[video] HQ onboard CCD zagi video :) 10min, 20mb

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Tadango, 23 jun 2005.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Yeh! vandaag eindelijk lekker gevlogen met cam. Nagenoeg geen storingen gemerkt, ook niet op de cam ;) Heb zelfs even een klein stukje op camera beeld gevlogen... dat vergt oefening :)

    http://airtoimedia.nl/web/upload/tadango/Onboard_donderdag.wmv

    Graag rechter muis -> opslaan als :wink:

    Video is 10+ min, 20MB, matige kwaliteit. Als niek het goed vindt wil ik ook wel de 600+ mb HQ versie online gooien. Deze is meer bedoeld om te laten zien dat er nagenoeg geen storing is.

    zender : 800mw.
    cam : 420 lijnen ccd

    Beeld is echt super, alleen wel wat licht maar dat is slechts een instelling. De antenne van de zender moest ik flink verleggen om te zorgen dat er nog redelijk ontvangst was. 8V stabiele spanning houdt de zender precies op frequentie. Antenne steekt onder uit de vleugel, hierdoor reflektie naar beneden :)
     
  2. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Holy.. [​IMG] Dat ding gaat VER en volgens mij geen enkele flinke video glitch zoals ik dat van mijn goedkope 50mw 1.2Ghz gewend ben.

    Na amper 3 minuten al een landing? Nounou, was dat stress of al een lege accu? (zeker stiekem de eerste crashes eruit geknipt ditkeer? :lol:) Ik moest wel lachen toen er een paniekerige vogel voorbij kwam trouwens. :D Mag ik trouwens et liedje dat je dr op hebt gezet? Vind ik erg mooi namenlijk.

    Ik heb toevallig ook net een 800mw zender en precies zon CCD cam besteld. Is die van jouw toevallig ook een 1.2Ghz met analoog tuner ontvanger (met zon draaiknop). Ik moet er inderdaad een regelchip in doen om de spanning strak te houden, anders moest ik constant bijregelen op de ontvanger, zegt een vriend van me. Is dat bij jou ook et geval?

    Enne, ik ben video fanaat, dus laat maar zien die 600mb video. ;)
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    ik zal het niek even vragen ;)

    Ik heb inderdaad een 8V stabilisator ertussen zitten. Kan 9V normaal aan en 10V doet hij ook best maar ik wou hem iets ontlasten ;) Lipo's hebben ze genoeg overspanning om altijd een nette 8V te garanderen. Ik heb ook 4 ontvangers liggen waarvan deze (een zwarte, de rest grijs) het ook wel erg lekker doet. Beter tuning berijk lijkt het wel.

    Ben ook erg tevreden nu ;) De antenne boven de vleugel uit laten steken zoals de vorige keer werkte stukken minder. Nu naar de grond en dat gaat aardig goed. Heb er niet eens op gelet om hem weer recht te buigen na een landing :)

    EDIT: Die snelle landing was omdat ik wou kijken hoe het beeld was ;)
     
  4. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    ja, een stuk EPP heeft enorme deflectie. :lol:

    Maar is jouw setje ook eentje met zon vierkant wit doosje? En die ontvanger, is dat er ook een met zon draaiknop? Of eentje met kanaal kiezer?
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Is geen EPP maar normaal piep ;) En ja dat weerkaatst die hoge frequenties wel een beetje ;)

    Ja is zo'n aparte doosje, staat een kanaal op, 800mw en 9V

    Ontvangers heb ik alleen maar met zo'n tunings knop. Baalde er eerst van, ben er nu wel tevreden over :)
     
  6. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    8) Gaaaaffff Herman, Top ontvangst zeg :thumbsup:
    Ook geen "Black hole sun" :zon:

    Vogeltjes pesten :twisted: En een hitchcock momentje op het einde ;)
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    hehe, die vogels zijn lastig te volgen.......

    Deze camera is gewoon redelijk goed. CCD he ;) de andere filmpjes waren met cmos prullen. Alleen deze cam verliest erg snel zijn kleur. Valt ook niets in te stellen. Doet het in het donker nog wel super goed. Ziet haast meer dan mijn ogen!! Binnenkort een nachtvlucht onboard video :)

    Ik zal ook eens kijken of ik lekker laag over het water durf te gaan, moet ook wel mooi zijn denk ik ;)
     
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Tadango, als je dr een saturation filter overheen gooit bij het compressen van et filmpje, krijg je de kleurtjes er denk ik nog wel mee opgepoetst. :p
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    maybe ;) zal het eens proberen... ik snap dat editing progje nog niet helemaal.....
     
  10. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    @tadango

    Is dat een BlackWidowAV systeem dat je gebruikt?
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Nee, die schijnen nog beter te zijn, ook veeel duurder :) De kwaliteit van de CCD is het enige wat je echt goed merkt, zodra je storing over is. Een goede CCD is vaak al 150 euro :( deze kwam van ebay voor 45 dacht ik :)
     
  12. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Aan de beelden te zien heb je zeker geen miskoop gedaan.
    .... stof tot nadenken ;)
     
  13. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Goedkoop is niet altijd duurkoop. :) Zon 800mw zender heb je al voor $35 inclusief verzendkosten. Uitteraard niet zo goed als die van blackwidow, maar naar alle waarschijnlijkheid net zo goed als die van tadango. Ik ga er in augustus een bijzonder projectje mee doen, maar dat is nog een geheimpje. 8)

    Heeft Niek al van zich laten horen? Waarom heb je zijn toestemming nodig? Wil je het op zijn server zetten soms?
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    heb niek niet op msn gezien, zal hem even een pb sturen. En ja, niek heeft een super host bak :)
     
  15. Ton 911

    Ton 911 Guest

    Tis af en toe net of je in de achtbaan zit.
    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf........
     
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    moet je het andere filmpje maar eens zie die nu gecodeerd wordt ;)
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    zo, nog een filmpje ;) Nu gevlogen op camera beeld :) man dat is leuk. Helaas vloog dit ding erg slecht en het beeld met de 2e zender is ook erg slecht... zou die tsagi vleugel dan toch goed werkaatsten ;)?

    Anyway, dit vliegtuig durf ik nog wel even uit het zicht te laten, vliegt toch altijd rechtdoor. Heeft voor mij ook geen waarde dus ideaal voor deze test :) Zit een 380 direct drive op met 6 x KAN 950. Ging net met alle camera spul aanboord :)

    http://airtoimedia.nl/web/upload/tadango/Vliegen_op_cam.wmv 9MB

    Het vliegt best leuk :) orientatie is aardig makkelijk door de omgeving die goed herkenbaar is. Let vooral op de landing, ook op cam :) Zie je mooi het bewijs ;)
     
  18. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    haha, een landing achter je kont. :) Stoer. Is et niet moeilijk te zien hoe hoog je zit, via de cam?
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    de hoogte kan je aardig schatten aan de snelheid waarmee het gras onderin het scherm beweegt. Ik was bij 1 vlucht alleen de 2 meter hoge bulten vergeten waardoor ik ook vol tegen 1 aanvloog....

    Ook vloog ik heel lekker maar wel erg ver waardoor ik opeens aan de andere kant van de weg zat, was even schrikken. Wel grappig dat je het toestel gewoon niet meer hoort als hij ver weg is.

    En bovendien, de rex5 hield zich erg goed :)
     
  20. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Dus die gele dingen met muize staartje kunnen echt ver? Ik heb er 2 (1 normale en 1 met zon MDdinges PCM imitatie) maar ik twijfelde er n beetje aan of ik dat spul verder dan 100 meter kon laten gaan. :p (Zon kort antennetje, dat KAN toch niet?? :p)

    Zou je bijvoorbeeld met een slowflyer rustig een rondje kunnen toeren terwijl je gewoon achter je scherm zit alsof je een videogame zit te spelen?
     

Deel Deze Pagina