Video opnemen op een simpele manier.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door wiebe, 29 mrt 2010.

  1. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Ja die was ik ook tegengekomen. Maar is denk ik vooral interessant als je onboard wilt op nemen (zie ik het nut niet zo van)?
    Zonder behuizing en je moet zelf de aansluitingen nog solderen zo te zien. Wel een goede bitrate.

    Voor een compacte DVR neig ik nu naar de Inesun of de Jetview.
    De Inesun lijkt me het mooist, geen aparte afstandsbediening nodig. Even afwachten wat de bevindingen van Baggus zijn dan.
    Kun je ook met GSpot de bitrate van de opgenomen video bekijken Baggus?
     
  2. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
  3. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Dat is inderdaad die Jetview die ik hierboven noem.
    Heb alleen nog geen praktijk (FPV) filmpjes gezien, van dat statische filmpje binnen kunnen je nog weinig over de kwaliteit zeggen vind ik.
     
  4. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Ik heb er maar een bestelt. Het is die van jetview geworden. De MiniDVR SD video recorder. Ik ben benieuwd.
     
  5. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Dan zal ik maar even wachten op jou resultaten. ;-)
     
  6. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Zolang jij lekker doorbouwt aan je alulah ;)
     
  7. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Is soms lastig hoor. Net thuis uit het werk en zit nu met een baby op schoot die ik net de fles heb gegeven en een peuter die eigenlijk een schone luier moet. :p

    Maar hoop de Alulah wel klaar te hebben voor jij die recorder hebt... :lol:
     
  8. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Had ik hem toch met DHL moeten laten verzenden in 2-3 dagen op de stoep;)
     
  9. rayrz

    rayrz

    Lid geworden:
    25 dec 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Nijmegen
    Hey Hugo,.

    Welke heb je nu gekozen?? voor minidrv?


     
  10. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Deze ik kreeg net een bericht dat hij is verzonden. Er lijkt te staan dat hij niet op stock is maar als je goed leest staat er dat ze minder voorraad hebben dan dat ze willen. Gewoon bestellen dus.
     
  11. Aaalie

    Aaalie Guest

    Vraag aan de experts!

    Inleidend:
    De JXD gebruiken we als opnametoestel voor de downlink filmpjes. De kwaliteit was bij mij matig, voldoende voor mijn doel.
    Nu achteraf gezien lijkt dat de JXD wel eens helemaal niet de oorzaak is van de slechte kwaliteit.
    Hier een filmpje, een compilatie van korte stukjes opgenomen met de JXD. Aan boord een 5,8Ghz zender met beperkt vermogen. Het AV signaal komt van de AV out van een DSLR, deze gaat via remzibi OSD, die er de voor mij benodigde GPS gegevens in mixt.
    Op het moment van het maken van een foto komt er een grijs beeld, soms gevolgd door een zwart beeld (busy, hij probeert dan een burst grote opname's op te slaan). Tijdens het grijze beeld zie je dat de OSD gewoon z'n werk blijft doen.
    Echter er zijn momenten, b.v. op 1 seconde, op 6-7 seconde, enz. dat het beeld strak is. De tekst is dan goed gedefinieerd in beeld, terwijl de tekst toch doorloopt (het beeld staat niet stil zeg maar). Deze tekst (OSD-remzibi) kan alleen maar in het vliegtuig aan het AV signaal worden toegevoegd, m.a.w. op die enkele minieme momentjes neemt de JXD wel goed op.
    Het meest vreemde is dat het gebruikte schermpje tijdens het vliegen, en ook het scherm van de JXD, wel hele nette beelden geeft!

    De JXD staat in hoge resolutie, hoge kwaliteit opnamen. Ik gebruik een RC305 ontvanger welke 2 AV out heeft, en ik gebruik wisselend de verschillende uitgangen.

    Wie weet raad? Wat kan ik proberen?
    Filmpje:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Ligt wel aan JXD. Voor een moment is de bitrate heel laag omdat er niets in beeld is anders dan de OSD text. Dus wordt het iets scherper totdat er weer wel iets in beeld komt.
     
  13. Aaalie

    Aaalie Guest

    M.a.w. er is niet zoveel aan te doen begrijp ik.
    Dus het is ook toeval dat ik met een andere camera soms wel redelijk beeld kan opnemen? Ik gebruik wel dezelfde ontvanger, maar als cam een sony 420 lijnen goedkoop camera'tje en géén OSD. Zelfde merk/type zender, echter op 3S lipo.
    Op zich vreemd, want de ontvanger is ongewijzigd.

    Ik ga ook eens aan het "testen" met wat afgeschermde kabels en wat filters en ringkernen. Eens kijken of dit invloed heeft.
     
  14. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Dan is de door de dure camera uitgestuurde resolutie te hoog voor de JXD. Verklaart dat de OSD er normaal uit ziet op het moment dat er geen beeld is vanaf de cam.
     
  15. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Remy heeft zijn JXD aan de tracker van robert gehangen op de meet.
    De JXD van Robert deed het Prıma en die van Reem nıet.
    Dıe dıngen blıjken toch verschıllende componenten te hebben.
    Tenmınste zoıets heb ık gehoord

    Ik heb op dıt moment veel plezıer van mıj So Speaky 500GB PVR
    Hıj heeft alleen hekel aan Pal CCD Cams en slecht gefılterde zenders.
    Maar als je dat probleem hebt opgelost ıs het een werelds dıng tot 720p
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  16. fransbr

    fransbr

    Lid geworden:
    15 mei 2007
    Berichten:
    94
    Locatie:
    NOORDHOLLAND
    Ik heb de JXD 990: matige kwantiteit, ook op tracker van Robert geprobeerd; maakt niet uit.
    Ik heb de piano HDD recorder en de So Speaky.
    Beide super beeld, nemen op in HD als het moet... MAAR... ze zijn heel kieskeurig wat betreft camera's.

    Ze komen van heel verschillende fabrikanten maar hebben bij mij exact hetzelfde probleem namelijk :dat een heel aantal camera's een rood streperig pulserend beeld geven, onbruikbaar.
    (volgens mij gebruiken dezelfde hardware/software/fimware??, ze hebben dezelfde menustructuur)

    Deze kwaal is min of meer bekend, ik heb daar eens een vraag over gesteld op RC-groeps.
    Daar kwam uit dat het probleem vooral met PAL camera's optrad.

    Piano DVR Problem - RC Groups

    Mijn ervaring is dat niet, ik heb PAL camera's die het goed doen en NTSC camera’s die niet goed werken.
    Ook goede filters in het vliegtuig zoals Roel aangaf helpen niet. Naar mijn idee zit het in de firmware/software van beide recorders.

    Helaas werkt mijn piano HDD recorder niet meer (geen beeld op TV) en de So Speaky 500GB PVR is wel erg groot en amp. hongerig en kieskeurig wat betreft camera's.
    Ik gebruik nu de EMPREX HDD recorder, voor 9 eng. Pond gekocht.
    Deze geeft lang niet zo’n goed beeld maar doet het altijd.
    Het blijft modderen met goede -goedkope- FPV-recorders.


    groet Frans (SpongeBob)



     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2011
  17. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Ik had het probleem ook
    Maar ik heb net zo lang met de filter naar mijn tx zender lopen knoeıen tot die goed was.
    Als ık met de voyager storıng heb dan word hıj soms rood.
    De cardınal heeft dat probleem totaal nıet.
    Allebıj dezelfde cam.

    Verklaar dat dan eens Frans
     
  18. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Kabels en impedantie misaanpassing.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  19. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Het kan best zıjn als de spullen op de Yak zıtten dat het weer helemaal anders is ;)
     
  20. robot

    robot

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    1.454
    Locatie:
    heerhugowaard

Deel Deze Pagina