[video] Gezellig een dagje vlie… èh crashen op de club

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Satoer, 13 apr 2005.

  1. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Gister gingen we even een dagje gezellig Vliegen op de club in Heemskerk :)

    Erwin had zijn trainer vliegtuig meegenomen die al ruim 11 jaar op zijn hobbykamer uitgestald was. Hij durfde er nooit mee te vliegen maar gister toch maar de stoute schoenen aangetrokken.
    [​IMG]
    Tijdens de eerste vlucht bleek na 3 minuten de tank al leeg te zijn. Noodlanding precies in de greppel :lol:
    Schade: Alleen een prop. De boutjes van het landing gestel bleek ook los getrild te zijn. Beetje locktite en een nieuwe prop. Nieuwe ronde nieuwe kansen!
    Tijdens de 2de vlucht besloot het vliegtuigje het maar eens zonder vleugels te proberen 8O
    Tja zonder vleugels doet die het toch een stukje minder ;)
    Zou die lijm na 11 jaar misschien een beetje uitgedroogt zijn... :p

    [​IMG]
    Beetje plamuren en die is weer goed ;)
    Video: ErwinCrash.wmv

    Tja, en om Erwin niet in de steek te laten heb ik later de dag mijn Logo 10 ook voor de gelegenheid maar weer eens even geprakt, wel zo sociaal dacht ik zo :lol: (helaas geen video)
    De hele tijd heerlijk gevlogen, flips, loopings, inverted… het ging allemaal goed. Totdat ik besloot hem eens een keer nose in te landen. Tja wat er precies fout ging ik weet het niet meer. In een halve seconde bestond mijn staart ineens uit 3 delen en had ik ineens 3 rotorbladen ipv 2 haha. Tja, waarschijnlijk kwam hij door een windvlaag schuin op de skids. En als je dan schrikt moet je zeker niet denken haha. Toch gedacht dus en verkeerde stuurbeweging gemaakt. Bats!.
    [​IMG]
    Schade:
    Hoofd Tandwiel, Staartboom, Pushrod, Staartvin, Rotorbladen, Belt, stabilisator stang, Stabilisator stang koppeling, Staart pitch slider, Staart bladas en het staarthuis.
    [​IMG]
    Kosten: zo’n 120€, gelukkig had ik het meeste nog liggen :D


    Score middagje vliegen:
    [​IMG]
     
  2. Herman

    Herman

    Lid geworden:
    11 jan 2004
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    nou mannen weer op bouwen.
    zonde michel en ook erwin.
    maar ja michel gauw weer opbouwen voor 1 mei toch zeker.
    succes met weder opbouw.
     
  3. Leo C.

    Leo C. Guest

    Nou ja, je hoeft in ieder geval nooit te kijken naar slijtage van de onderdelen, want zo blijft alles zo goed als nieuw. :wink:

    :D
     
  4. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hééééél erg leuk, geldt waarschijnlijk ook voor die andere piloot :D

    (sneu de schade, lachen filmpje)



    Gr. A.
     
  5. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Haha..
    De romp gaat rechtdoor..
    Maar de vleugels.. :wink:
    Dat word weer opbouwen..
     
  6. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Whahah, das precies de kleur die ik voor mijn nieuwe toestel heb besteld. :p Ik heb t nog niet op een vliegtuig zien zitten, maar et bevalt me wel. Zelfs op de camera doet t pijn aan je ogen. ;) Echt jammer dattie stuk is.

    Ik heb een filmpje van een soortgelijke crash, van een arising star. Toevallig ook n nederlander, die zijn elastiekjes iets telang in gebruik had. *Ploink* Lawndart zo tussen de graspollen met zn romp, en de vleugel lag int veld ernaast.
     
  7. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    leuk filmpje, zo heb ik er ook al wel eens zien gaan, vleugelbevestigings van balsa pinnetjes gemaakt enzo, gaf hetzelfde effect :D

    michel, de logo............................. :( zonde weer he
     
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ja, was gewoon stom. Hoop niet dat m'n zelf vetrouwen een deuk heeft opgelopen, het ging erg super de laatste paar vluchten. Ik denk het niet.
    Met mazzel heb ik morgen de onderdelen van Hans en volgende week een mooie set MAH's :D
     
  9. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Het was dus in ieder geval niet de maiden vlucht van die trainer. Dat was l*llig geweest. En tja, die Logo, hoe lang was 't ie eigenlijk al weer heel???
     
  10. steven.

    steven. Guest

    Tja, de zwaartekracht wint het maar weer eens, ...
    maarja, je leeft ook maar een keer he :wink:
    Let the money roll !!

    Groetjes
    Steven 8)
     
  11. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Maar we hebben wel gelachen :lol:

    In het geval van het vliegtuigje had ik ooit een paar latjes van vuren (of plex) onder op de vleugel gelijmt, welke aan de voorzijde ergens onder haakte.
    Ik had daar al een paar keer met een twijfelende blik naar gekeken, maar geen zin om er tijd in te steken.
    Tja... de constructie bleek dus niet te voldoen.
    Het ruimt wel lekker op zo.

    De crash met de logo kwam echter wel onverwachts omdat Michel een mooi stukje vliegwerk demonstreerde, behalve de laatste seconde dan.
    Even scheef op de skids, een paar snelle verkeerde reacties en binnen een seconde aan gruzels.

    Ach er is niets mis met wat bouwen toch? :wink:
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Die trainer gaat toch herbouwd worden zeker? Zonde van de vleugel anders. ;)
     
  13. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Ik ben niet zo erg van de reparerende, bovendien had ik niet zo veel met dit vliegtuigje.
    Wat ik met die vleugels doe? Waarschijnlijk "opslaan" tussen alle andere nog "bruikbare" vleugels. :p

    Ik heb hier nog een 15 jaar oude tekening van een PumaII.
    Die vloog wel leuk, eens kijken .... :wink:
     
  14. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    Hoi,

    Das niet zo mooi he!
    Balen.... :cry:
    Snel naar Dortmund voor vernieuwing?

    Grtz
    Nickos
     
  15. jeehaa

    jeehaa Guest

    dammit lach de ballen uit m'n broek :D wat een topfilmpje :lol:
     
  16. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    hehehehe lol! Nix zo mooi als een lullige crash ;)
    Gelukkig zijn er van mijn crashes geen filmpjes...

    Ton.
     
  17. novada

    novada

    Lid geworden:
    12 mrt 2005
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Deinze (België)
    Leuk filmpje vond ik dit, ik heb er zelf verschillende keren naar gekeken, niet dat ik aan leedvermaak wil meedoen hoor, maar ik ben nog maar een beginner en vind het modelvliegen als ook het bouwen van de toestellen de max. Ik heb vele hobby’s maar dit vind ik wel de mooiste hobby. Je bouwt iets van bijna nul, en later heb je een toestel waar je mee kan vliegen, ook een klein beetje vrijheid die je krijg in de lucht, de ongelukjes moet je er natuurlijk bijnemen. Sedert vorig jaar in december ben ik in contact gekomen met deze hobby, sedertdien ben ik er serieus van deze microbe gebeten. Ik moet wel zeggen dat ik het vliegen zelf wel serieus onderschat heb, ik probeer wel om zonder begeleiding te leren vliegen, omdat ik op dat vlak wel een beetje eigenzinnig ben, en dit is wel zo in mijn andere hobby’s. Het is wel zo dat ik dit toch niet aanraad aan andere beginners, ondertussen heb ik het vliegen al een beetje onder de knie, maar dit heeft mij wel al enkele modelletjes gekost, en heb ik verschillende filmpjes van mijn onkunde, als ik er nu op terug kijk ben ik wel een beetje beschaamd hoe ik toen probeerde om een toestel in de lucht te krijgen. Ik heb nu wel een voordeel dat ik in principe mijn eigen vliegveldje heb en in een landelijke en erg afgelegen streek woon. De enkele buren die ik hier heb zijn allemaal landbouwers waar ik een erg goede band mee heb en met veel landbouwgrond waar ik zonder zorgen mag boven vliegen, dus op dit vlak zit ik wel goed. Momenteel vlieg ik met een Cessna 152 van Robbe, elektro ( ondertussen kleeft er wel al een kilo lijm aan het toestel), en een trainer van Kyoho Colmato 40. Deze zijn ARTF-toestellen. Momenteel liggen op de bouwtafel : Piper J3 cub 60, en een taxi 3 van Graupner, dit zijn bouwdozen. Deze week is er een Acro-beginner toegekomen, ook een toestel van Kyosho , Colmato Trainer Sport 40 een laag dekker. Heb hier nog een viertal bouwdozen om te bouwen, dus ik zal de komende maanden wel zoet zijn.
    Ik zou hier nog veel willen schrijven, maar waarschijnlijk zou het vervelende worden voor de lzers op dit forum en zal ik wel misschien wel eens een tread starten over mijn nieuwe hobby, want het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, zekerst niet in Belgie. Blijkbaar hebben veel mensen het niet zo voor deze hobby, alhoewel ik vind dat de jonge mensen hier zouden moeten voor gemotiveerd worden, techniek; elektronica, bouwkunde en dan de kunst van aërodynamica, wat wil je meer? In belgie zijn er al veel clubs verdwenen jammer genoeg, ik vraag mij dan wel af, hoe ver gaan we dit laten gebeuren, en wat doet de overkoepelende vliegorganisatie hieraan?

    :wink:
     
  18. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Ach...
    We zijn inmiddels nauwelijks een week verder, en ja hoor weer prijs :evil:

    Balsa wil ik nog wel eens prakken, maar vandaag mijn Hirobo GPH346
    [​IMG]
    Mijn eerste heli-crash [​IMG]

    Was net twee minuten rustig bezig op nog geen twee meter meter hoogte.
    In eens.... Vlam in de grond.

    Zelf heb ik niets gezien, maar één van de club zegt "iets" te hebben zien wegvliegen.
    Het moet zoiets geweest zijn of dat er een linkje is losgeraakt, maar er zitten er nu wel meer los :roll:

    Ik stond er nog geen 4 meter vanaf en ik moet zeggen:
    Indrukwekkend als zonder aanwijsbare reden binnen een fractie van een seconde je heli zo dichtbij de grond omploegd.

    Geschatte schade ca €300,-- :evil:
     
  19. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik gok een kat :roll:
     
  20. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    En, wat zei ze toen je met die mededeling thuiskwam???
     

Deel Deze Pagina