Verzendkosten

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door BertusvB, 10 aug 2017.

  1. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    1- transportkosten die dhl in rekening brengt: https://www.dhlexpress.nl/sites/default/files/DHL Express Tarieven 2017_v3.pdf
    2- administratiekosten die dhl in rekening brengt: €14,50
    3- btw over administratiekosten
    4- daadwerkelijke belasting over de waarde inclusief transportkosten **: 21%

    Het kan dus zomaar dat een pakket van 2 kilo, met $30.00 op de pakbon ineens €49,00 extra kost.

    Houd daar rekening mee en je hoeft je niet kwaad te maken.
    Wordt je pakket een keer niet onderschept, heb je geluk.

    ** Dat china niets vraagt voor transport (en niet op de rekening zet) maakt voor dhl niet uit.
    De douane gaat er van uit dat er wel degelijk transportkosten zijn betaald en daar willen zij belasting over ontvangen. Vandaar post 1 hierboven.
     
  2. NielsdB

    NielsdB

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    976
    Locatie:
    Kockengen
    Ik heb gisteren aan de deur 169,10 mogen afrekenen om mijn pakketje los te krijgen.
    (21% btw en ~30 euro aan douanekosten vanwege het feit dat het pakket uit japan komt.)

    Ik ben het ondertussen gewend. (Leuk vind ik het nog steeds niet, elke keer die 30 euri extra voor spullen die ik niet in europa kan bestellen.)
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2017
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    Harm ik maak me nie kwaad want ik heb dit niet moeten betalen maar wel "Sven"
    de koterij is dat als je bv voor 120 euro aan koopt het verschil een paar euro is
    terwijl ze voor 25 of 26 evenveel kosten aan rekenen
    als ik dan weet dat ik moet bij betalen dan is het geen probleem maar dan koop ik liefst voor 130 à 140 euro
    en dan kost het geen bal meer

    gr raf
     

Deel Deze Pagina