[Video] Spacescooter met Fietsbel.

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door sven, 22 jan 2006.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik heb mijn oude spacescooter trainertje uit de mottenballen gehaald en eens voor de gein een fietsbel dr op gezet. Dit blijkt bijzonder leuk te vliegen. :p

    [​IMG]

    Specs
    Motor: BM2408-21T (a.k.a. "Fietsbel")
    Prop: 8x4
    Accu: ELE 3s 2200mAh. 10~15C
    ESC: ELE BLC-18A
    Servos: 2x MS-X2
    Ontvanger: Jeti REX5+

    Video: Brushless Maiden Flight (5.7mb)

    Ongelimiteerd vertikaal omhoog gaat onverwacht prima, voor zover dat gaat zonder rudder. :p Snelheid is "aardig", hij is ERG wendwaar, en met die accu blijft ie n eeuwigheid in de lucht. :p Ik denk trouwens dat deze fietsbel meer doet dan vermeld staat op aeronuts.com. Et vliegtuig weegt namenlijk 640 gram, de motor HOORT eigenlijk maar 600gram te kunnen tillen met die 8x4 prop, maar toch remt hij nauwlijks af bij een vertikale schieter. als ie een rudder had, zou je dr met gemak eindeloos mee door kunnen klimmen. :lol:

    Het kleurtje is trouwens ook wel een succes. :) Alleen nog even et cockpitje zwart, en nog een of andere decal op de wing (racing stripes?).

    Nou, wat vinden jullie dr van? Niet slecht voor een sp400 slowflyertje toch? :)
     
  2. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.010
    Locatie:
    Moordrecht
  3. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    Hey

    Grappig! Met een 400 lijkt het idd meer op een ''rondvliegertje''.
    Ik vind blokjes wel leuk staan op de tip van je vleugel. ;)

    Trouwens, welk programma gebruik jij om je vid's te maken?

    Groet
     
  4. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Wat doet mijn filmpje op putfile? Wassie niet snel genoeg, propper? ;)

    Ijsbrand: Je bedoelt een dambord motiefje? :p Dat kan idd ook wel es mooi wezen. :)

    Ik gebruik trouwens virtualdub om de kleur en intensiteit n beetje aan te passen, en dan knutsel ik et in elkaar met Windows Movie Maker.
     
  5. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.010
    Locatie:
    Moordrecht
    Nou, het was een zip bestand, en dan moet je dat weer downloaden, opzoeken, uitpakken, openen.....
     
  6. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Wilde je een toe toe toeter op je spacescooter? :rolling:
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Dat zipje had ik gedaan zodat mensen die em 2x wilden zien em ook niet 2x van mijn server zouden plukken. :p Maar putfile is ook goed. (Ookal is de plug naar mijn website dan wel weg. ;))

    Joost: Ja inderdaad. :D Alleen is et scootertje nu meer een motorfietsje geworden. ;) Goa je meej brommers kieken? :p
     
  8. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Zou dit ook willen met een Mega 16-7-10, onvertraagd?
    Lijkt me dan een leuke vervanger voor de Holiday...
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
  10. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Kistje is dacht ik wat groter/zwaarder dan een Holiday...........
    Vliegt goed die Spacy Scoot!
     
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Int filmpje vliegt ie nog met een 8x4. Nagenoeg dezelfde snelheid, maar VEEL meer trek kracht. Klimmen met 80' is makkelijk.

    Maar met de 7x5 ging et echt als een grote gele vlek. :p Hij vliegt mijn picojet eruit! :D

    Binnenkort komt mijn 6x5.5 prop binnen, dan gaat et mischien nog iets harder. :twisted:
     
  12. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Opzich maakt het mij niet zoveel uit dat de scooter iets groter en zwaarder is , het gaat mij om de Holiday-feeling. ;) Een beetje in het wild rondscheuren, een "smijt maar in de auto"-kist. Was benieuwd of ik met mijn werkeloze Mega16-7-10 op 3 lipo's een fatsoenlijk vliegend (scheurend) geheel kon samenstellen.

    Wat is jouw inschatting?
     
  13. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Het door jou genoemde motortje doet het lekker in een Holiday.
    Als beide heren even spanwijdte en gewicht van beide kistjes zonder lipo en motor kunnen opgeven dan wordt het vanzelf duidelijker.
     
  14. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Persoonlijk denk ik niet dat een Holiday lang leeft met de Mega 16-7-10.
    Dezelfde motor heb ik ook in m'n easystar met fotocamera van +- 1 kilo, tevens heb ik hem gebruikt in een MPX Microjet.
    Alles op 3 lipo's.
     
  15. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Bert van der Vecht heeft er "ooit" één in een Holiday gehad op 3 (Kokam 350HD) Lipo cellen en met "Günthertje" ..... +75W, voor een kistje van onder de 200 gram ruim voldoende ..... maar daar gaat hij echt niet stuk van...:)
     
  16. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Geen idee wat mijn scooter kaal weegt. :p En ik kan niet zo goed meer bij de motormount, dus even lospeuteren gaat niet lukken ben ik bang. Maar et vliegklaar gewicht is 561gram, dus als ik als ik theoretisch reken, weegt ie zonder motor (55gr) en zonder accu (176gr) nog 330 gram.
     

Deel Deze Pagina