Je mag nu eenmaal niet zomaar importeren. Dat is net als met te hard rijden. Zien ze het niet heb je geluk. Pakken ze je wel: niet zeiken!
     
  20. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    Harm dat is niet het probleem dat zich stelt

    en nee het is geen bewuste keuze want de corona 4 kanaals ontvangers worden hier niet verkocht


    ik wil importeren en ik wil kosten betalen dat is niet het probleem maar hoe ze het berekenen is gewoon shit
    dat je invoer betaald op het bedrag wat je invoert is geen probleem
    maar ze reken je de som van het materiaal + de transport kosten + de douane kosten en daar berekenen ze dan je invoer kosten op
    terwijl je douane kosten niet van uit het buitenland komen die zijn reeds hier in europa
    het probleem is weer dat al die kleintjes zoals iedereen zich niet samen kunnen leggen om dit voor te trekken en er een een recht zaak van te maken
    want de kosten lonen niet
    bij den ali is er geen probleem maar bij hobbyking wel
    bij den ali is transport bijna altijd gratis en zo blijven de kosten laag
    maar bij HK moet je steeds transportkosten betalen en dus een ontvanger van 13 euro komt 10 euro transport bij maar 2 ontvangers kosten 26 euro en ook maar 10 euro transport
    maar hun rekenen dan 26 +10+25 en dan heb je 61 euro en daar komt dan nog eens bovenop

    zie het voorbeeld wat ik gepost heb

    maar ok we houden het in holland
    ik bestel 3 X ld293 ic's in holland en de kost prijs is 5 euro komt daar 17 euro transportkosten over heen
    laat ik ze in eindhoven afleveren en met ideal betalen komt er niks boven op
    da past in een brief hé die ic's en zo waren ze ook verzonden
    waarom word ik dan genaaid ??? en vragen ze verpakking kosten .
    omdat ik een Belg ben dan want een enveloppe kost geen 17 euro hé dan mag er nog een gouden randje aan zitten hoor

    ik stuur 2 zenders naar holland voor herstelling
    17 euro betalen
    komen diezelfde terug kost het maar 7 euro

    begrijpen wie kan of gewoon efkes wat belgen naajen die hebben toch geld genoeg

    en daar word ik dus kots misselijk van
    zolang de belg maar gekloot word lijk het motto wel te zijn
    nu liet ik een deel in Engeland aan komen en daar hebben ze dat probleem niet
    en dan vandaar met de post naar hier of familie bracht het mee
    maar ja als die nu uit de eu stappen gaat da ook een probleem worden
     

Deel Deze Pagina