ron van sommeren
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Weer een hempel-wannabe.. maar wel netjes hoor![]()
In dit geval vermoed ik opzet.. er zijn er al meer geweest die Hempels filmpje nagemaakt hebben..
ik zie niet in waarom ze dat zouden doen
Het is niet vergelijkbaar Jens. Zonder Ailerons ben je 1 stuurfunctie volledig kwijt. Je moet dan dus 'on the spot' een methode verzinnen dat te compenseren, zeker als je toestel wel lichtjes rolt, zoals bij mij het geval was. Achteraf had ik 'm verticaal moeten trekken en met rudder weer recht moeten leggen, maar goed, je moet dan dus constructies verzinnen om de missende stuurfunctie te compenseren.
Met een halve vleugel kun je gewoon meskant gaan vliegen met gebruik van de normale stuurfuncties. De balans zal slecht zijn en lekker rollen zal het niet, maar het is nog in alle richtingen bestuurbaar. Er ontbreekt geen van de oorspronkelijke stuurfuncties.
Meskant een landingcircuit vliegen heb ik verder geen problemen mee.
Verder schreef ik ook al 'moeilijk is het niet, als je maar kalm blijft'.. beetje zelfde wat jij zegt dus![]()
Dus je hebt wel degelijk al een kunstvluchttoestel (shocky buiten beschouwing gelaten dus) met een halve vleugel al aan de grond gezet?Zonder ailerons op een kunstvluchttoestel is aanmerkelijk lastiger dan met een halve vleugel.
Hier een mooie landing gemaakt met maar een halve stabilo
Nou, waar wacht je nog op?Uhhh, je zal maar genoeg geld hebben, dan kun je toch mooi aan de hele wereld laten zien dat je minstens net zo knap bent als Bill![]()
Nou, waar wacht je nog op?![]()
Vraag me af wat voor gevoel je dan krijgt als je een halve vleugel mist.
Trekt dat ding naar een bepaalde kant ofzo ?