Bruce heeft nog veel meer nuttige filmpjes voor modelbouwers op zijn geweten, meer dan 100, niet alleen over accu's: www.youtube.com/user/RCModelReviews/videos Idem zijn site www.rcmodelreviews.com Note for Bruce: kV = kilovolt en Kv = motor constant of generatorconstante. De K staat voor het Duitse Konstante, de v staat voor vitesse. Eigenlijk moet de kleine v in subscript staan, lager dan de K, maar dat lettertype kent het forum niet. Zie ook SI-prefix - Wikipedia
Dit is zeker niet mogelijk met een Inrunner? Omdat je daar geen Tape om de/het draaiende deel kan plakken, en die sensor dan " Ziet "? Een 5MM as lijkt mij daar wat te klein voor, of niet?
Dat zou kunnen inderdaad. Dan moet ik alleen even zoeken wat ik daar voor kan gebruiken. Hoe groot moet dat ongeveer zijn? De grote/diameter van de rotor of van de motor oid? Nouja, dat wordt het nu niet, later misschien. Groeten, Ruud
Ja ja de techniek staat voor niets. je kunt ook een stukje schilders plakband op het asje rollen om de as wat dikker te maken. Aan 1 kant met een viltstift een stukje zwart maken en klaar is kees. Ik werk meestal andersom en gebruik de net frequentie m.b.v.een TL buis welke op het streepje schijnt. Ik laat de motor dan 3000 rpm draaien of een veelfout daar van door de voedingsspanning te regelen. Als door het stroboscopisch effect de as lijkt stil te staan dan draait de motor 3000 toeren en meet ik de voedingsspanning.
Klopt inderdaad Ron 50X een positieve en 50X een negatieve. Nu nog eens een filmpje over het samenstellen van een passende elektro setup voor een vliegtuig. Velen raken in verwarring van een calculator.