Video opnemen op een simpele manier.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door wiebe, 29 mrt 2010.

  1. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Ik ben nu een beetje aan het zoeken naar een simpele manier om video op te nemen van mijn fpv zet.
    Het simpelste wat ik kan vinden is momenteel de sandisk V-Mate.
    En die komt met de benodigde kabels .
    Maar zijn er nog andere simpele apparaten om je vliegkunsten op de een kaarje/computer te krijgen ?
    SanDisk V-Mate test


    Groeten Wiebe.
    ps software die ik vaak wil gebruiken van cheapo hebbedingen lopen vaak vast of werken niet op mijn comp.
     
  2. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Als je gewoon wat opnames wilt maken kan je prima toe met een V-mate, alleen wat beeldkwaliteit betreft halen dat soort oplossingen 't niet bij een MiniDV camcorder met AV-in. Door de bandbreedte beschikbaar bij MiniDV (25mbps) heb je de best mogelijke beeldkwaliteit.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  3. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Let wel op dat die Sandisk middels een afstandsbediening word bedient.
    Dat wil zeggen dat wanneer de zon schijnt je aan het prutsen bent, en wanneer het winter is de batterijen in kakken.
    Wél blijft de recorder opnemen bij wat storing. Dit in tegenstelling tot de Hd camera's met Av-in.
    Ik ben op het moment ook aan het zoeken voor een goede dvr. Een 2e hands Mini DV is mij nog te duur, omdat ik er alleen mee zal opnemen. Een laptop met een grabber schijnt naast een mini dv perfect te werken. Echter loop je dan te zeulen met een laptop.
    keuze's keuze's..
     
  4. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Misschien kun je beter een beetje vooruit kijken in de toekomst.
    Een V-mate is leuk maar toch heb ik daar matige dingen over gelezen.
    Ik wou ook zo,n ding kopen maar heb het toch maar niet gedaan.

    Ik heb een oude laptop opgescharrelt met USB2.0 (2Ghz) (80G).
    Daaraan heb ik een Pinnacle capture dazzle (dvdrecorder) aangesloten.

    Met het proggie moviemaker die standaard in windows XP zit kun je de beelden opnemen.

    Ook kun je weer andere applicaties gebuiken zoals google earth als je een antennetracker hebt bvb.

    Of progameertools voor je RC electronica.
    Plus dat je een extra tv hebt voor meekijkers.

    Ik wil wel erbij zeggen dat het wel veel gedoe is op je vliegplek en dat je door de zon bijna niets meer kunt zien op de monitor.
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Hoi ! ik heb een simpele voeding die in de sigarettenaansteker kan en daar 220 volt van maakt, (ben even de naam kwijt) dus plemp je gewoon je DVD recorder in de auto en klaar.
    Dat werkt trouwens prima !
     
  6. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
  7. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
  8. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Robert, vanwaar geen grabber of dv camera?
    Ik zit nog te twijfelen wat ik nu zal doen. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn beelden er in de bril harstikke goed uit zien, maar zodra ik ze op nam met mijn aiptek was het geen gezicht meer.
    Dit is veel van dat soort dvr's. Als ik dus zoiets wil ga ik denk ik voor zo'n goedkope Sandisc V-mate.
    Wil je beter dan voor zo'n grabber, of een camera met dv bandjes gaan.
    Ik moet zeggen dat ik nu eindelijk mijn grabber werkend heb ( jaja:p), en dat het beeld er veelbelovend uit ziet:).
    Nu nog een laptopje.
    Maargoed, het was geen antwoord op je vraag.

    Ps, Had die Duitse meneer van laatst niet zo'n ding?

    Oh kijk even hier:
    [media=youtube]jP0whCJWbYk[/media]
    Ziet er best aardig uit die kwaliteit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Ik heb wel gekeken naar zo'n sansdisc v-mate maar probeer hem maar eens te bestellen. Bij Amazon kan dat wel voor een schappelijke prijs maar ze leveren niet aan EU. De V-mate is trouwens al sterk verouderd en er zit geen handbediening en beeldscherm bij wat het erg lastig maakt in het veld. De prestatie/prijs van de eerder genoemde recorder (nog geen $60) vind ik nog niet zo slecht. Een laptop mee het veld in ga ik niet doen. Ik vind het gewoon wel belangrijk opnames te kunnen maken al is het maar om achteraf de vlucht te kunnen bekijken/beoordelen.

    MVG Robert.
     
  10. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Gelijk heb je:)

    Die technical data van die dvr lijkt denderend met de pixels die ze noemen. Zal dan ook vast wel niet zo zijn;).
    verder ben ik al meerdere van dat soort dvr's tegen gekomen, alleen dan onder een andere naam..
    hier staat ie voor 66dollar, maar dan inc verzending.
    http://cgi.ebay.com/Portable-3-MP4-...emQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item414e41f880

    verder staat hij bekend onder de naam JXD 318.
    Deze meneer heeft problemen met het display:


    Goed, misschien een uit de vele duizenden gebruikers..

    Hier trouwens nog wat gevonden:

    Vooral belangrijk is dat deze meneer zegt dat de recorder gewoon blijft filmen tijdens signaal verlies. Dat in ieder geval een goed plus punt.

    Nah dan nog wat citaten:

    "I have the JXD 318 and have just tried recording a flight with it, but the picture is just so dark that you can hardly see anything.

    With the same output hooked up to my goggles,TV or laptop, I have a perfectly good picture, so I know it's not a video rx problem. There aren't any settings for brightness/contrast for AV in on my JXD 318."

    En

    "Just uploading some photos for Shikra showing menu steps that I use on my JXD 318 to record in the highest resolution. You have to do this every time you turn the device on if you want to record in 720x576 otherwise it just reverts to the default setting of 320x240"

    Hmm. kwaliteit ziet er overigens best aardig uit. Tja, keuze's..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  11. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Het display gebruik je eigenlijk toch niet als je een videobril ophebt. Maar is wel handig de zaak in te stellen of even nadien te kijken hoe de vlucht was, en of je bij een bepaalde invalshoek minder ziet?...beter is altijd recht voor het scherm te gaan staan. Voor dat geld zit er tenminste nog een scherm bij....ik zou graag willen weten of de technical data overeenkomt met de beschrijving en hoe het eruitziet op m'n pc of tv.

    MVG Robert.
     
  12. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    heb de post wat uitgebreid.
     
  13. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Nou, mijn laatste post:

    I just found a way of finding out the frame rate and Mbit/sec of the JXD 318 recording.

    In 720x576 it was recording at 20FPS and 3.8Mbit/sec

    Just in case anyone is interested.

    En

    "what iwe seen of the JXD,s is that fps is to low and none that tested em was any pleased. u cant beat the ole Dv camcorder "

    Goed, meerdere mensen vertellen dat je niet een gigantische kwaliteit hoeft te verwachten van die JXD dvr's maar om wat vluchten op te nemen werken ze prima. Zeker voor dat geld.
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2010
  14. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Dit verhaal kan ik bevestigen!
    Ik heb die JXD, en hoewel de beelden er op het beeld van het apparaat zelf goed uitzien, zodra je ze op je computer zet gaat het mis, het contrast is helemaal verziekt. Van nachtvluchten zie je alleen een paar witte stipjes waar ik gewoon met m'n bril alles perfect zie. Ook overdag is het niet veel beter, je ziet alleen lucht met wolken, de grond is te donker.

    Om nog maar niet te beginnen over het feit dat het apparaat de helft van zn instellingen vergeet zodra je hem uitzet.

    Het had zo'n ontzettend goed apparaat kunnen zijn, maar de kwaliteit is gewoon bar slecht.

    Gevalletje goedkoop duurkoop, maarja 66 dollar.
    Denk dat ik voor de V-mate ga, of iets in die richting.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  15. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
  16. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Deze beelden heb ik net vanmiddag opgenomen met een Elro 2,4Ghz ontvanger + JXD318 DVR. (windkrachtje 4,5 :p)
    Bij dit eerste filmpje kan je beter je geluid uit zetten, bij het tweede filmpje mag het weer aan ;)


    En deze beelden zijn van een week terug, zelfde Elro 2,4Ghz ontvanger maar met een ontzettend logge oude Philips dvd recorder:


    Zou zo'n splitter met versterker erin echt zoveel verschil maken?
    Ik vind persoonlijk de kleuren en opname kwaliteit van de JXD best ruk, maarja 66 dollar...

    Trouwens, om de vergelijking verder door te trekken is hier een filmpje van een vriend van me, hij gebruikt een USB EasyCap van DealExtreme:

    (en ja, voor de gein de bloopers aan het begin :p)

    Naar verluid is de USB Easycap een gedrocht om geïnstalleerd te krijgen, maar als het eenmaal werkt...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Ik zou als ik jou was ook zo'n easycap kopen. Je hebt ze al voor zo'n 5 euro inclusief verzenden op ebay. En zoals te zien is de kwaliteit zeer goed.
     
  18. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Sterker nog, ik heb er een, maar ik krijg m niet aan de praat op mn vista laptop, wel op de oude huistuinkeuken windows xp pc.
     
  19. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Ik gebruik nu debut als progje ,erg klein instaleerd in een sec en werkt op mijn spul.
    Wel dropt de framerate soms maar dat mag de pret niet drukken .
    En mijn mede vliegers kunnen mooi meekijken op de laptop met een redelijk groot scherm .

    Groeten Wiebe.
     
  20. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Als het goed is zijn er special vista drivers even zoeken op wat torrent sites en je hebt hem zo gevonden.
     

Deel Deze Pagina