[video] Pas op voor wilde vogels...

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door prop-er, 2 sep 2006.

  1. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
  2. wieland

    wieland Guest

    Dit heb ik ook gehad in ameland.Toen waren het 2 vogels en vielen mijn vliegtuig aan :lol: :( .Toen snel geland :p
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Niet zo spectaculair toch :wink: Echt aanvallen doet ie niet...

    Grt.
     
  4. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Mij depron Lazy Bee werd wel aangevallen en stortte neer.
    Wel spectaculair maar geen camera. :cry:
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Heb wel eens gehad dat ik opeens midden in een zwerm vogels zat.. ik had de zwerm wel gezien, maar die waren ver weg.. dus ik kom laag over, klim en huh? waar komen ineens al die vogels vandaan?

    Motor maar uitgezet (wil geen vogels vermalen) en rustig eruit gezweefd.. goed gekomen zonder iets te raken, maar voor het zelfde geld had ik er een paar kunnen vermalen..
     
  6. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Twee keer meegemaakt, en twee keer een crash veroorzaakt (een crash van de vogel bedoel ik dan)
     
  7. ik heb wel een keer met de amigo achter een vogel aan gevlogen maar meer voor de lol dat was zo`n kleintje :p
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Hoe zegt U? Peter Bos gaf ooit bij onze modelvliegclub een demo met zijn mooie grote Buizerd met electromotor en deze werd al direct na de start aangevallen dooe enkele scholeksters die in de buurt hun nest hadden. Je kon heel mooi de klappen horen welke die vogels op het model deden met hun snavel en poten, en dat allemaal in volle vlucht ,met lopende motor.
     
  9. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Altijd als ik ga wild vliegen op een veldje in de buurt. Komen uit de bomen een zooi zwaluwen die zenuwachtig heen en weer vliegen. Als ik weg ga stoppen ze ermee. Die zijn kennelijk bang ervoor. Denk dat het een roofvogel is 8)
     
  10. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
    Er zal inderdaad iets van een nest in de buurt moeten zitten, als een vogel alle gevaar negeert om een RC model aan te vallen. De taak om het nest tegen vliegende indringers te beschermen veroorzaakt een sleutelprikkel.

    Waarschijnlijk maakt het niet uit hoe groot het toestel is, hoeveel lawaai het maakt, en wat voor kleur het heeft. De vogel ziet enkel een vliegende jager die verjaagd moet worden.
     
  11. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Een drietal weken geleden hingen er 5 buizerds hun rondjes te draaien boven ons huis. Ik heb snel de EG gelanceerd en met 2 motorloop ben ik 40 minuten bovengebleven. De buizerds lieten zich één voor één even afzakken tot dichtbij de EG maar ze waren zeker niet agressief, enkel een beetje nieuwsgierig denk ik. Op zo'n momenten wou ik dat ik een cameraatje aan boord had.
     
  12. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
  13. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Veghel
    Die was close idd. wel mooie beelden.

    Ik heb gister even op het strand gevlogen. De Zwaluwen komen achter mijn kist vliegen. Blijkbaar is daar dan wat te halen voor hun, want dat doen ze bij ons op het veld ook best vaak. Of het is het geluid van dat kleine propje, of zo.

    Ik heb al een aantal close encounters gehad met buizerds, maar nog nooit schade. Aan beide kanten gelukkig...
    Maar naar electrokisten zijn ze wel wat nieuwsgierig bij ons. En zwevers al helemaal.
    Andere rovers bij ons veld in de buurt vertrekken gewoon.
     

Deel Deze Pagina